"עיני עושה לנו נזק, במקום לפתור את הבעיה הוא מייצר נוספות"

"עיני עושה לנו נזק, במקום לפתור את הבעיה הוא מייצר נוספות"

הדובר: איציק סבג, יו"ר האיגוד הארצי של חברות הניקיון שתוקף חזיתית את עיני ושרגא ברוש. "מי יקלוט גמלאים שעובדים אצלנו עכשיו?"

שיתוף

האופוזיציה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני איתנה הרבה יותר מכפי שנדמה. לציבור הזועם ולמרכז השלטון המקומי שיצאו נגד השביתה מצטרפים באיגוד הארצי של חברות הניקיון.

יו"ר האיגוד, איציק סבג, תקף בחריפות את עיני הבוקר בראיון לעיתון דה מרקר. "זה מטורף", פסק. "100 אלף עובדי הניקיון בישראל מעבירים 40 מיליון שקל בשנה להסתדרות, שהם כמעט אחוז אחד מהשכר של כל אחד. עיני עשה משהו עבורם? במשך שנים הוא לא עשה כלום. עכשיו הוא רוצה לחזור לתקשורת, אז הוא טיפס על העץ של עובדי הניקיון. רק נזק הוא עושה לנו עם ההעסקה הישירה הזאת, במקום לפתור את הבעיה הוא מייצר נוספות".

האיגוד בראשותו של סבג מרכז כ-70 חברות ניקיון קבלניות מתוך 100 הפועלות כיום בשוק. לטענתו, "שרגא ברוש (יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, י"ח) ועיני חתמו יחד על הסכם שאין לו מנדט. הוצאנו לו מכתב, דרשנו ישיבת חירום אבל מה אכפת לו (לברוש) – הוא בסיום קדנציה, עשה טובה לחבר וגם קיבל תמורת זה הבטחה שלא ישיבתו את הנמלים, שזה הכאב הכי גדול של התעשיינים.

"אפילו האנשים שברוש מייצג, חברות התעשייה הגדולות, לא רוצות הסכם שכולל העסקה ישירה. טבע וכיל צריכות להקים עכשיו מערך לוגיסטי שיקלוט את העובדים האלה?".

משמעות ההעסקה הישירה, מנקודת הראות של החברות הקבלניות, היא "סגירת הבאסטה" בשפה חופשית. "זה אומר 'סגרו את החברות ולכו הביתה'", קובל סבג. "אנחנו לא ניתן לזה לקרות כי זה לא טוב לאף אחד. 30% מהעובדים בענף עברו את גיל הפנסיה, מי יקלוט אותם בהעסקה ישירה? מה אני אגיד לסימי, בת 74 שעובדת אצלנו, נוסעת כל יום בשני אוטובוסים לעבודה ומגיעה בשבע בבוקר, מתפרנסת יפה ולא הופכת לנטל על גב המדינה? ההסתדרות כבר הייתה צריכה לפני שנים לשבת אתנו ולחתום על הסכם קיבוצי כמו שצריך. אם המכרזים היו במחירים הגיוניים, לא היה צריך לנצל עובדים… אין ברירה אלא לקחת מכרזי הפסד, ואז אי אפשר לשלם לעובדים. כיום המצב יותר טוב כי יש מודעות ומקבלי השירות מתחילים לבדוק את המכרז, אבל עדיין אין אכיפה אמיתית. לא על המזמין ולא על נותן השירות.

"יש עוד בעיה, ההסכם לא יחול על חברות ניהול ואחזקה, אז כולם יקראו לעצמם חברות ניהול ואחזקה וגמרנו. זה פותר בעיה אמיתית?", שואל סבג.

בהסתדרות הגיבו ואמרו כי ""התנגדותו של סבג, שעומד בראש ארגון חברות הקבלן המעסיקות אנשי ניקיון, היא עדות שההסכם להעסקה ישירה של העובדים טוב לשיפור תנאיהם".

הסתיימה השביתה במשק – תנאים משופרים לעובדי הקבלן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה