עופר עיני: "אין לי אשליות שניתן לקלוט את כל עובדי הקבלן ביום...

עופר עיני: "אין לי אשליות שניתן לקלוט את כל עובדי הקבלן ביום אחד"

מאבק ההסתדרות לצמצום עובדי קבלן יוכרע מחר בבית הדין לעבודה. עופר עיני: "איום בשביתה הוא שובר שוויון עבורנו"

שיתוף

נשיאת בית הדין ארצי לעבודה בירושלים, השופטת נילי ארד, תקיים מחר (יום ב') בשעה 11:00 בבוקר, דיון מכריע בבקשת ההסתדרות לקיים שביתה כללית במשק. זאת לנוכח המבוי הסתום אליו הגיע המו"מ שמנהלת ההסתדרות עם משרד האוצר, המעסיקים והמרכז לשלטון מקומי בעניין עובדי הקבלן במשק.

לפי שעה מתנגדים המעסיקים, הן מהמגזר הציבורי והן מהמגזר הפרטי, להעביר את עובדי קבלן להעסקה ישירה באופן שיצמצם את מספרם לפי דרישת ההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני שב והבהיר הבוקר, כי "השביתה אינה מטרה אלא במקרה הזה אמצעי שנועד להפעיל את סיר הלחץ הנדרש כדי שתהיה תזוזה בעמדת משרד האוצר והמעסיקים. אנחנו מנהלים מזה כחודשיים מו"מ ולא הגענו לפריצת דרך משמעותית. איום משמעותי בשביתה יהיה סוג של שובר שוויון".

עיני הוסיף כי "אין לי אשליות כי ניתן ביום אחד לקלוט את כל עובדי הקבלן, אולם צריך להתחיל ללכת לכיוון של פתרון הבעיה. אם בית הדין יתיר לנו לקיים שביתה, היכולת שלנו להביא להישג אפקטיבי תהיה גדולה יותר".

כזכור, בסוף ספטמבר 2011 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק בדרישה לצמצום מספר עובדי הקבלן. המשא ומתן עם משרד האוצר והמעסיקים לא הניב תוצאות והוכרזה שביתה כללית, אלא שהמעסיקים הפרטיים הגישו בקשה לבית הדין ארצי לעבודה למתן צו מניעה נגד השביתה. בתחילת נובמבר הושבת המשק לארבע שעות בלבד, ונקבע כי הצדדים ישובו למשא ומתן וידווחו לבית הדין על התקדמות המגעים. לפני כשבועיים ההסתדרות הגישה לבית הדין בקשה לחדש את השביתה עקב המבוי הסתום, לטענת ארגון העובדים, אליו הגיע המו"מ בין הצדדים. מחר, ה-9 בינואר, יתקיים דיון נוסף ומכריע בנדון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה