עוף ותפוחי-אדמה: כוכבי ארוחות הצהריים של עובדי ההיי-טק והתעשייה

עוף ותפוחי-אדמה: כוכבי ארוחות הצהריים של עובדי ההיי-טק והתעשייה

ובכל זאת, באופן צפוי למדי נמצאו הבדלים ניכרים בהעדפות הקולינריות בין עובדי ההיי-טק לתעשייה, בסקר חדש

שיתוף

לפני כמה חודשים, בראיון שערכנו כאן עם איתי לוין, מנהל השיווק של חברת ההסעדה הארגונית ISS, דיבר הלה על הבדלי התפריטים בין מגזרי התעסוקה השונים בישראל.

כעת מקבלים דבריו גושפנקא סמי-פורמלית מסקר שביצעה חברת הקייטרינג שפע ובו נמצאו הבדלים משמעותיים בהעדפות הקולינריות בין עובדי ענף ההיי-טק לעובדי התעשייה, לדוגמה.

נפתח בעובד הישראלי ככלל. הוא, כצפוי, מפונק ואוהב לאכול ורצוי שגם יהיה משביע ולא רק טעים, עם כל הכבוד לטרנד הבריאות. הישראלי צורך חמישה קילוגרם של פחמימות מדי חודש בארוחות הצהריים שלו, כלומר כ-250 גרם פחמימות לארוחה בהן אורז, פסטה, תפוח-אדמה ולא פחות מ-350 גרם צ'יפס בארוחה. כעת, נחשו מהי המנה המועדפת ביותר על העובד המקומי? נכון, העוף.

הסקר בחן, בנוסף, את ההבדלים בין הרגלי האכילה של עובדי ההיי-טק, לעומת עובדי התעשייה. מהתוצאות עולה שבהיי-טק קיימת מודעות רבה יותר לאוכל בריא, הווה אומר יותר פירות וירקות, בשר רזה ומנות מופחתות שומן או מחיטה מלאה.

עובדי התעשייה, בדומה לסטריאוטיפ אולי שבבסיסו עבודה פיזית וצורך באנרגיה, מבכרים את המזון העממי יותר ופחמימות משביעות.

כ-30% מעובדי ההיי-טק מעניקים משנה חשיבות להכנת מנות שף לנגד עיניהם, ובכללן טפאסים, נודלס, סושי, טורטיות ועוד. 21% יבחרו חזה עוף צלוי, כ-14% יבקשו צלי בקר או כרעיים של עוף.

הכוכב הנצחי על הצלחות בבית, השניצל, נדחק הצידה משולחנם של עובדי ההיי-טק, ורק 9% יעדיפו אותו בארוחתם המרכזית בצהריים. 7% יקחו דג ורק 4% מנה צמחונית.

בצד המנות העיקריות, תפוח האדמה האפוי מככב במקום הראשון, מיד אחריו האורז המלא או פסטה מחיטה מלאה, שלישי הוא הקוסקוס ולאחריו הקינואה וירקות כתומים.

 

עוף, גוזל

במגרש התעשייתי, 32% מעדיפים מנה עיקרית של כרעיים עוף, 25% ילכו על מנות בגריל, 20% יבחרו סטייק בקר, 16% שניצל, צלי בקר או קציצות ברוטב ואחרונים הם הדגים בצלחת, עם 13%.

הזהות היחידה בין שני ענפי התעסוקה מסתכמת בתוספת למנה העיקרית. גם התעשיינים אוהבים תפוח אדמה אפוי, לפני הצ'יפס, הפסטה, הקוסקוס והפירה.

חברת שפע קייטרינג הפועלת בתחום שירותי ההסעדה, מעסיקה כ-1,000 עובדים ומספקת ללקוחותיה כ-80 אלף ארוחות ביום. החברה נמצאת בבעלות Sodexo.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה