עובדי פילת דורשים פירוק

עובדי פילת דורשים פירוק

בשבוע שעבר הגישו עובדי פילת בקשה לצו פירוק. לטענת העובדים "לחברה אין כסף לשלם משכורות יולי-אוגוסט"

שיתוף
פילת מכון מיון

פילת מכון מיון

למעלה משליש (34 מתוך 110) מעובדי מכון האבחון פילת פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבוע שעבר (ה-16 באוגוסט) בבקשה לפירוק החברה "לחברה אין כסף לשלם משכורות יולי-אוגוסט".

פילת, מי שנחשבה עד לפני כשנה לאחד המכונים המובילים למיון ואבחון עובדים, נקלעה לאחרונה לקשיים כלכליים, לרבות הפסדי עתק וגרעון כבד. העובדים שעתרו לבית המשפט טענו כי לחברה אין תזרים לשלם את משכורות יולי-אוגוסט והפרשים סוציאליים לחודשים האחרונים. העובדים טענו כי החברה לא הפקידה עבורם את הפרשי הפנסיה במהלך החודשים האחרונים וזאת על אף שאלו נוכו משכרם.

עובדי פילת טוענים בבקשה לפירוקה כי מאז התחלפה ההנהלה (ב־2010), החלה קופת החברה להתרוקן עקב הוצאות גבוהות. לטענתם, החוב בגין משכורות ותנאים סוציאליים לעובדים עומד על 2.5 מיליון ₪. בנוסף, החברה חייבת משכורות לספקים חיצוניים.

כפי שדווח כאן באתר HRus, פילת מצויה בימים אלה בעיצומו של משא ומתן עם חברת היי קפיטל למכירת פעילות חברת הבת, פילת ישראל בע"מ. נציגי חברת פילת טוענים שאם תושלם העסקה, עתידה פילת לשלם את מלוא התחייבויותיה לעובדים לרבות שכר והפרשות סוציאליות. כמו כן, באם תצא העסקה אל הפועל ופילת תימכר להיי קפיטל, תפעל פילת להסדרת החובות שלה ליתר הנושים. אשר על כן, בכוונת פילת להגיש התנגדות לבקשת העובדים לצו פירוק ולדרוש שבית המשפט יאפשר לה למצות את הליכי המשא ומתן מול היי קפיטל להשלמת העסקה, מה שישרת את האינטרסים של העותרים עצמם (העובדים) ושל יתר הנושים.

בקשת העובדים לפירוק החברה היא עוד מהלומה אחת אותה סופגת מי שנחשבה עד לאחרונה לאחד המותגים המובילים בעולם משאבי אנוש, אשר ניצחה על תהליכי אבחון ומיון עובדים עבור חברות ממשלתיות ומשרדי הממשלה, חברת התעופה אל-על ועוד שורת ארגונים מובילים במשק הישראלי. בחודש מאי השנה הוגשה תביעה ייצוגית בהיקף של 200 מיליון שקלים כנגד פילת, אדם מילוא וקינן שפי, באמצעות עורך הדין יעקב אביעד.

בתביעה הייצוגית טוענים נבדקים לשעבר בפילת כי המכון עשה שימוש במידע שנאסף לצרכים עסקיים עתידיים – מבלי ליידע אותם ומבלי לקבל את הסכמתם.

גם אם תשרוד פילת את בקשת העובדים לפירוק, ניצבים בפניה קשיים כלכליים ותדמיתיים עצומים, הנובעים מרצף ההפסדים של השנתיים האחרונות, ומסיכויי השרידות הנמוכים של החברה, אשר גורמים לאבדן אמון השוק ולקשיים ניכרים ביכולת החברה להשיג לקוחות והכנסות. המשא ומתן עם חברת היי קפיטל מעלה אף הוא מספר שאלות, ובראשן השאלה האם הזרמת הכספים של היי קפיטל (1.6 מש"ח) תספיק לשיקום החברה, אשר חובותיה נאמדים בסכום גבוה בהרבה?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה