שיתוף
נכתב על ידי: לין אולדהם, מנהלת משאבי אנוש, זום

מגפת הקורונה גרמה לשיבושים אצל גופים בכל תחום ובכל מגזר. אחת התוצאות: היא אילצה ארגונים לחשוב, לדמיין ולשקול מחדש, כיצד הם מטפחים כישרונות, מספקים שירותים מועילים ומתחזקים ארגונית.

במשוואה הזו, אין גם ספק שמנהלי משאבי האנוש הם המפתח לתמיכה בתהליכים החדשים ולזירוז השינויים במקום העבודה.

חשיבה אסטרטגית קדימה יכולה לסייע לארגונים להסתגל מהר יותר לסדר היום החדש וליצור את חוויית העבודה האופטימלית עבור כוח העבודה המודרני.

כאשר מנכ"ל זום, אריק ס. יואן, דיבר על התקדמות הלאה, לאחר שמגפת הקורונה שינתה את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על מקום העבודה, אלה מאתנו שעוסקים במשאבי אנוש התרכזו במיוחד בשלושת היסודות המרכזיים שיואן ציין כ"חיוניים ביותר להצלחה": כישרון, טרנספורמציה ואמון.

אחרי הכול, אמר יואן – וצדק ללא ספק – אנשים הם הגרעין של כל עסק והטאלנטים הם הם הנדבך הכה חיוני עבור ארגונים שמעוניינים להתקדם בהצלחה.

הנה כמה תובנות מבוססות ניסיון, לגבי מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך את כוח העבודה שלכם ליעיל, גמיש ופרודוקטיבי יותר בעידן החדש:

המעבר לכוח עבודה היברידי:

כאשר העולם מתחיל לחזור לשגרה לאחר שנה חסרת תקדים, לא הכול יחזור לקדמותו. וזה גם די ברור. ארגונים שכל הווייתם נסובה סביב החוויה המשרדית, הכירו במהלך השנה, והם גם מכירים כעת בערך הגלום של כוח העבודה ההיברידי.

ביסוד הרעיון הזה ניצבת גמישות. במקום לאלץ עובדים לבוא למשרד, המעסיקים נותנים לעובדים את הגמישות לבחור אם הם רוצים לעבוד במשרד, לעבוד מרחוק, או בשילוב בין השניים.

התנהלות זו, כך גילינו, לא רק מגדילה את שביעות רצון העובדים, אלא גם פותחת בפני מעסיקים מאגר מועמדים גדול בהרבה ומאפשר להם גישה לטאלנט הטוב ביותר, ללא קשר למקום בו הם נמצאים.

קארין קימברו, הכלכלנית הראשית בלינקדאין אמרה, כי "אנחנו רואים גידול עצום בביקוש לעבודה מרחוק בפלטפורמה שלנו, והדבר ישפיע על שוק העבודה במידה משמעותית בטווח הארוך".

לדברי קימברו, מאז מרץ ניתן לראות בעולם פי ארבעה יותר משרות המציעות עבודה מרחוק. והמגמה הזו משתקפת גם בקרב מחפשי העבודה: היקף חיפושי העבודה באמצעות הסינון מרחוק בלינקדאין גדל בכ-60% מתחילת חודש מרץ, וחלקם של יישומי משרה מרוחקים גדל בכמעט פי 2.5 בכל העולם לעומת חודש מרץ".

זהו ללא ספק מצב של "win win" לכל הצדדים. עובדים בכוח עבודה היברידי יכולים לנצל מספר יתרונות הכרוכים בסיטואציה החדשה:

היתרון הראשון הברור, כמובן, הוא הזמן והמיקום הגמישים. עם היכולת לאזן את זמנם בין המשרד לבית, העובדים יכולים לשמור על איזון בריא יותר בין החיים לעבודה.

בנוסף, עבודה מחוץ למשרד מעניקה לעובדים את היכולת לעבוד מכל מקום שיש בו חיבור לאינטרנט, כך שיש להם חופש גדול יותר לנסוע או לטפל בצרכים המשפחתיים שלהם ובמקביל לשמר פרודוקטיביות.

עובדים מרחוק יכולים ליצור בקלות חללים מתאימים בדיוק לצרכיהם במשרד הביתי שלהם, המאפשרים להם לשתף פעולה בצורה חלקה עם עובדים במשרד.

עובדים, כמובן, אינם היחידים הנהנים מיתרונותיו של כוח העבודה ההיברידי. ארגונים התומכים בכוח עבודה היברידי יכולים גם הם לחוות מגוון יתרונות.

מעצם העובדה שהם מעניקים לעובדים אוטונומיה רבה יותר לגבי המקום שבו הם עובדים, ארגונים רואים לעיתים קרובות פרודוקטיביות משופרת (והעובדים שמחים יותר).

בנוסף, הקונספט פותח להם גם גישה לטאלנטים מכל רחבי העולם, כך שהם יכולים לשכור את המועמד הטוב ביותר לתפקיד ולא את המועמד הטוב ביותר באזורם.

השיטה ההיברידית מעניקה לארגונים יותר גמישות באופן השימוש וההשקעה במיקומי המשרדים שלהם כאשר עובדים רבים יותר עובדים מרחוק.

יישום לקחים:

מה שלמדנו במהלך המעבר לעבודה בפורמט ההיברידי הוא שצוותי עבודה מאושרים ושמחים בחלקם, נתמכים ומחוברים/מקושרים יכולים לעשות עבודה נהדרת מכל מקום.

אנחנו יכולים לתמוך בטרנד הזה על ידי אימוץ מושג ה׳גמישות הרדיקלית׳ עבור העובדים והארגון כולו.

עלינו לבנות ארגונים סביב כוח עבודה היברידי שבו עובדים מרגישים מוסמכים להחליט היכן, מתי וכיצד הם עובדים, ומוערכים על ידי התוצאות שהם מספקים ולא על פי הזמן שבו הם מגיעים או עוזבים את המשרד בכל יום.

לפיכך, עלינו להציע לעובדים מקומות עבודה גמישים המותאמים אישית, כדי לאפשר את סביבת העבודה החדשה.

עלינו לאמץ טכנולוגיות כמו תקשורת וידאו, פקידי קבלה וירטואליים וחדרי ישיבות עם חומרה המיועדת במיוחד כדי לענות על הצרכים של סביבת עבודה היברידית.

מעבר לכל אלה, מנהיגים עסקיים חייבים לספק גם תמיכה ומנהיגות גם לעובדים במשרדים וגם לעובדים מרחוק.

בין אם כוח העבודה נמצא במשרדי הארגון, במשרד חיצוני במיקום נפרד, בסביבת עבודה משותפת, בנסיעת עבודה או בבית, העובדים זקוקים לפלטפורמת וידאו משולבת שמאפשרת קישוריות ומערכות יחסים ׳דמוקרטיות׳ כך שכל משתתפי הפגישות יהיו מיוצגים באופן שווה.

שימוש בווידאו אינטגרטיבי, VoIP, צ'אט וחדרי ישיבות וירטואליים (הזמינים כולם בזום), תומך בשיתוף פעולה משופר בכל פורמט תוך מתן גמישות ופתרונות מתאימים לסוג העבודה בצורה קלה ונגישה.

אמנם פלטפורמת תקשורת ברמה ארגונית מאפשרת לכוח העבודה לתקשר ולשתף פעולה בצורה יעילה, אך למנהלי משאבי האנוש יש תפקיד משמעותי ביותר כאן:

לספק מנהיגות ומתווה תהליכים שיבטיח כי העובדים ימנפו באופן מלא את הפתרונות העומדים לרשותם.

יצירת הנחיות וסביבת עבודה יעילה לכוח העבודה ההיברידי יספקו להם מסגרת לתמיכה בעבודתם, מה שמבטיח עקביות בעבודה ואף יניע את הפרודוקטיביות בקרב עובדים בין אם הם במשרדי החברה ובין אם מדובר בעובדים מרחוק.

ניהול בסביבה מבוזרת שמבטיח לעובדים את התמיכה הדרושה להם ככוח עבודה היברידי, מחייב את מנהלי ומנהלות משאבי האנוש לפתח – ומהר – מיומנויות ניהול מרחוק.

ניהול בסביבה מבוזרת מצריך מערך מיומנויות שונה מאשר ניהול כוח אדם ריכוזי. מנהלים שיעזרו לארגונים שלהם להצליח גם בעתיד יידעו להוציא את המירב מכל חבר צוות ללא קשר למקום עבודתם תוך יצירת תחושת שייכות. עליהם להוביל באמפתיה ולספק בהירות מסרים, העצמה, הזדמנויות שוות, אתגרים ואמצעי פיתוח לכל חברי הצוות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה