סקר בארה"ב חושף מגמה חדשה – התעללות באנשי HR בארגונים

סקר בארה"ב חושף מגמה חדשה – התעללות באנשי HR בארגונים

סקר חדש חושף: מנהלי משאבי אנוש חשופים להתעללות במקום העבודה בשיעור של 31.4%. ההסבר: קנאה, תסכול ועוינות

שיתוף
התעללות כלפי אנשי משאבי אנוש בארגונים
התעללות כלפי אנשי משאבי אנוש בארגונים

בבלוג של Pamela Babcock העוסק בניהול משאבי אנוש, פורסמו השבוע תוצאות מפתיעות של סקר הבודק התעללות או אלימות במקום העבודה (מה שמכונה בריונות – Bully). מתוך הסקר עולה כי 31.4% מעובדי מחלקת משאבי אנוש בתפקידים השונים נחשפו, במהלך השנה האחרונה, להתעללות במקום העבודה. עוד עולה מהסקר כי מכלל העובדים שנחשפו להתעללות: 42.4% מעובדי מחלקות ה-HR דיווחו על פגיעה מקצועית ואף חבלה במזיד, 33.3% נחשפו לאלימות מילולית ו-24.2% נחשפו לאיומים, הפחדה והשפלה (צעקות, הקנטות, קללות ועוד).

מסך 31.4% העובדים שדיווחו על התעללות: למעלה מ-60% ציינו שמדובר על התעללות מתמשכת (24.4% ציינו שמדובר בהתעללות יום יומית ו-39.4% דיווחו על תדירות של אחת לשבוע).

ד"ר טרסה דניאל, ראש הפקולטה ללימודי משאבי אנוש באוניברסיטת סוליוואן (Sullivan University) במדינת קנטקי, מנסה להסביר את תוצאות הסקר: "מחלקת ה-HR השתנתה ללא הכר בעת האחרונה. ממחלקה שנתנה תמיכה וגיבוי לעובדים היא הפכה למחלקה אסטרטגית שמזדהה עם החלטות ההנהלה ופועלת ליישום רפורמות שבמקרה הטוב – לא תמיד – מטיבות עם העובדים. כיום מנהלי HR אומרים 'לא' לעובדים ואף למנהלים בארגון וזה מייצר אנטגוניזם."

הסברים נוספים לעוינות כלפי צוותי HR בארגונים

• אנשים בארגון עדיין לא מבינים את מעמדם ותפקידם (החדש) של אנשי ה-HR בארגון. הכללים אינם מוגדרים ואינם מובנים לעובדי הארגון והם מתאכזבים וכועסים על החלטות ועל התנהלות ה-HR מתוך תסכול.

• בכירים בארגון ובעלי מקצועות הליבה, עדיין רואים באנשי HR עובדים שאין להם את הידע המקצועי או האוריינטציה והרקע העסקי הנחוץ למעמדם החדש בארגון.

• מנהלים בארגון החלו לראות בעובדי מחלקת משאבי אנוש, מתחרים פוטנציאליים וזה הגביר את העויינות מצד הדרגים הבכירים.

ד"ר דניאל מתארת את מעמדם החדש של אנשי משאבי אנוש בארגון כמעמד 'מאיים' מכל הבחינות. כמו מנהלים בארגון אשר נאלצים להיות 'השוטרים הרעים', כעת גם אנשי HR הם משרתיו הנאמנים של הארגון החדש ויש לכך מחיר. ככל שמנהל מתקדם גבוה יותר ומהר יותר בארגון, כך הוא צפוי להיחשף להתעללות שמקורה בקנאה, בפחד ובתסכול. אנשי HR הפכו להיות 'השליח' של ההנהלה החדשה ולאנשים יש לנטייה לירות בשליח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה