להוציא את המרב מסקירת ביצועים

להוציא את המרב מסקירת ביצועים

סקירת ביצועים יכולה להיות משימה חד-שנתית שעושים וזורקים, או לחלופין תהליך שמקיף את השנה כולה ומחבר בין מאמצי העובדים להצלחת הארגון.

שיתוף
סקירת ביצועים

סקירות ביצועים, איך שלא נסתכל על זה, הן לא החלק המהנה ביותר מבין תחומי העיסוק של מנהל משאבי האנוש. עבור העובדים זהו החלק שבו הם נודדים אחורה בזמן דרך ערמות של דוא"ל ופרטי יומן ומנסים לחבר את הכול ביחד למה שייראה כמו תצוגה אחידה ומרשימה של שנת עבודה שאותה יגישו למנהל שלהם. עבור המנהלים, לא רק שהם חייבים לעשות את אותו הדבר בעצמכם, יש להם בנוסף גם ערמה של סקירות להכין ולהעביר לכל אחד מהכפיפים הישירים שלהם. ולמנהלי משאבי האנוש נוסף נדבך נוסף של ריכוז וסיכום של כל ביצועי העובדים, השוואתם למדדים הארגוניים ואשרור ביצוע של הדבר מול כל אחד ואחד מהמנהלים בארגון.

התוצאה היא בדרך כלל שיחה של שעה-לשנה בין העובד למנהל שבה מדברים על ההישגים ועל הציפיות לשנה החדשה, האם ניתנת העלאת שכר או בונוס בהתאם לביצועים ובמקרים נדירים גם תובנה אחת או שתיים. בתוספת של כמה חתימות הדוח מתויק במחלקת משאבי האנוש ושם ייתכן שאיש לא יראה אותו יותר.

אך אולי זה יכול להיות אחרת?
ג'סיקה רוהמן מ-Great Place to Work אומרת כי בחברות שהכי טוב לעבוד עבורן תהליך סקירת הביצועים הוא הרבה יותר מפרוצדורת חובה של משאבי האנוש. בחברות האלה מתייחסים לביצועי העובדים כאל חלק אינטגרלי מהתפקוד של העסק. הם נעזרים בסקירה לא רק כדי להעריך ביצועים אלא גם כפלטפורמה לפיתוח המועסקים וכדי להבטיח שמאמצי כוח העבודה קרובים ליעדי החברה ומתואמים עמם.

רוהמן מציעה כמה גישות לסקירות ביצועים שמיושמות בחברות שהכי טוב לעבוד בהן:

  • תוכנית ניהול הביצועים והפיתוח של Cisco שנקראת Cisco Performance Connection (או CPC), מציעה משוב למועסקים לאורך כל השנה. השנה מתחילה בקביעת יעדים, אז המועסקים יכולים להתאים את יעדיהם לאלה של הארגון. מתקיים דיון אמצע-שנה חשוב שמתמקד בפיתוח קריירה וסקירת הביצועים של סוף השנה מודדת ביצועים על בסיס הישגים ומספקת למנהלים הזדמנות לחזק את הקשר בין תוצאות העסק לבין התגמולים. במשך השנה העובדים והמנהלים יכולים לבקש משוב על עצמם וגם לספק משוב לאחרים באמצעות כלי CPC.
     
  • באמריקן אקספרס, "תהליך ניהול הביצועים" (PMP) מתוכנן לטובת תיאום מטרות בכל חלקי החברה. המועסקים מתכננים בעצמם את תוכנית הפיתוח שלהם, והמנהלים הישירים שלהם הם "שותפי הפיתוח" שלהם ואחראים על ניטור ההתקדמות, ההצלחה והלמידה באמצעות שיחות אחד על אחד והערכות רשמיות של אמצע השנה וסוף השנה.
     
  • ב-Adobe החליטו להמציא מחדש את תהליך סקירת הביצועים של לטובת מערכת "צ'ק אין". במקרה הזה הדגש הוא על קביעת ציפיות ברורות, מתן משוב והתייחסות לצמיחת העובדים והתפתחותם.

המשותף לכל הדוגמאות האלה הינו שסקירת הביצועים הוא תהליך שמתרחש לאורך כל השנה. החברות מבטיחות שהן מוציאות את המיטב מהנכס היקר ביותר שלהן, העובדים, ובה בעת עוזרות להם לראות שהמאמץ שלהם הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת החברה.


רוצים ללמוד עוד על התרבות הארגונית בארגונים גלובליים? בכנס GlobalHR ירצו מנהלי משאבי אנוש מאינטל, סיסקו ושיכון ובינוי ויציגו את הנעשה בארגונם בתחומים שונים במטרה להעשיר ולחלוק ידע עם ארגונים אחרים. בואו לקחת חלק באירוע משאבי האנוש – 

למידע נוסף ורישום לכנס GlobalHR – ניהול משאבי אנוש בעולם גלובלי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה