סמסונג מואשמת בהפרה חמורה של חוקי העבודה

סמסונג מואשמת בהפרה חמורה של חוקי העבודה

ענקית האלקטרוניקה מואשמת בהפרה חמורה ביותר של חוקי העבודה. פועלים עובדים שעות נוספות פי 5 מהמכסה המותרת. ילדים מתחת לגיל 16 עובדים בפסי הייצור...

שיתוף
חוקי עבודה

חוקי עבודה

כנראה שסמסונג היא אכן Samsung Else כפי שמבטיח הסלוגן המפורסם. ארגון אמריקאי לזכויות אדם המכונה China Labor Watch מאשים את ענקית האלקטרוניקה סמסונג בהפרה חמורה של חוקי העבודה ובהפרת זכויות אדם בסיסיות.

 China Labor Watch הוא ארגון אמריקאי הפועל לזכויות אדם בעולם, אשר היה מעורב בין היתר בחשיפת תנאי העבודה החמורים והפרות זכויות העובדים במפעלי פוקסון (המייצרים בין השאר רכיבים אלקטרוניים לחברות כמו Apple ו-HP) הארגון בדק את תנאי העסקה של עובדים באתרי הייצור השונים של סמסונג בסין והגיע למסקנה שמדובר בהפרה חמורה ביותר של חוקי העבודה.

מהדוח שהפיק China Labor Watch עולה כי אתר הייצור האלקטרוני HEG Electronics, המייצר רכיבים סלולריים בדרום סין, מעסיק ילדים מתחת לגיל 16. בנוסף, הדוח מפרט שורה ארוכה של עבירות חמורות ביותר בחוקי העבודה ואף תנאי העסקה שאינם אנושיים "Legal and inhumane violation…" , כך נכתב במפורש בדוח. הדוח מתייחס לעובדה שהעובדים במפעלים השונים נאלצים לעבוד שעות נוספות, בהיקף של למעלה מפי 5 ממכסת השעות הנוספות המותרת על פי חוקי העבודה בסין! כך לדוגמה, אתר The Tianjin Samsung Mobile Display אילץ פועלים לעבוד כ-189 שעות נוספות בחודש, כשהחוק מותיר לעבוד עד 36 שעות בלבד.

בעקבות ההאשמות החריפות כנגד ענקית האלקטרוניקה מדרום קוריאה – סמסונג – ובעקבות הלחץ התקשורתי המתלווה לפרשה, הצהירה הנהלת סמסונג כי היא עומדת לערוך בדיקה מקיפה בכל אחד מ-250 אתרי הייצור שלה בסין. על פי ידיעה שהתפרסמה באתר משאבי אנוש HR Asia, הנהלת סמסונג תשלח מפקחים מטעמה ל-105 אתרים המייצרים בלעדית עבורה ואלה ידרשו לערוך חקירה מקיפה ולהציג הוכחות לטענות הקשות שהעלה China Labor Watch. בנוסף, 144 המפעלים המייצרים לא בלעדית עבור סמסונג (המייצרים במקביל עבור מותגים אחרים בעולם האלקטרוניקה), יידרשו להציג להנהלה הוכחות מוצקות לכך שהם פועלים בכפיפות לחוקי העבודה הנהוגים בסין. "הנהלת החברה נערכת להתמודד עם הממצאים שיתגלו בחקירה ולפעול למען הטמעה ואכיפה של חוקי העבודה באתרים השונים", כך מסר דובר מטעם החברה.

ניתן לקרוא את הכתבה המלאה על הפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות אדם במפעלי פוקסון בסין, תחת הכותרת: "Foxconn מגיבה ללחץ התקשורתי – הכריזה על שיפור תנאי העסקה"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה