משלמים להם כדי שיעזבו

משלמים להם כדי שיעזבו

חברת האופנה המקוונת Zappos משלמת לעובדים חדשים כדי שיעזבו אם אינם מתאימים. זוהי הדרך שלה להגן על התרבות הארגונית

שיתוף
תשלום לעובדים עוזבים

תשלום לעובדים עוזבים

"כן, אנחנו משלמים לעובדים חדשים 2,000 דולר כדי שיתפטרו. אנחנו רוצים באמת שכל אחד ב- Zappos יהיה כאן בגלל שהוא או היא רוצים להיות כאן ובגלל שהם מאמינים בתרבות הארגונית. אם הם יודעים שהם לא ממש משתלבים בתרבות שלנו, אנחנו לא רוצים שירגישו שהם תקועים כאן, אז אנו מספקים להם אפשרות. פחות מ-2% מכל העובדים העתידיים מקבלים את ההצעה בסופו של דבר."

ההצהרה הזאת מופיעה באתר של חברת השיווק המקוונת Zappos היושבת בנבאדה, ונראה שהיא מועילה לארגון. גובה התשלום הועלה מ-1,000 דולר לפני כמה שנים ל-2,000 דולר כעת. הטקטיקה הזאת משמשת את החברה כאמצעי חוסך עלויות להגן על התרבות הארגונית שלה ולהוציא החוצה גיוסים בלתי מוצלחים לפני שהם מתבססים חזק מדי בעסק.

קח את הכסף וברח

"כאשר חושבים על תרבות ארגונית, היא מורכבת מהנעה ומהתנהגות, וצריך לתכנן אותה כראוי במטרה שתהיה חזקה," אמר ל-HC Online ד"ר ג'ייסון פוקס, מומחה לאסטרטגיה ולתכנון הנעה. "ב- Zappos יודעים שאנשים שאינם מחוברים לערכים ולתרבות שלהם ייקחו את הכסף ויעזבו, אבל זה בסדר, מפני שהם אינם האנשים מהסוד שהחברה רוצה לגייס."

Zappos מחויבת ליצירת סביבת עבודה חיובית ומעוררת הנעה, אז היא מוציאה לפועל כמה אסטרטגיות הנעה קטנות אך משמעותיות, הוסיף פוקס. "הם רוצים שתרבות העבודה תהיה מדהימה והם רוצים שאנשי הצוות יכירו זה את זה. אז כל בוקר, כאשר העובד נכנס למשרד, תמונה של חבר חדש לעבודה מופיעה ומציעה לו לנחש את שמו. זוהי דרך לעודד את אנשי הצוות להכיר את כל מי שעובד איתם," אמר פוקס.

בחברת Zappos יש גם ספר תרבות שנתי שאליו יכול כל עובד להכניס תמונות, טקסט או ציור, כל דבר שהוא או היא מרגישים שמשקף את טבעו השובבי של הארגון. צעד מעניין נוסף של Zappos הוא תהליך של השטחת הארגון והיפטרות מטייטלים.

בואו לשמוע רעיונות נוספים ומעניינים על סביבת עבודה – בכנס wellbeing – רווחת העובד! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה