ישיבה ממושכת מסכנת חיים ועלולה לגרור תביעות

ישיבה ממושכת מסכנת חיים ועלולה לגרור תביעות

ישיבה רצופה במשך שעות מזיקה מאוד לבריאות. זה אומר שהעבודה המשרדית מסוכנת, פשוט כמשמעו, ולכך עלולות להיות השלכות רבות, חלקן גם חוקיות

שיתוף
ישיבה ממושכת

ישיבה ממושכת

מומחים מתארים אורח חיים שכולל ישיבה לאורך של היום כ"העישון החדש". ארגון הבריאות של האו"ם זיהה שהיעדר פעילות גופנית הוא גורם התמותה הרביעי בעולם, אף יותר מהמשמנת יתר. אלה הן כמובן חדשות רעות מאוד לכל אותם עובדי משרד שיושבים על כיסאותיהם שש שעות ויותר ומתאפיינים בחוסר פעילות מתמשך הקשור להשמנת יתר חולנית, מחלות לב, סוכרת, סרטן המעי הגס, בעיות שרירים וגב, קרישי דם, היחלשות השלד, דיכאון ושטיון (דמנציה). המשמעות היא שעבודה משרדית היא למעשה עבודה מסוכנת.

"גוף העדויות הקיים היום מהמם," אמרו מומחים לאורח חיים בריא לאתר משאבי האנוש האוסטרלי HC Online. "לאווירת העבודה ה”יושבנית” במשרד של היום יש השלכות שליליות מרחיקות לכת על הבריאות, אף יותר מהדיווחים החמורים ביותר מלפני שנים אחדות בלבד."

לישיבה של שש שעות ביום בעבודה יש קשר ישיר למחלות מתמשכות, הפחתה בתפוקה והיעדרויות. בארצות הברית יש פרשנים המעריכים כי "ישיבת יתר" עלולה להיות בסיס לתביעות עתידיות נגד מקום העבודה. בעיות הקשורות לישיבה ממושכת אינן דבר חדש. הן התחילו למעשה במקלטים במלחמת העולם השנייה. אז אנשים ישבו בחדרי בטון במשך זמן ארוך והבחינו שיש עלייה בשיעור התקפי הלב. אין להתקפות לב כאלה קשר למשקלו של האדם – אם הדם אינו יכול להגיע מחלקו התחתון של הגוף אל הלב, נוצרים קרישים.

משרד בריא יותר

כיוון שבעיות בריאות כמו מחלות לב, יתר לחץ דם או כולסטרול גבוה הן סמויות מהעין, הגישה היא "מה שלא רואים לא קיים". אולם, המודעות לסכנות הכרוכות באורח חיים יושבני גוברת ואיתה גדלה הסבירות שעובדים יתבעו את מעסיקיהם על כך שסיכנו למעשה את בריאותם ואת חייהם. כאן מקומה של מחלקת משאבי האנוש ליצור משרד בריא יותר, כך:

חינוך – אנשים צריכים לדעת שעל מנת לשמור על בריאותם, כושר גופני אינו מספיק ונדרשת גם, פשוטו כמשמעו, עמידה על הרגליים. באנגלית זה נשמע טוב יותר: "It’s not just about being fit, it’s about being on your feet".

עמדות עבודה בעמידה – עמדות עבודה בעמידה קיימות כבר במשרדים שונים בעולם. המדען האמריקאי מארק המילטון אף הציע עמדת עבודה משולבת בהליכון כדי שהעובדים יוכלו לצעוד ולעבוד.

פגישות בהליכה – אם מנהל רוצה לסכם עניינים עם עובד, שייצא איתו לסיבוב. הרעיון הוא לחפש במהלך יום העבודה את ההזדמנויות שמאפשרות לכם להיות בתנועה. אפשר גם לענות לשיחות טלפון בהליכה או בעמידה (בהזדמנות נחסך המוטליטסקינג הבעייתי שקורה כמעט מאליו כשעונים לטלפון תוך כדי עבודה על המחשב).

עודדו את העובדים לחפש הזדמנויות לעמוד – לכו לדבר עם מישהו במקום לשלוח לו מייל. לכו למכונת הצילום המרוחקת יותר, לשירותים המרוחקים יותר. ותרו על המעלית. צאו לארוחת צהריים במקום להזמין אוכל למשרד. אם בטיסה כולם קמים מדי פעם כדי לחלץ עצמות, למה לא לעשות את זה גם בעבודה?

בואו להרחיב את הידע ולקבל רעיונות נוספים לסביבת עבודה בריאה. הרשמו עכשיו לכנס wellbeing – רווחת העובד. לחצו לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה