משרד התמ"ת יוצא למבצע אכיפת חוקי עבודה בענף המוקדים הטלפוניים

משרד התמ"ת יוצא למבצע אכיפת חוקי עבודה בענף המוקדים הטלפוניים

לתשומת ליבם של מנהלי משאבי אנוש: מפקחי העבודה יפקדו מוקדי שירות ומכירה טלפוניים, ויבדקו תנאי העסקת המוקדנים

שיתוף
מוקדנית

האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת, יוצא במבצע אכיפה בענף מוקדי השירות והמכירה הטלפוניים.

במסגרת המבצע יפקדו מפקחי העבודה מוקדי שירות ומכירה טלפוניים, ויפעלו לבדיקת תנאי העסקתם של מאות עובדים בפריסה ארצית.
מבצע זה הוא חלק מתוכנית עבודה מקיפה אשר גיבש האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת, לאיתור והגנה על אוכלוסיות עובדים חלשות בשוק העבודה ובא בהמשך למבצעים דומים אותם קיים האגף בשנת 2010.

מפקחי העבודה ידרשו מסמכי שכר ויגבו עדויות מעובדים, אשר במקרים הרלוונטיים ישמשו בסיס להמשך החקירה מול המעסיקים.
החקירה תכלול, בין היתר, בדיקת יישום הוראות החוקים הבאים: חוק שכר מינימום, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), חוק הגנת השכר והחוק למניעת הטרדה מינית.

[adrotate banner="27"] מעבר למתחייב בחוק ולמבצע האכיפה של משרד התמ"ת, ראוי לזכור כי המחאה החברתית של חודשי הקיץ האחרונים העלתה את רגישות הציבור לפגיעה באוכלוסיות החלשות. על כן הצפי הוא כי הפרות חוק בנושאים אלו יזכו ליחס סלחני הרבה פחות של רשויות החוק ובתי המשפט יחמירו עם העבריינים. גם הנזק התדמיתי לחברה הפוגעת בעובדים חלשים הוא רב.

בזמנים אלה רצוי כי מנהל משאבי אנוש יקפידו שבעתיים על זכויות כלל העובדים ובפרט החלשים יותר- עובדים זמניים, צעירים, סטודנטים וכו'. במקום להמתין למפקחי משרד התמ"ת, כדאי לבצע בדיקות מקדימות באופן אישי ולוודא כי שעות העבודה מצוינות כולם בתלושי השכר, שהעובדים במשמרות נהנים מימי חופשה, שמחלקת הכספים מפרישה כדין כספים לביטוח לאומי ולביטוח הבריאות וגם כי כספי הפיצויים המגיעים לעובד משולמים כמתחייב. 

מדובר בפתרון זול יותר וללא ספק גם הוגן יותר. כדאי לזכור שלאחרונה נקנסה חברה המפעילה אולם אירועים ב-35 אלף שקל, על כי נתנה תלושי משכורת ללא פירוט שעות העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה