משאבי אנוש לתואר ראשון

משאבי אנוש לתואר ראשון

תואר ראשון במשאבי אנוש ניתן ללמוד במספר מוסדות לימוד מובילים בישראל, כאשר ניתן למצוא מוסדות עם מסלול עיקרי של לימודי משאבי אנוש, לעומת מוסדות לימוד אחרים בהם לימודי משאבי האנוש משולבים עם מקצועות נוספים כגון מדעי ההתנהגות, מנהל עסקים, סוציולוגיה, מדעי המדינה ועוד...

שיתוף
מדריכי בטיחות בדרכים
מדריכי בטיחות בדרכים

אחד מגורמי המפתח להצלחתם של עסקים וארגונים הינו ניהול נכון ומקצועי של משאבי האנוש בחברה. ההון האנושי, אשר הוגדר לא אחת כמשאב החשוב ביותר של העסק, מנוהל על ידי מחלקת משאבי אנוש אשר תפקידיה רבים וסמכויותיה רחבות. אי לכך, תואר ראשון בלימודי משאבי אנוש זוכה לפופולאריות של ממש בשנים האחרונות. האחריות הרבה הכרוכה בניהול משאבי אנוש, לצד היוקרה והשכר, הופכים תחום זה למקצוע מבוקש ביותר. תחום משאבי האנוש עוסק במערכת היחסים העדינה והמורכבת שבין העסק ובין העובדים. תחום משאבי האנוש מכיל בתוכו את ההתנהלות מול העובדים, החל מקבלתם וגיוסם של העובדים, דרך הדאגה לצרכיהם וזכויותיהם במהלך העבודה, וכלה בהסדרי פרישה, פיטורים וההתפטרות.

היכן לומדים?

תואר ראשון במשאבי אנוש ניתן ללמוד במספר מוסדות לימוד מובילים בישראל. להלן דוגמאות למסלולים אפשריים. יודגש כי מסלולי הלימוד אינם זהים בין מוסד למוסד. לדוגמא, במקומות מסוימים ניתן למצוא מסלול עיקרי של לימודי משאבי אנוש, לעומת מוסדות לימוד אחרים בהם לימודי משאבי האנוש משולבים עם מקצועות נוספים כגון מדעי ההתנהגות, מנהל עסקים, סוציולוגיה, מדעי המדינה ועוד.

צפון – במידה ואתם מעוניינים בלימודי משאבי אנוש בצפון, ניתן להירשם ללימודים אלה במרכז האקדמי כרמל. הלימודים במרכז האקדמי כרמל משלבים ידע תיאורטי לצד ניסיון מעשי ומעניקים בידי הבוגרים כלים אשר יסייעו להם להשתלב בעתיד בתפקידי מפתח בתחום משאבי האנוש. הלימודים במכללה זו כוללים בשלב הראשון קורסים תיאורטיים הנוגעים בתפקידיה של מערכת ניהול משאבי האנוש ואתגריה המרכזיים. לאחר מכן, הסטודנטים נחשפים לקשת הרחבה הנוגעת להתנהגויותיו של "המשאב האנושי" בארגון (לדוגמא, התמודדות עם צרכיהם של העובדים, הן מנקודת מבטו של העובד והן מנקודת מבטם של המעסיק או המנהל). אופציה נוספת ללימודי משאבי אנוש בצפון הינה במכללת צפת. מכללת צפת, אשר פועלת כשלוחה של אוניברסיטת בר אילן היוקרתית, מפעילה מספר מסלולי לימוד לתואר ראשון רב תחומי מטעם האוניברסיטה. במסגרת המסלולים האפשריים ניתן ללמוד תואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש, תואר ראשון בסוציולוגיה במשאבי אנוש, ותואר ראשון בכלכלה-מנהל עסקים ומשאבי אנוש.

מרכז – לימודי משאבי אנוש באזור המרכז יכולים להיעשות בשני מוסדות – הקריה האקדמית אונו והמכללה האקדמית תל אביב-יפו. המכללה בקריית אונו מציעה מסלול במנהל עסקים עם התמחות בניהול משאבי אנוש. מדובר בתואר יוקרתי המשלב משאבי האנוש עם השכלה מתקדמת בתחום העסקי. במכללה האקדמית תל אביב-יפו ניתן לבחור בין שני מסלולים ללימודי משאבי אנוש – מדעי ההתנהגות עם התמחות בניהול משאבי אנוש, וכלכלה וניהול עם התמחות במשאבי אנוש. שני המסלולים הינם מסלולים לתואר ראשון אשר מהווים למעשה שילוב בין משאבי אנוש לבין מקצועות נוספים כגון כלכלה, ניהול ומדעי ההתנהגות. מיותר לציין כי השילוב הנ"ל מגדיל את יוקרתו של מקצוע משאבי האנוש והופך את התואר לכלי משמעותי בידיו של הבוגר עם סיום לימודיו.

דרום – במידה ואתם מעוניינים בלימודי תואר ראשון במשאבי אנוש בדרום הארץ, תוכלו לפנות למספר מוסדות כגון מכללת ספיר, מכללת אשקלון ומכללת אחווה. מכללת ספיר מפעילה מסלול מבוקש לתואר ראשון בניהול המשאב האנושי. מדובר בתוכנית לימודים אינטראקטיבית אשר משלבת בין ניהול, כלכלה ומדעי ההתנהגות. כמו כן, הלימודים נעשים תוך מתן דגש על ניהול משאבי אנוש בעסקים וארגונים. במכללת אשקלון ניתן ללמוד במסלול לתואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש. תואר זה, הנמשך שלוש שנים, מאפשר לסטודנטים ללמוד משאבי אנוש תוך נגיעה בעולם הפוליטי ובסוגיות חברתיות. מכללת אחווה מציעה לימודי תואר ראשון כללי במדעי הרוח והחברה בחטיבת משאבי אנוש.

לסיכום, לימודי משאבי אנוש לתואר ראשון הינם לימודים מבוקשים ביותר באקדמיה בישראל. מדובר בלימודים אשר עוסקים בתחומים מרתקים כגון מערכת היחסים בין העובד והמעביד, והיכולת למקסם את המשאב החשוב ביותר של הארגון – הוא ההון האנושי. כמו כן, לימודים אלה נחשבים כלימודים "פרקטיים" אשר מעניקים בידיו של הבוגר מקצוע המאפשר לו להשתלב בשוק העבודה בתפקידי ניהול ועמדות מפתח. בנוסף, מדובר בתואר אשר ניתן להמשיך עימו ללימודים מתקדמים. כפי שתואר לעיל, מסלולי הלימוד משתנים ממוסד אחד למשנהו וכך גם תנאי הקבלה והיקף הלימודים. אי לכך, במידה ואתם מעוניינים בלימוד תואר ראשון במשאבי אנוש, מומלץ לבחון מספר תוכניות ולבחור בסופו של היום את התוכנית המתאימה לכם ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה