מנהל משאבי אנוש הפך שותף עסקי, השותפים העסקיים הפכו למומחים למשאבי אנוש

מנהל משאבי אנוש הפך שותף עסקי, השותפים העסקיים הפכו למומחים למשאבי אנוש

כך אומרים המנהלים הבכירים בחברת הייעוץ והמחקר העולמית Mercer, ערב הגעתם לארץ כאורחי הכבוד בכנס אסטרטגיות משאבי

שיתוף
כנס משאבי אנוש

כנס משאבי אנוש

מנהלים בכירים בחברת Mercer העולמית צפויים להגיע לארץ כאורחי הכבוד שלנו בכנס אסטרטגיות משאבי אנוש 2012 שיתקיים ב-09 בספטמבר במלון כפר המכביה. ערב הכנס, העניקו ד"ר דורון כהן, מנהל פיתוח אסטרטגיות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ד"ר אולריקו לוצ'י, מנהל תחום compensation & mobility באירופה וג'ון הול, מנהל תחום פעילות מרסר ב-EMEA – ראיון משותף בלעדי למערכת HRus.

ג'ון הול, מרסר
ג'ון הול, מרסר

ד"ר דורון כהן, מרסר
ד"ר דורון כהן, מרסר

ד"ר יולריקו לוצ'י, מרסר
ד"ר אולריקו לוצ'י, מרסר

חברת מרסר העולמית, המוכרת לנו בעיקר אודות הסקרים והמחקרים השונים בתחום יוקר המחייה, שכר, שווקים חדשים וכיו"ב, היא גם אחת החברות המובילות המציעות לארגונים שירותי ייעוץ למשאבי אנוש. יועציה הבכירים והמנוסים של מרסר מגיעים לארגונים רב לאומיים כמו גם מקומיים כדי להעניק שירותי ייעוץ וליווי לארגונים בהקמה, במיזוג, ברכישה, במעבר מארגון מקומי לרב לאומי וכיו"ב.

היכולת של יועצי מרסר לספק לארגון את הפתרונות המתקדמים האפקטיביים ביותר נעוצה בעובדה שמרסר עובדת כיום ב-150 משרדים הפרוסים על 42 מדינות ברחבי העולם (בישראל מיוצגים ע"י חברת צבירן). ה-data שנצבר בארגון, המהווה את ה-benchmark הגדול והעדכני ביותר בתחומו, מאפשר לחברה להציע לארגון פתרונות מבוססי ידע, מבוססי מחקר, על פי נתונים גלובליים, אזוריים, מקומיים או ענפיים, וזה נותן להם יתרון עצום.[adrotate banner="47"]

מרסר מספקת לארגונים פתרונות בנושא ניהול כישרונות, ניהול מערך השכר, הביטוח הפנסיוני, ביטוחי הבריאות, חסכונות ארוכי טווח ועוד. כמו כן, במקרים של רילוקיישן, מרסר מציעה לארגונים ייעוץ מקיף בנושא פתרונות דיור, מיסוי, שכר והטבות, ביטוחי בריאות בחו"ל ועוד.

מהם הטרנדים הגלובליים המעניינים ביותר בתחום של שכר והטבות?
אנחנו רואים כמה תמורות מעניינות בתחום התגמול והתמרוץ בעידן הגלובליזציה. דוגמה אחת בולטת היא פערי השכר בין משרדי האם לבין השווקים מעבר לים. בעבר, העובדים במשרדי ההנהלה במדינת האם היו המשתכרים העיקריים ואילו כיום, הדרישה לכישרונות במדינות מתפתחות (בעיקר באסיה) הובילה לעליית שכר משמעותית בשווקים החדשים, ובמקרים רבים, אלו שנשארים במשרדי ההנהלה הראשית משתכרים פחות מהעובדים המוצבים רחוק.

מגמה נוספת מעניינת היא המעבר לחבילות שכר בהתאמה אישית. בין אם זה חבילות שכר לעובדי החברה במדינת האם ובין אם מדובר על עובדים ברילוקיישן, המודל של one size fits all כבר לא עובד. הארגון צריך להיות הרבה יותר גמיש ויצירתי כדי לבנות חבילות שכר והטבות על פי צרכים אישיים כדי למשוך ולשמר עובדים טובים, ככה שאנחנו רואים דרישה גוברת לפתרונות חדשים לתמרוץ ותגמול עובדים בהתאמה אישית.

עוד מגמה שחשוב לציין, אשר רלוונטית מאוד לישראל בשנים האחרונות, היא מעורבותה של החברה בתכניות החיסכון של העובדים. חברות מתחילות להתעניין בתכניות חיסכון, מעבר לקרנות הפנסיה הבסיסיות. כך חברות שואפות לגייס ולשמר עובדים באמצעות מסלולים מטיבים לניהול סיכונים, לחסכונות ארוכי טווח, ביטוחי בריאות מקיפים מטיבים ועוד.

אלו פתרונות ייעודיים מציעה מרסר לארגונים בשוק הרב לאומי?
ישנן מדינות שבהן אנו עובדים מול הארגון, כיועצים שלו לחבילות שכר, חסכונות והטבות. למרסר יש גם כן מגוון שירותי חיסכון וביטוח, כך שאנחנו מציעים לארגונים את הפתרונות שלנו. אנחנו עובדים מול הנהלת הארגון אבל אנחנו גם עובדים במקרים רבים ישירות מול העובדים. אנחנו מייעצים למנהלים בכירים ולעובדים שנשלחים לרילוקיישן במדינות זרות בכל מה שנוגע לחבילות השכר, הפנסיה, הביטוח, הבריאות, המיסוי, יוקר המחייה ועוד. אנחנו מציגים לעובדים את האלטרנטיבות השונות ומסייעים להם לבנות חבילות שכר והטבות שייענו לדרישות ולצרכים שלהם. יש עובדים שאנחנו מנהלים עבורם את החבילות החל משלב המו"מ ולאורך כל הדרך.

יש לנו פלטפורמות טכנולוגיות שמאפשרת לעובדים לעקוב אחר התנאים שלהם, להשוות את  חבילות הביטוח, החיסכון הפנסיה… ביחס למדינת היעד ולמדינות אחרות. הם למעשה יכולים לערוך השוואה תוך שקלול השכר, ההטבות, המכס, הוצאות הדיור, שערי מטבע… ואז אפשר לראות אוטומטית על בסיס הנתונים שלנו את התמונה הדולה כלומר היכן הם ביחס לעובדים במדינות אחרות, בענפים אחרים, ביחס למשרדי ההנהלה בחברת האם ועוד. זה כלי שמאפשר לעובד לראות את התמונה הגדולה.

מהי המגמה הבולטת ביותר בענף משאבי אנוש מבחינת תפקידו ומעמדו של מנהל משאבי אנוש בארגון?
מנהלי משאבי אנוש הפכו לשותפים עסקיים business partners. אלו שרצו להצליח ולהתקדם בתפקיד הבינו שהם צריכים לצאת מתחומי משאבי אנוש (גיוס עובדים, שכר, הערכות עובדים וכיו"ב) ולהפוך לשותפים בצוות הניהולי הבכיר של החברה. מנהלי משאבי אנוש התחילו לתפוס מקום סביב שולחן ההנהלה כשהם שותפים מלאים לעשייה, מתוך הבנת האסטרטגיה העסקית ושותפים מלאה בקבלת ההחלטות ועיצוב עתיד החברה.

מה שמעניין כאן זה שבעוד מנהלי משאבי אנוש 'יוצאים' מנישת ה-HR המנהלים הבכירים בארגון 'נכנסים' לתחום ה-HR. זה אומר שהיום מנכ"לי חברה, חברי דירקטוריון ועוד מנהלים בכירים מגלים עניין גובר בהון האנושי. נושא הטאלנט בארגון הוא בראש סדר העדיפויות ולא עוד נושא שמדברים עליו במחלקת משאבי אנוש בלבד. ארגונים שואלים את עצמם האם הם יכולים לחדור לשווקים חדשים? האם הם יכולים לעמוד בתחרות? האם הם יצליחו לפתח ולהשיק את המוצר? לא רק בהיבט של תקציב, של יכולות לוגיסטיים, יכולות טכנולוגיות ושאר משאבים אלה האם יש לארגון את הטאלנטים המתאימים להוביל את המהלכים הללו?. הדיון מתמקד כיום בהון האנושי וזה מחייב כל מנהל בכיר, שעד לפני כמה שנים יכול היה להגיד 'אני לא מבין במשאבי אנוש', להפוך למומחה בניהול הון אנושי.

מהם הטרנדים הבולטים בעולם הרילוקיישן?
אנחנו רואים שני טרנדים בולטים בענף וזה חדירת עובדים צעירים וחדירת נשים לתחום. בעבר היה נהוג לשלוח עובדים בעלי ותק וניסיון עשיר להצבה מעבר לים. כיום, הצורך של החברות בכישרונות במדינות השונות, מניע ארגונים לשלוח עובדים צעירים. במקביל, אנחנו רואים יותר ויותר נשים הנשלחות למשימות בחו"ל.

העובדים הצעירים משתכרים פחות, באופן טבעי, ולכן כאשר הם עובדים עם בני בנות זוג, יש חשיבות יתרה לכך שבני הזוג יוכלו גם הם לעבוד במדינת היעד. על כן, הארגון ששולח נשים ועובדים צעירים ליעדים בחו"ל צריך לדאוג להיתרי עבודה עבור בני הזוג כדי להבטיח שהעובדים ישמרו על רמת חיים גבוהה. ארגון שלא ידאג לאישורי עבודה לבני/בנות הזוג של העובדים הצעירים ושל הנשים, יתקשה מאוד לגייס עובדים לתפקידי רילוקיישן ולשמר אותם בתפקיד.

ד"ר דורון כהן דורון כהן אשר יישא דברים במליאת הכנס, יציג בפניכם נתוני מחקר חדש שנערך בחברת מרסר, המתבסס על 55 חברות מובילות במשק. המחקר מתמקד ברילוקיישן כפתרון למחסור בטאלנטים וככלי למינוף המשק העולמי.

ד"ר אולריקו לוצ'י יציג את האתגרים העומדים בפני ארגונים ואת הדרך להתמודד איתם, דרך פיתוח ההון האנושי, תוך הצגת המגמות הבולטות ביותר בתחום אסטרטגיות שכר compensation & benefits כאמצעי גיוס, שימור ופיתוח עובדים בארגון.

מי שמעוניין להיפגש עם אחד אחד היועצים של מרסר במהלך הכנס או בסיומו, מוזמן לפנות אלינו לתיאום פגישה מבעוד מועד. יש למלא את הטופס המצורף, לציין בשדה הערות באיזה תחום/נושא נדרשת ההתייעצות ולסיום ללחוץ על הכפתור.

להתייעצות ללא עלות (למשתתפי הכנס בלבד) עם אחד ממומחי חברת מרסר:

[adrotate banner="67"]

 

עוד לא נרשמת לכנס אסטרטגיות משאבי אנוש 2012? נותרו עוד שבועיים להרשמה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה