מגייסים, מועמדים ומה שביניהם

מגייסים, מועמדים ומה שביניהם

מה גורם למועמד לעבודה להירתע ולא לשלוח אליכם קורות חיים? רז מצנע, סמנכ"ל שיווק ותוכן באולג'ובס, יחשוף מחר בכנס הגיוס השנתי ממצאים מעניינים מעולם המועמדים

שיתוף
מועמדים ומגייסים

מועמדים ומגייסים

רז מצנע, סמנכ"ל שיווק ותוכן של אולג'ובס, ירצה בכנס הגיוס השנתי על המטרה המשותפת למגייסים ולמועמדים: השאיפה למצוא את המתאים ביותר עבורם.

"אנחנו יושבים בטבור של עולם העבודה המחבר בכל חודש בין מאות אלפי מועמדים ל-3500 מגייסים. המידע מצטבר בכמויות ולפני יותר משנה הקמנו מחלקת מחקר אשר מנטרת את כל המידע הנאסף אצלנו – החל מפרסום משרות, מה מועמדים מחפשים וכמו כן בסקרים יזומים שאנו מוציאים. לקחנו על עצמנו לשאול את המגייסים ואת המועמדים את אותן השאלות ולראות כיצד הם רואים את אותו התהליך בדיוק מתוך רצון לראות היכן קיימים פערים בהתנהלות והתפיסה של התהליך.

• מה מחפשים האחד בשני?

• איפה מוצאים הזדמנויות עבודה? עובדים?

• איך כל צד מתכונן למפגש?

• בתוך כמה זמן מקבלים החלטה?

55% מהמועמדים מספרים כי הם יודעים בדיוק איזו משרה הם מחפשים ועדיין 60% מגישים מועמדות גם לתפקידים דומים. לעומתם 56% מהמעסיקים ששומרים על ראש יותר פתוח בבואם להגדיר את המשרה. המיקום עלה כחשוב מאוד לכולם ביצירת התאמה. בהרצאה נראה למה מיקום מדויק של המקרה מקנה לשני הצדדים יתרון וגיוס יותר אפקטיבי.

בחנו את השימוש בסמארטפון למציאת עובדים ועבודה – 33% מהמגייסים כלל אינם יודעים האם המשרות שלהם מותאמות לתצוגה במובייל, בעוד שמחפשי העבודה כמובן נמצאים שם. הנזק האפשרי מכך הוא כפול שכן 65% מכל המיילים נקראים בנייד – וחווית המועמד בחיפוש עבודה הופכת לבלתי אפשרית כאשר אין התאמה.

בנוסף, לא רק מגייסים בודקים את פרופיל המועמד ברשתות חברתיות, אלא המועמדים גם עושים זאת – ואף בשיעור ניכר יותר – רבע מכלל המועמדים בודקים אתכם. זאת ועוד, המגייס הממוצע מסתכל על קורות החיים של המועמד חצי שעה לפני הראיון, בעוד שרבים ממחפשי העבודה מתכוננים כמה ימים קודם. מה ניתן לעשות על מנת לקיים ראיון עבודה אפקטיבי יותר בהינתן כך?
בהרצאה יחשפו עוד ממצאים אשר יכולים לעזור לכל מי שמנהל ועוסק בגיוס".

את הרצאתו של רז מצנע בכנס גיוס 2013 ניתן לראות כאן:

//www.youtube.com/watch?v=Jd_RPQiZ1R0

 

בכנס הגיוס השנתי יפורטו כל ממצאי הסקר. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה