מה משותף למקומות העבודה הטובים ביותר?

מה משותף למקומות העבודה הטובים ביותר?

מה הופך חברה למקום עבודה נחשק? לא הגודל, המשכורת או ההטבות. מדובר בהזדמנויות שנפתחות בפני העובדים שהם כבר חלק מהארגון

שיתוף
מקומות הטובה הטובים ביותר

מקומות הטובה הטובים ביותר

מדי שנה מתפרסמות רשימות של מקומות העבודה הנחשקים ביותר. חברת גוגל, למשל, מופיעה בהן באופן קבוע. האם הסיבה לכך שכולם רוצים לעבוד בגוגל היא המשכורות הנאות, שלל הפינוקים בקמפוס והנוף של המפרץ? כל אלה חשובים וטובים, אבל לא הם העיקר. כריסטינה מאיאסקי מ- PayScaleאספה את התכונות המשותפות למקומות העבודה הטובים ביותר.

פיתוח קריירה. המקום שהכי טוב לעבוד בו מספק לעובדים הזדמנויות להתקדם בתוך החברה באמצעות הכשרה תוך כדי עבודה, פיתוח קריירה, מנטורינג וסבבי משרות. למעשה, החברות הטובות ביותר מציעות כמעט פי שניים יותר הזדמנויות למשרות מאשר חברות שאינן נכללות ברשימת 100 החברות הטובות ביותר (Fortune 100 Best Companies To Work For). אסטרטגיות לתכנון הצלחה. רבים מהמקומות הטובים ביותר לעבוד בהם כוללים אסטרטגיות לתכנון הצלחה או תוכניות שממפות את נתיבי המשרות הספציפיים בחברה עבור המועסקים שלה. העובדים מאושרים יותר כאשר הם יודעים שהקידום אפשרי וניתן להשגה והם חשים ביטחון רב יותר במקום העבודה שלהם כאשר קיימות בו אבני דרך ותוכניות לרכישת משרה בכירה יותר שניתן להגיע אליהן.

יש ערך לרעיונות של כולם. במקום להתמקד בבכירות, אחת התמות הנפוצות במקומות העבודה הטובים ביותר היא חשיבותם של רעיונות, ללא קשר לעמדה של העובד בארגון. החברות האלה מתכננות ומארגנות אירועים ומעודדות צוותים שמורכבים מכל עובדי החברה – מעובדים זוטרים ועד ההנהלה הבכירה – להיפגש ולעשות סיעורי מוחות ביחד.

השורה התחתונה היא שהחברות הטובות ביותר לעבוד עבורן אינן בהכרח החברות הגדולות ביותר או אלה שפועלות עם התקציבים הגדולים ביותר. אלה שמתמקדות ביצירת הזדמנויות וצמיחה מקצועית עבוד העובדים שכבר נמצאים בחברה נוטות להיות אלה שבהן העובדים המאושרים ביותר ונחשבות למקומות העבודה השמחים ביותר.

מה קורה לעובד חדש המגיע לחברה ונודע לו שאפשרויות ההתפתחות והקידום בו מינימליות או לא קיימות כלל? אם העובד לא יעזוב מייד, הוא יחוש מייד את האכזבה ובלבו כבר ידע שלאורך זמן לא יישאר במקום העבודה הזה. גם במקומות עבודה המכריזים כי יש אפשרויות קידום, ובפועל לא תמיד הן מתאפשרות – כן תחזיק את העובד במקום העבודה: הידיעה כי לחברה יש אסטרטגיה של ניוד פנימי, ובעתיד יתכנו אפשרויות וכי כן יוצעו לו הזדמנויות – תקנה לעובד תחושת ביטחון.

האומנם אפשרויות קידום עושות את מקום העבודה לטוב ביותר לעבוד בו?

כריסטינה מאיאסקי טוענת כי לא התנאים המפנקים עושים את גוגל למקום הנחשק ביותר לעבוד בו, אך לא בטוח שדווקא אפשרויות הקידום בחברה גרמו לה להיות כה נחשקת: במקרה של גוגל, לפחות, רוב הסיכויים שהמותג, ההצלחה והפרסום של החברה הם אלה שמושכים. מה המסקנה? לקוח מרוצה הוא גם פוטנציאל עתידי למועמד ולעובד מצליח. על כן על כל חברה לראות את כלל אנשיה – לקוחות עסקיים ועובדים – כלקוחות. בניית מותג מצליח, יביא גם למותג מעסיק משגשג.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה