מדריך חדש של משרד המשפטים יזהיר מעסיקים להקפיד בפרטיות העובדים

מדריך חדש של משרד המשפטים יזהיר מעסיקים להקפיד בפרטיות העובדים

במסגרת יחסי העבודה נצבר במערכות המידע של המעסיק מידע אישי רב ורגיש על העובד. היום פורסמה טיוטת המדריך והרי היא לפניכם

שיתוף

טיוטת מדריך חדש שפרסמה היום (ג') הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט), קובעת שעל מעסיקים להקפיד שהמידע הנאסף אצלם על אודות עובדיהם אינו מנוצל למטרות זרות ונשמר באופן חוקי.

המדריך, שטרם יצא לאור, נועד לסייע למעסיקים לציית להוראות חוק הגנת הפרטיות בתחום איסוף וניהול מידע אישי על עובדיהם. הטיוטה הופצה לשם קבלת משוב מהציבור ומגורמים העוסקים ביחסי עבודה. בסופו של התהליך יגובש נוסח סופי של המדריך.

על סמך הנכתב בטיוטה, העקרונות המרכזיים שצריכים להנחות מעסיקים הם בחינה שוטפת של היקף המידע הנאסף על-ידי המעסיק בכל השלבים של יחסי העבודה, מטרות האיסוף ובדיקה שהשמירה אינה מעבר לנדרש לצרכי העבודה; מיפוי המידע שנשמר, מטרות השימוש שלו ולמי הוא נגיש; ביצוע הוראות קבע ואמצעים טכנולוגיים בתחום אבטחת המידע ביחס למידע הזה, בכדי למנוע דליפתו או שימוש לרעה על-די מורשי הגישה; הדרכה שוטפת למי שנגיש למידע האישי לגבי חובותיו על-פי החוק כדי למנוע שימוש לרעה במידע; בקרה על קיום ההוראות האלה גם כאשר הן מבוצעות על-ידי ספק חיצוני במיקור חוץ; וקביעת מדיניות מפורשת לעניין שימוש בטכנולוגית מידע דוגמת מחשב אישי או טלפון חכם, ולעניין המקרים שבהם מעביד עשוי לנטר שימושים אלו, במגבלות הפסיקה.

במסגרת יחסי העבודה, מבהירים ברמו"ט, נצבר במערכות המידע של המעסיק מידע אישי רב ורגיש על העובד, שכולל בין היתר מצב בריאותי ומשפחתי, נתוני שכר, הכשרה וכישורים ועוד. יתר על כן, ניתן לעקוב ולצבור מידע נוסף על עובד כפעולת לוואי של שימוש בטכנולוגיות מידע שונות, דוגמת שימוש ברשת המחשבים המשרדית, מערכת הדואר האלקטרוני, רשת האינטרנט וטלפונים חכמים הניתנים לעובד על-ידי המעסיק.

יורם הכהן, ראש הרשות למשפט ורשם מאגרי המידע, מחדד ומוסיף ש"המדריך נועד לעזור למעסיקים לעמוד בדרישות חוק הגנת הפרטיות, ואנו רואים בו שירות חשוב לציבור המעסיקים והעובדים. כמעט כל המעסיקים במשק הישראלי, בכלל המגזרים – הפרטי, הציבורי והשלישי – מנהלים מאגרי מידע מקיפים על אודות עובדיהם ועושים שימוש בטכנולוגיות מידע מגוונות. אנו רואים חשיבות רבה להפנמת הוראות החוק בהקשר של עובדים, ומאמינים שהמעסיקים מבינים אף הם את חשיבות הנושא".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה