מדיניות ארה"ב לעובדות בהריון

מדיניות ארה"ב לעובדות בהריון

לא רק בישראל דיני העבודה מחמירים במיוחד עם מעסיקים, בכל הנוגע לזכויות עובדות בהריון ולאחר לידה. בארה"ב, חוקי המדינות מחייבות גמישות רחבה והתאמת הארגון כולו לצורכי העובדות ההרות והמניקות

שיתוף

ביולי 2015, יצא מדריך מתוקן העוסק בחובת המעסיקים להתאים את הארגון שלהם לעובדות בהריון. המדריך תוקן לאור החלטת בית המשפט העליון בנושא אפליית עובדות בהריון, והוא עוסק בנושא זכויות עובדות בהריון, לידה וסוגיות של אפשרות להריון אצל עובדות.

ההנחיות האחרונות של ה- (EEOC (Equal Employment Opportunity Commission, דורשות ממעסיקים להתייחס לעובדות בהריון אשר אינן מסוגלות למלא את כל משימותיהן בעבודה, או מוגבלות בתפקידן כתוצאה מהריון, לידה, או מצב רפואי הקשור בהם, בדיוק כפי שאותם מעסיקים נוהגים בעובדים אחרים שלהם, אשר עבודתם מוגבלת זמנית.

עוד מעסיקים מחויבים על פי ה- EEOC, לספק התאמות ושינויים בעבודה, לעובדות בהריון או לאחר הלידה, במידה והן זקוקות לכך.בדיוק כפי שמעסיקים יספקו התאמות עבודה לעובד שנפצע או עובד שחלה.
שינויים והתאמות עשויים לכלול: משימות חלופיות, הפסקות נוספות או הפסקות ארוכות יותר, חופשה ללא תשלום. מעסיקים המאפשרים גמישות בהפסקות, בשעות העבודה או בחופשות לעובדים שחלו או נפצעו, מחויבים לאשר את אותה גמישות לעובדות בהריון או לאחר לידה.

חוקי מדינות בנושא הריון ולידה

כמה מדינות ורשויות מקומיות חוקקו חוקים ודרישות התאמה לעובדות בהריון ולאחר לידה. חוקים אלו בדרך כלל מחמירים מעל החוקים הפדרליים. לדוגמה, במדינות כמו קליפורניה, דלאוור, והוואי נחקקו חוקים עבור עובדות בהריון ולאחר לידה, אשר במפורש דורשים ממעסיקים לספק התאמות מיוחדות לעובדות שיש להן מגבלות בעבודה בשל הריון ולידה, או תנאים נלווים, חוקים אלו בדרך עוברים ללא קושי וחלים על המעסיקים.
משרד התעסוקה של ארה"ב (DOL), מחזיק מפה אינטראקטיבית שיש בה את כל המידע לגביי חוקי עבודה למעסיקים במדינות השונות, בנושא נשים הרות ולאחר לידה.
בנוסף לכך, מספק משרד התעסוקה של ארה"ב, מדריך מיוחד למעסיקים אשר מבקשים לסקור אפשרויות התאמה מיוחדות עבור עובדות הרות או מניקות.

המדריך מספק עצות מועילות להתמודדות עם בעיות כגון:

עייפות, צמצום או מניעת מאמץ פיזי ומתח בעבודה, הפסקות מנוחה מחוץ למקום העבודה, שינוי מדיניות הפסקות אוכל ושתיה בזמן העבודה, מחצלות ופינות מנוחה, עיצוב ארגונומי ליתר נוחות, מקומות לשכב בהן בזמן ההפסקות.
שינוי מדיניות לאפשר אכילה / שתייה בתחנת העבודה.

בנושא הנוכחות בעבודה ישנה התייחסות במדריך ל: לוחות זמנים גמישים בעבודה, שעות עבודה מופחתות, שימוש גמיש בתקופת חופשת הלידה, שינוי מדיניות של נוכחות במשרד, העדפת משמרות יום לעובדים במשמרות, אפשרות לעבודה מהבית, שרפרף מוצע לעובדות בעמידה, הפסקות שאיבת חלב בכל עת שצריך לנשים מניקות, חדר פרטי לצורך שאיבת חלב שאינו בחדר השירותים. מנוחות מהעבודה, גישה למקרר לצורך אחסון החלב השאוב, אפשרות להבאת צידנית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה