שיתוף

המציאות בעולם התעסוקה כיום היא שהעבודה עצמה עוברת שינויים מהירים, מעבר למעבר לסביבת עבודה דיגיטלית, גלובלית ומגוונת. תהליכים רבים עוברים לאוטומציה ופונקציות שנפרשות על פני פלטפורמות מרובות – כולל מדיה חברתית ומכשירים ניידים. שוק העבודה הוא תחרותי מאוד, מחזורי העסקים קצרים יותר, כאשר נדרשת התאמה מהירה לדרישות וצרכים חדשים. במצב זה של קצב מהיר ותחרות מתמשכת על כישרונות, על אנשי משאבי אנוש לחשוב מחדש על איך לגייס ולהעסיק ביעילות רבה יותר.

צוואר הבקבוק

אימוץ טכנולוגיות חדשות משבש מעט את תהליכי הגיוס. המגייסים אנו נוטים להיצמד לסטטוס קוו אם אינם בטוחים כיצד לשנותו, כך שטווחי תשומת הלב הם קצרים, תוך מטח של הסחות דעת דיגיטליות ומידע המעסיק שמפוזר על פני פלטפורמות מרובות, מכוון אל המגייסים מועמדים שאינם שלא לגמרי קראו או הבינו את תיאור התפקיד, אך נוטים לשלוח את קורות החיים שלהם בכל מקרה.

בצד המגייסים ישנם עומסים גבוהים כשהם עמוסים בקורות חיים ומועמדים שרבים מהם אינם רלוונטיים. רק מחצית מהמועמדים האלה מתאימים למעשה, על פי מספר סקרים אחרונים שנעשו בנוש, ותהליך המיון שלהם הוא מסורבל. למעשה, מאגר ענק של כישרונות צריך בסופו של דבר לזרום דרך צוואר בקבוק צר מאוד, אחד על אחד: הראיון. זה כמו לקחת נהר משתולל ולשלוח אותו דרך קש שתייה.

ישנן בעיות נוספות בתהליך הראיון, כולל שאלות של הוגנות. באופן אובייקטיבי, שני בני אדם נפגשים לצורך שיחה כשאחד מנסה להשיב בדרכים שונות על שאלה אחת: האם עליי להעסיק אותך?! ותוך כדי התהליך ישנן "הפרעות" של הטיות, רושם ראשוני, ניסיון פענוח, ועוד.

העצמת ראיון העבודה

מאחר ואנחנו אחרי הכל אנושיים, השאלה היא האם יש דרך להפוך את האנושיות שלנו להצלחה בראיונות עבודה. בדיקות רקע מתוכננות היטב לפני הראיון הן דרך לסקור מיומנויות וכישורים ספציפיים. הם מתפקדים כמנבאים אובייקטיביים ואפקטיביים להצלחה בהתבסס על מגוון מאפיינים נוספים, כולל אישיות וכישורים קוגניטיביים. בדיקת הרקע מאפשרת לוודא לאחר מכן את התכונות והכישורים. מחקרים מראים כי כישרון קוגניטיבי הוא אחד המנבאים הטובים ביותר של הביצועים בפועל בעבודה, מה שהופך אותו כלי אובייקטיבי יותר לחזות הצלחה לטווח ארוך.

בנוסף, זוהי הזדמנות לשני הצדדים ללמוד זה על זה. המועמד יכול ללמוד מניסיון הבדיקות איזה סוגי מיומנויות, כישורים והתנהגויות נדרשים לתפקיד. המגייס יכול ללמוד מתוצאות הבדיקה איזה סוג של פוטנציאל יש למועמד. חמושים במידע זה, הם יכולים להמשיך לשלב הבא אם זה מתאים.

אין עוד יריות בחושך. המועמד, כמו גם המגייס, נמצאים שניהם באותו המקום. מפגש פנים אל פנים מעביר את האינטרס של המועמד ואת פוטנציאל למעסיק, ומעביר את תרבות החברה לערכים של המועמד. שניהם חשובים באותה מידה, במיוחד במונחים של גיוס טוב ושימור יעיל. לכן חשוב מאוד לבחון את המועמד בטרם ראיון העבודה.

לא לוותר על ראיונות העבודה

אין זה אומר שאפשר לוותר על ראיונות העבודה. היתרון של בדיקות טרום העסקה הוא שהם מספקים נתונים רלוונטיים ואובייקטיביים לגבי מועמד לעבודה. עבור המועמדים, הם מספקים מערך אובייקטיבי של קריטריונים אשר מגביר את הבנת המועמד לתפקיד, וכן להעביר את מותג המעסיק, ולספק חוויה חיובית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה