מבצע ארצי לאכיפת נוהלי בטיחות בעבודה באתרי הבניה

מבצע ארצי לאכיפת נוהלי בטיחות בעבודה באתרי הבניה

65% מתאונות העבודה הקטלניות בישראל הינן בענף הבניה. כמחציתם כתוצאה מנפילה מגובה

שיתוף
פועלי בניין

אילוסטרציה: לתמונה אין קשר לנאמר בכתבה

אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת הודיע על מבצע אכיפה ממוקד של חוקי הבטיחות בעבודה באתרי בניה, שמטרתו המוצהרת היא צמצום הנפגעים וחומרת הפגיעה בענף. זאת בעבקות נתונים מהם עולה שכ- 65% מתאונות העבודה הקטלניות בישראל – הינן בענף הבניה.

ממשרד התמ"ת נמסר כי צוותי מפקחים יערכו ביקורות במאות אתרי בניה פעילים ברחבי הארץ ויבחנו את סידורי הבטיחות, כגון מינוי מנהל עבודה, רישום אתר הבניה, עבודה בטוחה בגובה, הכשרת והדרכת העובדים בתחום הבטיחות, שימוש ותקינות ציוד מגן אישי, תקינות פיגומים, קיומם של גדורים, מעקות ומשטחי דריכה, בטיחות בחשמל, תקינות מתקני הרמה וכיו"ב.

באתרים בהם ימצאו קבלנים מפרי חוק, יערב אגף הפיקוח על העבודה בתמ"ת את רשם הקבלנים במשרד השיכון והבינוי, עו"ד רוני סיגל. כמו כן, ינקטו גם צעדים כנגד מנהלי עבודה שיפרו את פקודת הבטיחות בעבודה עד כדי פסילת רישיונם המקצועי.

הודעה על המבצע נמסרה למנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים בישראל, מוטי כידור, אשר הביע דאגה לנוכח העלייה במספר התאונות ובירך על הפעילות להפחתתן.

מניתוח נהתונים עולה כי נפילה מגובה מהווה סיבה לכ- 50% מהתאונות המסתיימות במוות בענף הבניה.  "רבות מהתאונות הן תוצאה ישירה של הפרות חוק וזלזול בהוראות הבטיחות", אומר יורם אלעזרי, מפקח העבודה הראשי במשרד התמ"ת, ומצין כי בחודשים האחרונים חלה עליה משמעותית במספר התאונות הקטלניות כתוצאה מנפילות מגובה.
"ננקוט בצעדים כנגד מפירי הוראות הבטיחות בעבודה" מבטיח אלעזרי ומוסיף – "במקומות בהם ימצאו ליקויים בטיחותיים, ינקטו מפקחי האגף בסנקציות באופן מיידי, יוציאו בשטח צווים שיורו להפסיק מיידית את העבודה במקום ויפתחו בהליכים מנהליים ופליליים נגד מפרי החוק".

עוד נמסר כי במקביל לאכיפה המוגברת, אגף הפיקוח על העבודה פועל להעלאת המודעות בנושא באמצעות קמפיין תקשורתי. הקמפיין, אשר מופנה גם למגזר הערבי, יעסוק באחריותם של מבצעי הבניה ומנהלי העבודה לבטיחות עובדיהם ויפעל בפריסה רחבה בטלוויזיה, ברדיו, באתרי האינטרנט ובשלטי חוצות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה