עלייה בגיוס ובמעבר בין משרות מאתגרת את המעסיקים

עלייה בגיוס ובמעבר בין משרות מאתגרת את המעסיקים

שני סקרים גלובליים מראים שהמעסיקים צריכים להיאבק על משיכת עובדים טובים ושימור כישרונות קיימים ולא ממש מבינים איך עושים זאת

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

גיוס העובדים מחד ועזיבת עובדים מאידך נמצאים בעלייה, והמעסיקים חווים את האתגר למשוך עובדים ולשמר עובדים, בעיקר את גבוהי הביצועים וגבוהי הפוטנציאל. לאתגר מצטרף היעדר ההבנה של המעסיקים את הסיבות שגורמות לעובדים לעזוב או להישאר בחברה. המידע הזה עולה משני סקרים שביצעה בקיץ חברת השירותים המקצועיים הגלובלית Towers Watson.

סקר "ניהול הכישרונות והתגמולים הגלובלי" כלל 1,673 חברות מרחבי העולם והראה עלייה קלה בפעילות בשוק התעסוקה. 48% מהמעסיקים אמרו שפעילות הגיוס עלתה בהשוואה לשנה הקודמת. 15% ציינו עלייה חדה בגיוס, ו-35% ציינו גם שיש עלייה בעזיבה. שיעור גבוה של 65% מהנסקרים חווים בעיות במשיכת עובדים מצטיינים, ו-64% מתקשים במשיכת עובדים גבוהי פוטנציאל. מדובר בעלייה בהשוואה לשנה שעברה. נוסף על כך, 56% דיווחו על קושי לשמר עובדים מצוינים ו-54% דיווחו על קושי לשמר עובדים מצטיינים.

"כאשר ניעות הכישרונות בעלייה, המעסיקים צריכים להבין מה מעריכים המועסקים אם הם רוצים להצליח למשוך ולשמר עובדים. לרוע המזל, הסקר שלנו מגלה נתק מובהק בין מעסיקים לבין מועסקים," אמרה לורה סיין, דירקטורית ב-TW, שהובילה את שני הסקרים. "בזמן שמעסיקים מכירים בחשיבות התשלום ובהתקדמות בקריירה כגורמי מפתח לבחירתם של עובדים להצטרף ולהישאר בחברה, הם אינם מייחסים את אותה חשיבות לגורם אחר למשיכה ושימור: ביטחון תעסוקתי, או לגורם שימור מרכזי: אמון וביטחון בהנהגה הבכירה."

העובדים רוצים ביטחון

הסקר השני של TW, סקר "כוח העבודה הגלובלי", כלל 32,000 עובדים מרחבי העולם וגילה שביטחון תעסוקתי הוא הגורם השני בחשיבותו בין הסיבות להצטרפות לחברה, והרביעי בחשיבותו בין הסיבות להישארות בחברה. העובדים דירגו אמון וביטחון בהנהגה הבכירה כגורם שלישי במעלה בין הסיבות להישארות בחברה.

המעסיקים, בניגוד לכך, לא דירגו אף אחד מהגורמים שנזכרו לעיל כגורמי מפתח למשיכת עובדים ושימורם. באופן בלתי מפתיע, 46% מהעובדים חושבים שהחברה שלהם עושה עבודה טובה במה שנוגע למשיכת עובדים בעלי יכולות גבוהות, ורק 42% ציינו שהמעסיקים שלהם עושים עבודה טובה בשימור עובדים מוכשרים.

עוד נמצא ש-41% מהעובדים חשים חסומים בתפקידם הנוכחי ושיצטרכו לעזוב את עבודתם על מנת להתקדם בקריירה. שיעור זהה של עובדים שזוהו על ידי ארגוניהם כגבוהי פוטנציאל, אמרו שיצטרכו לעזוב את הארגון על מנת להתקדם. מנקודת הראות של המעסיקים, 49% מאמינים שהם יעילים בסיפוק הזדמנויות מסורתיות להתקדמות בקריירה, ו-35% אמרו שבהשוואה לשנה שעברה יש שיפור בהזדמנויות להתפתחות בקריירה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה