לשמור על הטאלנט בתוך הארגון

לשמור על הטאלנט בתוך הארגון

"תוכנית אישית" לכל טאלנט, שתקבע מראש לא רק שכר והטבות אלא גם את מסלול הקידום ואת מגוון האפשרויות הפתוחות בפניו בארגון - עשויה למנוע נטישת טאלנטים ולחסוך כאבי ראש למנהל משאבי אנוש

שיתוף
טאלנט

בשוק עבודה דינאמי כמו הנוכחי, הפך שימור טלנטים לאחת הסוגיות החמות בתחום משאבי האנוש.

מדובר בשימורה של קבוצה קטנה ומצומצמת, בעלת ניסיון מקצועי וידע ספציפי – במרבית המקרים בתחומים טכנולוגיים. הם שולטים בתוכנות חדשות שנכנסו זה עתה לשוק, באפליקציות חדשות, מערכות מחשוב ופיתוח אלגוריתמים הם רק חלק מהרשימה.

לטלנט השולט בכל אלו מצפות הזדמנויות חדשות וקורצות כמעט מידי  יום. אנשי גיוס עשויים לפנות אליו דרך הפייסבוק או אף להתקשר ישירות לביתו ולהציע לו משרה חדשה, המלווה לרוב במעטפת תגמולים אטרקטיבית במיוחד.

מעבר של טלנט לחברה אחרת משמעה פגיעה של ממש בארגון, שיתקשה למצוא מחליף בפרק זמן קצר, עובדה שעשויה לעכב ביצוע של פרויקטים חשובים. זמן החיפוש של טלנט כרוך גם הוא בעלויות – זמן עבודה של מנהל משאבי האנוש, עלות הפנייה לחברות חיצוניות וגם מחיר נפשי בשל הלחץ המוטל על אנשי הגיוס, המתבקשים למצוא מועמד הולם, איכותי ומושלם לכל הדעות ובעיקר – מהר. שילוב שכידוע לא תמיד הולך ביחד.

הדרך הטובה יותר היא, כמובן – לשמר את הטאלנט.

הטבות שכר ומעטפת תגמולים חומרית, היא תנאי הכרחי אך לא מספק. טלנטים מודעים לערכם ודורשים שכר גבוה, אך השכר הוא רק מרכיב אחד בתוך חבילת מרכיבים רחבה יותר. סביבת עבודה אטרקטיבית חיונית לא פחות, סביבה בה יחוש הטאלנט כי הוא ממצה את כישוריו, שהוא נהנה מאוטונומיה מקצועית המאפשרת לו להקדיש את מרבית זמנו לעבודה מבלי להיות מוטרד מפוליטיקה פנים ארגונית.

יחסים עם הבוס הם מרכיב נוסף – מנהלי מחלקות מתעמתים לא אחת עם הטאלנט. לעיתים זה יכול לנבוע  מגובה שכרו של הטאלנט, שבמקרים מסוימים אינו נמוך משכרו של המנהל מה שיכול להוביל מאברי אגו לא קטנים. הפיתרון הרצוי למנהל משאבי אנוש הרוצה לחסוך כסף לארגון וכאבי ראש לו עצמו, הוא להכין "תוכנית אישית" לכל טאלנט בארגון. התכנית תקבע מראש לא רק את גובה השכר וההטבות, אלא את מסלול הקידום האפשרי לטאלנט בארגון. היא תגדיר במידת האפשר את אופק השירות שלו בארגון ואת הפרויקטים הפתוחים בפניו או  אפשריות הניוד שלו בארגון.

חשוב מאוד כי מנהל משאבי האנוש יקפיד על המימוש בפועל של תוכנית כזו. עליו לערוך בדיקת התאמה בין התוכנית לבין הביצוע בפועל שלה בפרקי זמן קבועים, זו תלווה גם בפגישה אישית עם הטאלנט כדי לעמוד מקרוב לא רק על ההיבטים הטכניים בתוכנית – אלא אף על התחושות האישיות שלו בעבודה ובסביבת העבודה. בתום ראיון כזה יעלה מנהל משאבי האנוש את ממצאיו בכתב בתיק "התוכנית האישית" ויתייחס במהירות לכל סוגיה או בעיה שעלתה במהלך הפגישה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה