לקוח יקר סליחה על ההמתנה, הרובוט מיד יתפנה לשרת אותך

לקוח יקר סליחה על ההמתנה, הרובוט מיד יתפנה לשרת אותך

הצצה לשוק העבודה עתידי: ההשקעה של אמזון ביצרנית הפתרונות הרובוטיים Kiva Robot והשלכותיה על שוק העבודה

שיתוף
שוק העבודה העתידי
שוק העבודה העתידי

דמיינו לכם שאתם מקבלים מכתב פיטורים המודה לכם על תרומתכם לחברה עד כה, מאחל לכם בהצלחה בהמשך הדרך ומפרט את עילת הפיטורים "במסגרת ארגון מחדש הוחלט שמעתה רובוט יבצע את תפקידך". ולא זו בלבד שרובוט מחליף אותך, אלא שאת המכתב עצמו מגיש לכם רובוט שבאותה הזדמנות מסייע לכם לארוז את החפצים האישיים שלכם ומלווה אתכם לדלת היציאה. נשמע הזוי? לא כל כך. לא אם עוקבים אחרי חברות כמו Kiva Robot, המפתחות פתרונות רובוטיים לשוק העבודה. Kiva Robot מפתחת פתרונות טכנולוגיים למחסן העתידי. החל מפריקת ציוד, קטלוג, אחסון, איתור פריטים, אריזתם והכנתם למשלוח, הכול נעשה על ידי עובד מצטיין אחד – הרובוט.

מי שעד היום לא חשש מפני היום שבו רובוטים יתפסו לבני אדם מקומות עבודה – שימשיך לקרוא.

ענקית הסחר האלקטרוני Amazon רכשה את מערכות Kiva Robot תמורת סכום צנוע של 775 מיליון דולר. על פי דיווח המגזין העסקי Forbs, המחזור השנתי של אמזון מוערך ב-40 מיליארד דולר בשנה. ההוצאות על ניהול המחסן על ידי כוח אדם גוזלות כ-9% מהמחזור (הווה אומר כמעט 4 מיליארד דולר!).

ענף הרובוטיקה ישען יותר ויותר על האינטרנט עם פתרונות אחסון מידע מבוססים ענן כך שמרגע שהלקוח (משתמש הקצה) יאשר את הזמנת הרכישה שלו באמזון ועד שהחבילה תגיעה למעונו, יותר ויותר רובוטים ייקחו חלק בתהליך על יותר ויותר (או פחות ופחות) עובדים.

הבשורה עבור שוק העבודה בגדול היא מורכבת. המפעלים היצרניים יחליפו, בהדרגה, את הסכמי ההעסקה הכרוכים בשכר תמורת שעות עבודה, שעות נוספות, נסיעות, ביטוחי בריאות ופנסיה ובכך למעשה יקטינו את הוצאות הייצור באחוזים משמעותיים. אנחנו נראה פחות ופחות עובדים אנושיים במפעלים או במחסנים ויותר ויותר רובוטים. הרובוטים אכן יבטלו בהדרגתיות משרות קיימות אולם תעשיית הרובוטיזציה תספק להון האנושי אפשרויות תעסוקתיות חלופיות.

הצורך בפתרונות טכנולוגיים של תוכנות ניהול ומעקב, מבוססי ענן, צפוי לייצר כמיליון משרות חדשות וזאת על פי מחקר חדש של IDC, המנתח את ענף ההייטק. מקומות העבודה החדשים שייפתחו לאנשי מכניקה, חומרה, תכנות ותמיכה מבוססת ענן, שתאפשר לרובוטים להחליף עובדים אנושיים, צפויה לייצר מקומות עבודה בהיקף גדול יותר מזה שייצרה מהפיכת האינטרנט.  

תעשיית הרובוטיקה לא תייצר מקומות עבודה לעובדים המפוטרים, אלו סביר להניח כבר לא ישתלבו או יתקשו מאוד להשתלב בשוק העבודה העתידי. תעשיית הרובוטים תייצר מקומות עבודה למגוון רחב של עובדים החל ממהנדסים, מפתחי אפליקציות, בודקי תוכנה ועד לאנשי תמיכה. כבר בעתיד הקרוב, על פי הדיווח בפורבס, צפויות להפתח כמיליון משרות חדשות ייעודיות לתחום.

ב-2 במאי יתקיים  כנס חדשנות בטכנולוגיית HR במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א. בכנס נדון בפיתוחים, מגמות ובכלים מקצעויים לניהול ההון האנושי!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה