למעסיקים אין עוד 'חופש' לנצל צעירים

למעסיקים אין עוד 'חופש' לנצל צעירים

משרד התמ"ת משיק היום (יום ג') את גרסת האנדרואיד לאפליקציה ייעודית לבני נוער העומדים לבלות את החופש הגדול בעבודה

שיתוף
חוקי עבודה
חוקי עבודה

משרד התמ"ת השיק (היום, יום ג') אפליקציה ייחודית (בגרסת אייפון בלבד!) המאפשרת לבני נוער להתעדכן בזכויות ובחובות שלהם וכן לערוך רישום ביומטרי של שעות העבודה שלהם בפועל. מטרת המיזם הנה להעניק לעובדים הצעירים מידע רלוונטי כדי לסייע להם לדרוש את זכויותיהם מידי המעסיק וכן לקיים את חובותיהם כעובדים. בכל מקרה של הפרת חובת המעביד כלפי העובדים הצעירים, יכולים בני הנוער להגיש תלונה כנגד המעסיק, ישירות למשרד התמ"ת, דרך האפליקציה.

כמו כן, האפליקציה מאפשרת לעובדים הצעירים להגדיר 'מטרה לחיסכון', תוך שימוש במחשבון שכר עדכני. במקביל להשקת הגרסה החדשנית, החלו נציגי התמ"ת להפיץ בקרב בני הנוער סימניות מידע עליהן מוטבע הקוד לסריקה והורדת האפליקציה. חלוקה זו מתבצעת דרך נציגי לשכות העבודה ברחבי הארץ.

האפליקציה החדשה, אשר פותחה במיוחד עבור בני נוער החודרים לשוק העבודה בחודשי הקיץ (בתקופת החופש הגדול), זכתה לפופולאריות רבה בשבועיים האחרונים. ממשרד התמ"ת נמסר ש-10,000 צעירים כבר הורידו אותה לאייפון. היום (ה-9 ביולי) תושק האפליקציה בגרסת הסמארטפונים הפועלת באמצעות מערכת ההפעלה של גוגל (ה'אנדרואיד').

האפליקציה החדשה מנגישה את הוראות החוק לציבור העובדים הצעירים כמו גם לציבור המעסיקים אשר עומדים לפתוח את שעריהם בפני ציבור עובדים חדש. מהיום, הצעירים יוכלו ללמוד על חוקי העבודה הרלוונטיים להם, לעקוב אחרי שעות העבודה בפועל, לעדכן שעות עבודה נוספות, ועוד, וכל זאת באמצעות מכשיר הסלולארי האישי.

שמעון ברונר, מנהל אגף מערכות מחשוב במשרד התמ"ת: "במטרה להמשיך ולעמוד בחזית הטכנולוגית בין משרדי הממשלה, בוחן אגף מערכות מידע במשרד התמ"ת, מזה כשנה, את שילובן של טכנולוגיות מתקדמות, לרבות טכנולוגיות בתחום הסלולר, שיש בהן על מנת להנגיש את המידע הרב הנוגע לפעילות יחידות משרד התמ"ת, לציבור הרחב. אפליקציית הנוער שפותחה בהובלת אגף מערכות מידע, היא רק סנונית ראשונה בדרך להנגשת המידע לציבור בדרך ידידותית למגוון קהלי היעד של המשרד, לרבות: יצואנים, יבואנים, הורים עובדים, בעלי מוגבלויות, צרכנים, עסקים קטנים ובינוניים, תעשיינים, משקיעים וכיו"ב. "

מאיר דוד, מנהל תחום אכיפה במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת: "שמחנו לגלות עד כמה האפליקציה עליה עבדנו בחודשים האחרונים, מדברת אל בני הנוער ועונה על הצרכים של הצעירים העובדים. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות, מאפשר לנו לקבל היזון חוזר מהשטח ולדעת האם ההסברה בתחום זכויות עובדים לנוער עובדת וכיצד ניתן להבטיח שאלו יהיו מודעים לזכויותיהם על פי חוק. אנו עושים את כל המאמצים על מנת להפוך את המידע הקיים בחוק עבודת הנוער לנגיש כמה שניתן עבור בני נוער עובדים ונמשיך לפעול ולהשתפר על מנת להפוך את המידע לנגיש אף יותר".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה