שיתוף

עובדים בעלי מוטיבציה נמוכה הם העובדים שמידת המחוברות שלהם לארגון נמוכה, הם לא חשים גאווה בעבודה שהם מבצעים עבור החברה שהם עובדים בה, הם לא פועלים כשגרירי מותג, ובדרך כלל הם לא שותפים לערכי החברה ולא מזדהים איתם.

לאור העובדה שמחוברות עובדים מובילה כמעט תמיד לפרודוקטיביות גבוהה יותר, אין זה מפתיע שארגונים משקיעים מאמץ רב במשימה להגביר את המוטיבציה של העובדים.

מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-70 אחוזים מהעובדים בארה"ב אינם ממצים את מלוא הפוטנציאל שלהם בעבודה.

ממחקר אחר, שנערך על ידי חברת המחקרים הבריטית CV-Library עולה, כי כ-55% מהעובדים אינם מרוצים בעבודתם.

וכאשר העובדים אינם מרוצים בעבודה או מרגישים מנותקים מהארגון, הם לא ינסו לייצר חדשנות או לנקוט גישה פרואקטיבית בכל הנוגע לצמיחת הארגון, כי הם לא מרגישים מחוברים לעסקי הארגון.

בימים אלה יותר מתמיד, אחת המשימות היותר חשובות של מנהלי משאבי האנוש היא להגביר את המוטיבציה של העובדים.

כחלק מכך יש צורך לדאוג לאושרם האישי של העובדים במקום העבודה. בנוסף, כחלק מהמשימה להגביר את מוטיבציה של העובדים ואת מידת המחוברות שלהם לארגון, מוטל על מנהלי משאבי אנוש ליצור הלימה בין רצון הארגון לרצון העובדים ולוודא שמתקיים ביניהם דיאלוג.

לשם כך יש ליצור חיבור מחדש של העובדים לחזון הארגוני, ברמת החיבור הרגשי והערכי כאחד. בנוסף, יש ליצור אקלים ארגוני שמאפשר ליצור מתאם גבוה בין העובדים לסביבת העבודה. יצירת מתאם כזה מחייבת להקפיד על עבודת צוות.

עבודת צוות יוצרת תחושת שייכות גבוהה לארגון, מגבירה את המוטיבציה בקרב העובדים ומאפשרת התנהלות נכונה ואפקטיבית יותר. 

דרך נוספת שמאפשרת להגביר את המוטיבציה של העובדים היא להתוות עבורם מסלול עתידי שיאפשר להם פיתוח אישי ומקצועי.

ארגונים שמתווים לעובדים מסלול התפתחות – שמגלם אפשרות לכל עובד להתפתח במישור האישי והמקצועי – מאפשר לכל עובד להרגיש מוערך ושהוא נמצא במקום שמאפשר לו לצמוח להתפתח ולהרחיב את מערך המיומנויות הקיים שלו.

האפשרות שהארגון מעניק לעובד להתפתח במישור האישי והמקצועי, מעצים אותו, מאפשר לו ערוצי קידום והתפתחות ומאפשר לו להאמין בעצמו.

ברגע שהעובדים נהנים מסביבת עבודה שמאפשרת להם להתפתח דברך כלל גם חשים צורך להשקיע בארגון את מיטב כישוריהם ומרצם, גם אם לא ממתינה להם מעבר לפינה העלאת שכר.

גורם נוסף שיכול לתרום רבות להגברת המוטיבציה של העובדים הוא שיתוף ושקיפות מצד הנהלת הארגון, והעברת המסר לכל עובד, שהארגון שותף למטרות האישיות שלו.

כמו כן חשוב להקדיש לכל עובד זמן לשיחות אישיות שיקנו לו תחושה שהוא מקבל יחס אישי. המטרה היא לתת לעובד תחושה שהוא לא רק בורג קטן במערכת אלא שיש לו אוזן קשבת.

ולא פחות חשוב – לחגוג הצלחות של עובדים, לקיים ערבי גיבוש חברה, ולהשקיע במרקם החברתי בתוך הארגון, כדי לגרום לעובד לחוש שהוא מאושר לבוא לעבודה.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה