שיתוף

היכולת של חברה לעודד יצירתיות וחדשנות בקרב עובדיה היא סוד ההצלחה של הארגון במישור העסקי ובמישור משאבי האנוש כאחד. עובדים מכווני חדשנות, הם עובדים שמגיעים לעבודה בשמחה ועם הרבה מאוד מוטיבציה. ועובדים חדורי מוטיבציה הם עובדים שתמיד ישאפו להוביל את החברה להצלחות הולכות וגדלות.

נהוג לייחס את כל נושא החדשנות לחברות הייטק. נהוג לחשוב שרק חברות שמפתחות טכנולוגיה עתידית זקוקות לחדשנות. אלא שזו טעות, הנובעת מאי ההבנה שבעולם הארגונים הנוכחי, חדשנות היא הגורם המבדל חברות שקופאות על מקומן לעומת חברות שרצות קדימה.

לא להשאר מאחור

ובעולם הארגונים הנוכחי, כל חברה, בכל תחום ובכל עיסוק חייבת להתקדם במהירות, כדי לא להשאר מאחור. לעומתן, חברות שעומדות על מקומן מאבדות רלוונטיות ויחד איתה את נתחי השוק שלהן.

בשוק העסקי המאוד תחרותי בו פועלים כיום כל הארגונים מכל הסוגים ותחומי הפעילות, חברה חפצת חיים זקוקה לחדשנות כאוויר לנשימה.

כאמור, עידוד העובדים והמנהלים כאחד להתגייס לנושא החדשנות עשוי להגביר מאוד את המוטיבציה של העובדים ואת תחושת המחוברות שלהם לארגון.

הלהט לפתח חדשנות הוא למעשה המוטיבציה המשולבת בכישרונם של העובדים, להגות רעיונות חדשניים למוצרים או שירותים חדשים, שיקדמו את החברה בה הם עובדים. זוהי היכולת להמציא את החברה כל יום מחדש.

עובדים מוכווני חדשנות יחפשו תמיד הזדמנויות חדשות לקידום החברה שמעסיקה אותם. אלו הם עובדים בעלי תושייה ובעלי יכולות להפוך את הרעיונות שלהם למוצרים או שירותים חדשניים.

אחת הדרכים לעודד חדשנות היא לתגמל עובדים שלוקחים יוזמה ומקדמים חדשנות בארגון. התגמול יכול להיות באמצעות בונוסים, או כל תגמול שהחברה רואה לנכון.

החרדה מפני החידוש והחדשנות

ולמרות הכול, יש עדיין ארגונים ששולט בהם היחס החשדני כלפי חדשנות. הסיכון הרב שטמון ביוזמות חדשניות, מרתיע מנהלים ותיקים מפני כניסה לתחומים בלתי מוכרים. יתרה מכך, יש מנהלים ועובדים ותיקים ששינויים מרתיעים ולעיתים מפחידים אותם ואף יוצרים להם תחושת איום.

לכן במקרים רבים, מנהלים ועובדים ותיקים שהורגלו בשיטות ישנות וחוששים מפני חדשנות, עלולים לעכב את כניסתו של הארגון בו הם עובדים לתחומים חדשים, שיש בהם מעוף וראייה לטווח של שנים קדימה.

הפתרון: הדרכה והסברה

הפתרון הוא הדרכה והסברה. לכן, בין כל הסדנאות, הקורסים, יחידות המיקרו-למידה, ושאר שיטות הלמידה בארגון, חשוב מאוד לשלב גם סדנאות או שיעורים המלמדים מהי חדשנות, מה חשיבותה, למה היא אמורה להות גורם מלהיב, ולאו דווקא מאיים.

כמו כן, יש חשיבות רבה ללמד את העובדים והמנהלים כאחד, איך פועלים כדי ליצור חדשנות, איך יוזמים חדשנות ואיך מקדמים אותה בארגון.

בסופו של דבר, קידום החדשנות באגון מאפשרת לארגון לצאת עם מוצרים ושירותים חדשניים ובכך להגביר את מידת התחרותיות שלו בשוק בו הוא פועל.

ב-21 באוקטובר יתקיים כנס ההדרכה השנתי של HRus בנושא למידה 2030 – ?Ready to Play.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה