להעלות את המוטיבציה של העובדים – בלי כסף

להעלות את המוטיבציה של העובדים – בלי כסף

שבעה טיפים להעלאת מוטיבציה של מתנדבים, שלכל אחד מהם גרסה שמתאימה גם לארגונים למטרות רווח

שיתוף
מוטיבציית עובדים

מוטיבציית עובדים

לא קל להעלות מוטיבציה של עובדים. לפעמים, גם כאשר ניתן להשתמש בכסף, עדיין קשה להצליח במשימה הזאת. כאשר מדובר בעובדים שמשרתים את הארגון בהתנדבות בזמנם הפנוי, העלאת המוטיבציה יכולה להיות מאתגרת במיוחד, אם כי לטובת המנהלים ניצבת העובדה החשובה שהאנשים שלהם נמצאים שם מרצונם החופשי. בדרך כלל, לפחות. סוזן לוקאס מ-Inc.  פנתה לכמה ארגונים ללא מטרות רווח כדי לגלות איך הם עושים את זה. מה שיפה כאן, זה שהמסקנות תקפות לגמרי לארגונים מכל הסוגים.

1. הראו למתנדבים שהם יוצרים שינוי. משמעות הדבר היא לוודא העובדים מודעים לתוצאות עבודתם. זה יכול להיות החיוך על פניו של אדם רעב שמקבל את חבילת המזון שהמתנדבים ארזו, או ילד בעל מוגבלות שהצליח להגיע להישגים לראשונה אחרי חודשים של עבודה אחד על אחד איתו. הידיעה שעשית את העולם קצת יותר טוב היא כלי נפלא ואפקטיבי להעלאת מוטיבציה.

אם אתם ארגון למטרת רווח – ודאו שהעובדים רואים את התמונה הגדולה. כאשר הם נוכחים בכך שחלקם הקטן בפאזל מצטרף לתמונה הגדולה, הם מתמלאים במוטיבציה רבה יותר להצליח בתפקידיהם.

2. ערבו את כל המשפחה – סבתא יכולה לכתוב את הניוזלטר, הבת יכולה לנהל את מערכת קשרי התורמים והנכדה – להגיש את המים לרצים במרוץ לאיסוף התרומות. ארגונים התנדבותיים הם מקומות מצוינים לשתף בהם אץ כל בני המשפחה וליהנות מיתרונות הסביבה הרב-גילית ומחום אנושי מסוג אחר.

אם אתם ארגון למטרת רווח – אסור כמובן להעסיק ילדים, אבל צריך לזכור שלעובדים יש משפחות והתחייבויות כלפיהן. אפשר לארגן פיקניק שנתי שבו ישתתפו בני המשפחות של העובדים ויום בשנה שבו הילדים באים לעבודה. יזומות כאלה יעוררו בבני המשפחה רגשות חיוביים כלפי הארגון.

3. הכרה חברתית, ברשת ובחיים – מתנדבים משגשגים אם הם זוכים להכרה בעבודתם. מילה טובה או מכתב הערכה יעשו פלאים, בטח ובטח תמונה שלהם בדף הפייסבוק של הארגון, שבו רואים אותם עושים את מה שהם אוהבים. כך המתנדבים גם עשויים לקבל משוב חיובי נוסף מאנשים שקשורים לארגון בדרכים עקיפות יותר.

אם אתם ארגון למטרת רווח – דף הפייסבוק של החברה יכול וצריך לשקף את פעילותו של כוח העבודה שלכם. השימוש בתמונות ממאגרים כבר מתחיל להימאס. צלמו את העובדים שלכם (ברשות!) כשהם עושים עבודה טובה.

4. שתפו את המתנדבים במידע – סביר יותר שאנשים ירצו לתרום מכספם ומזמנם לתמיכה במטרה מסוימת אם הם יודעים שהדבר יחולל שינוי ולא יזרים כספים לכיסים של כל מיני דרגים במנגנון. הסבירו למתנדבים ולתורמים לאן ובאיזה אופן זורם הכסף. אם מדובר למשל בגיוס כסף לקניית תרופות או בתרומת תרופות, ודאו מעבר לכל ספק שהתרופות מגיעות לחולים עם פנים ושמות.

אם אתם ארגון למטרת רווח – ודאו שהעובדים יודעים איזה שימוש נעשה בהכנסות, אילו פרויקטים זוכים להשקעה וכיצד התוכנית העסקית שלכם תורמת לקידום הקריירה שלהם.

5. נצלו את כישוריהם המקצועיים של המתנדבים – נחמד לצבוע קירות של בית ספר מוזנח או להקים מגרש משחקים, אבל הזמן היקר שמוקדש להתנדבות הופך משמעותי הרבה יותר אם הוא מבוסס על כישוריהם המקצועיים של המתנדבים. אם מדובר בארגון סיוע הומניטרי ובין המתנדבים יש רופאים, פרמדיקים ואחיות, עדיף שהם יספקו בדיקות וייעוץ רפואי בסיסי לקהל היעד מאשר יארזו חבילות מזון, ושעורך הדין יוודא שזכויותיהם הבסיסיות של האנשים שנעזרים בכם אינן נרמסות על ידי הממשל במקום רק לשחק כדורגל עם הילדים, אפילו שזה כיף. בכך לא רק תעלו את המוטיבציה של המתנדבים, אלא גם תמצו טוב יותר את המשאבים שעומדים לרשותכם.

אם אתם ארגון למטרת רווח – בדקו במה העובדים שלכם מצטיינים באמת ועשו את המאמץ לאפשר להם להפגין יכולות, גם הדבר זה כרוך בשינוי הגדרת התפקיד שלהם.

6. הגישו מועמדויות של מתנדבים לפרסים – מתנדבים שעושים מעל ומעבר ראויים להכרה של ציבור רחב ולתגמול שהוא בעיקר רגשי. בישראל אפשר לקבל את אות הנשיא למתנדב, פרס ישראל בתחום מפעל חיים ופרסים בתחומים ספציפיים יותר.

אם אתם ארגון למטרת רווח – משוב חיובי והכרה מצד המנהל הישיר זה מצוין, אבל כשמישהו באמת באמת מצטיין, מילה טובה או תגמול אחר מהבוס הגדול יעזרו לו או לה להמשיך להצטיין גם בעתיד.

7. הקימו קהילה של מתנדבים – למתנדבים שונים יש מניעים שונים. אם אתם ארגון גדול, נסו לבנות צוותי עבודה שבהם יש סיכוי ליצירת חברויות וקשרים אישיים. הורים לילדים קטנים למשל תמיד מוצאים על מה לדבר זה עם זה, וצעירים רווקים ורווקות עשויים גם הם ליהנות מעבודה יחד. חברויות ואווירה טובה תמיד מעצימים את הרצון להמשיך לעשות ולהרבות טוב בעולם.

אם אתם ארגון למטרת רווח – עשו את אותו הדבר עד כמה שניתן, עם האפשרות לשנות את הרכבי הצוותים לפי הצרכים המקצועיים שלכם והנטיות האישיות של העובדים.

בואו לקבל רעיונות לשימור עובדים ושיפור הרווחה בארגון בכנס שימור עובדים ורווחה! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה