כיצד להוציא יותר ממרואיין בראיון עבודה?

כיצד להוציא יותר ממרואיין בראיון עבודה?

אם אתם חשים שמרואיינים לא מספרים לכם את כל מה שאתם רוצים לדעת, יש דרכים ערמומיות להוציא את זה מהם – 4 שאלות טריקיות שעובדות בראיון עבודה!

שיתוף
ראיון עבודה אותנטי

ראיון עבודה אותנטי

מועמדים מנוסים וחכמים יעטו על עצמם בראיון עבודה מסכה של ייצוגיות שעלולה למנוע מהמראיינים לקבל את הסיפור האמיתי. דון צ'רלטון (Don Charlton), מייסד ומנכ"ל פלטפורמת הגיוס Jazz, מציע בטור ב-Inc ארבע טקטיקות ראיון שהוא מודע שהן מרושעות במקצת ומטרתן לגרום למועמדים לספר את הסיפור האמתי, והן:

  1.  שאלת "המשרה האחרת". השאלה הזאת מצוינת לסינון מועמדים למשרת מכירות שאינם מחויבים לקריירה במכירות, אבל היא גם טובה לכל תפקיד שלגביו אתם חוששים שהמועמד או המועמדת אינם בטוחים אם בתחומו הם רוצים לפתח את הקריירה שלהם. בסוף ראיון למשרת מכירות, שאלו את המועמדים, "אילו אמרתי לך שיתכן שיש לנו משרה נוספת בצוות התמיכה שאני חושב שאת תהיי מושלמת עבורה, האם תרצי שנשקול את מועמדותך גם לתפקיד הזה?" אם המועמד או המועמדת אומרים "כן", שימו לב – הם כנראה אינם מחויבים למסלול קריירה.
     
  2. הטלת פצצת "לא מתאים למרבה הצער". אם היכולת להתמודד עם דחייה וביטחון עצמי הם יכולות חשובות להצלחה במשרה, התחבולה הזאת, אם מבוצעת נכון, תפרק את הרוגע המעושה של המועמדים. בערך באמצע הראיון, עצרו ואמרו, "אני צריך להגיד לך רון, עד לשלב זה אני מרגיש שאתה פשוט לא מתאים להילקח בחשבון עבור המשרה הזאת. עצרתי את עצמי אבל אני פשוט לא רוצה לבזבז את הזמן שלך." אחרי זה אל תאמרו דבר נוסף. אם פניו של רון נופלים והוא אומר, "טוב, אם זה מה שאתה חושב" ומתכונן ללכת, יתכן שחסר לו הביטחון העצמי הנדרש לתפקיד המוצע. אבל אם רון נשאר זקוף ומתנגד בנימוס לקביעה, ייתכן שהוא לוחם. אחרי שתקבלו את התגובה, כזו או כזו, התחילו לחייך ותגידו, "רק צחקתי, רון!" ושניכם תצחקו על זה. זה די מרושע ומעט מסוכן, אבל אם אתם יכולים לשמור על פני פוקר, התחבולה הזאת אפקטיבית מאוד.
     
  3. קבלת סיפור "פרידה" אמיתי. אם יש לכם תחושה שהמועמד או המועמדת מתקשים להתמודד עם עימותים במקום העבודה והיו להם בעיות חמורות עם הבוסים הקודמים, תנו להם מרחב להיפתח. "קדימה, זאת הייתה תשובת הראיון שלך. כולנו היינו שם עם בוס שפשוט לא מבין את זה. גם לי יש סיפורי אימה משלי. בואי ננהל שיחה אמתית. איך באמת נראתה מערכת היחסים שלך עם המנהלת האחרונה שלך?" כולם נפתחים לשאלה הזאת, אך צריך לשים לב למידת ההיפתחות שלהם. ייתכן שמועמדים שנאו את הבוסים הקודמים שלהם אך עדיין יש להם את היכולת להסביר את אי ההסכמה בדרך שהיא פחות אמוציונלית ויותר עובדתית. שימו לב למועמדים שרואים בזה הזמנה פתוחה להשמצות מרושעות של מעסיקיהם הקודמים, וכך גם יעשו לחברה שלכם אם מישהו ירגיז אותם.
     
  4. "נהג שדה התעופה" המפורסם של Zappos. לחברת זאפוס יש הרבה שיטות גיוס מצוינות, אבל זאת עובדת כי אנשים פשוט אינם שמים לב. בקשו ממישהו שלא נראה חשוד מהחברה שלכם לאסוף משדה התעופה (או מכל מקום אחר) מועמד שבא מחוץ לעיר. בקשו מהנהג לשאול את המועמד במשך הנסיעה שאלות על החברה ועל הראיון. בדרך חזרה, "איך הלך?" זוהי שאלה מצוינת לפתיחת שיחה. האופן שבו המועמד או המועמדת מתייחסים לנהג ואיך שהם מדברים על החברה יגלו הרבה עם המזג שלהם. גם אחרי ראיון ארוך, אדם יכול לבקש בנימוס קצת שקט כדי להתאושש. זאפוס לא קיבלו אנשים שהיו לא נחמדים לנהג.
     
    אם נטיל את זה לארץ זה יכול להיות "איש ביטחון" שמלווה את המרואיין בכניסתו וביציאתו (או סתם מלווה), מה שחשוב הוא שהדבר ייתפס כמישהו חיצוני שאינו מעורב בהליך הגיוס עצמו (גם אם זה שקר לבן).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה