מגוון אנושי לא ממש חשוב לוועדים מנהלים

מגוון אנושי לא ממש חשוב לוועדים מנהלים

נשים אינן מיוצגות כראוי בדירקטוריונים, אבל רוב הדירקטורים אינם מוטרדים מהמצב!

שיתוף
שוויון במקום העבודה

שוויון במקום העבודה

אף שהוכח שמגוון אנושי מצית חדשנות, מחזק יצירתיות ומוביל לקבלת החלטות טובה יותר ולפתרון בעיות טוב יותר, עדיין קיימת בעיה של היעדר גיוון במובנים של מגדר וגזע בעיקר בדרגים הבכירים של התאגידים.

ג'ינה בלי (Gina Belli) מאתר PayScale מציינת שלמעשה נשים סובלות מתת ייצוג בכל דרגה של הסולם התאגידי, זאת על פי מחקר Women in the Workplace שבוצע על ידי ארגון LeanIn וחברת McKinsey & Company. נשים מהוות 45% מהמשרות ההתחלתיות בתאגידים, אך רק 17% מהדרג הבכיר (סמנכ"לים ומנכ"לים) הם נשים.

אולם על אף המספרים המטרידים, ממשיך חוסר הבנת הבעיה. על פי המחקר שצוין לעיל, אף כי 70% מהגברים שנסקרו דיווחו שהם חושבים שיש חשיבות רבה למגוון מגדרי, רק 12% אמרו שלנשים יש פחות הזדמנויות מאשר לגברים.

אחת הסיבות לכך שפערי השכר נסגרים באיטיות רבה מדי עשויה להיות נעוצה בדרגים הגבוהים, אצל אלה היושבים במועצות המנהלים, שאינם מכירים בחשיבות המגוון. על פי סקר הדירקטורים השנתי של PwC, שסקר יותר מ-700 חברי ועדים מנהלים, רק 35% מהגברים חשו שנוכחות נשים כחברות ועד מנהל היא "חשובה מאוד" בהשוואה ל-63% מהנשים שחשבו כך. כאשר נשאלו על מגוון גזעי, המספרים היו גרועים אף יותר, 46% מדירקטוריות דיווחו שחשוב ביותר שהוועדים המנהלים יהיו מגוונים, בהשוואה ל-27% בלבד מהגברים שחשבו כך.

עוד נמצא ש-80% מהנשים חשבו שמגוון בוועד המנהל מוביל "אפקטיביות מוגברת של הוועד" אך רק 40% מהגברים חשבו כך. 74% מהנשים חשו שמגוון מוביל לחיזוק הביצועים של החברה, בעוד רק 31% מהגברים הסכימו לקביעה זאת.

בחברות גדולות המצב טוב יותר

החדשות הטובות הן ש-95% מכלל הנסקרים אמרו שמגוון אנושי הוא לפחות "די" חשוב. 70% אמרו גם שהם לפחות "די" מאמינים שקיימים מכשולים בדרך לחיזוק המגוון בוועדים המנהלים. בדוח נכתב שהנסקרים מציינים "מאגר מוגבר של מועמדים מגוונים לוועד המנהל כמכשול משמעותי". פחות מרבע הנסקרים מאמינים מאוד שיש מספר מספק של מועמדים מגוונים מתאימים.

מעניין שנראה כי חברות גדולות יותר מבינות טוב יותר את חשיבות טיפוח המגוון האנושי בוועדים המנהלים שלהן בהשוואה לחברות קטנות. 67% מהדירקטורים בחברות הענק (mega cap) חושבים שמגוון חשוב מאוד, בעוד רק 32% מהדירקטורים בחברות קטנות (micro cap) הסכימו לקביעה זאת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה