כיצד להגביר את אנרגיית שיקול הדעת של העובד

כיצד להגביר את אנרגיית שיקול הדעת של העובד

'אנרגיה לפי שיקול דעת' היא האנרגיה שעובד בוחר להפעיל ולתרום מעבר לדרישות הבסיסיות של העבודה

שיתוף

העובדים בוחרים בעצמם כמה "אנרגיה לפי שיקול דעת" הם יפעילו או במילים אחרות: כמה יהיו מוכנים לעשות מעבר למה שמצופה מהם. זוהי למעשה הנכונות של העובד לבצע מעל ומעבר בעבודה.

אנרגיה לפי שיקול הדעת של העובד, היא ה"דלק" שמפעיל את מנוע הארגון המוצלח. בהתאם לכך, מעסיקים רוצים וצריכים להגביר את האנרגיה הזו אצל העובדים שלהם, לחזק ולשמן אותה.

כשחושבים על האנרגיה הזו, חושבים על שיפור ביצועים חזקים. העוצמה של האנרגיה הזו כשהיא מנוצלת היטב בעבודה, יכולה להרקיע שחקים ולהביא את הארגון לחדשנות ויצירה שטרם נראו. יצירת סביבת עבודה שמגבירה את אנרגיית שיקול הדעת, היא הדרך לגרום לכך להצליח.

מחקרים שנערכו ברחבי העולם גילו, כי ישנו קשר ברור בין מידה גבוהה של מעורבות העובדים ובין הרצון שלהם ללכת צעד אחד נוסף. אותו צעד ששיפר את הרווחים והתוצאות הכלכליות של הארגון, והעמיד אותו במקומות הראשונים בתחרות השוק.

סביבת עבודה אופטימלית מקדמת את השימוש באנרגיה לפי שיקול הדעת. אז מה ארגון יכול לעשות כדי לעודד זאת?

להלן סביבת עבודה מעודדות מעורבות ואנרגיה לפי שיקול הדעת:

יעדים ברורים וציפיות ביצוע

אסטרטגית התקשורת בארגון צריכה להיות כזו שמבהירה היטב לעובדים את היעדים והציפיות הברורות מהם.

נדרש תהליך ברור של הגדרת מטרות, הערכה, משוב, והכוונה, המספקים לעובדים הנחייה כיצד לבצע את עבודתם ולהשיג את המטרות בצורה הטובה ביותר.

תמיכה ארגונית נדרשת וכן תכנון וניהול הפרויקטים של העובדים, ובסיומם תהליכי הכרה, הוקרה ושבח.

משוב מתמשך

משוב יעיל לעובדים הוא משוב מתמשך ולא כזה שמתקיים אחת לשנה ובו מועברות באופן רשמי הציפיות והדרישות של המנהל מהם. ביצוע משוב אפקטיבי משפיע מאוד על מעורבות העובדים ועל האנרגיה שלהם.

שביעות הרצון של העובדים

שביעות הרצון של העובדים משפיעה על האנרגיות ומושפעת מהמעסיקים והמנהלים שלהם. על מנת לוודא את שביעות רצון העובדים, חשוב לדעת מהם הדברים החשובים להם, אילו גורמים מניעים אותם ומה משמח אותם במיוחד. יצירת סביבת עבודה מפנקת ותומכת, מדיניות של גמישות, איזון בין חיי העבודה והבית, תכניות תמריצים ותגמולים, כל אלו מייצרים שביעות רצון ואושר מתמשך. בנוסף לכך ישנה תרומה אדירה לשביעות רצון העובדים, בסביבת עבודה שקופה, עם תקשורת פתוחה, אוטונומיה ועצמאות בעבודה, יחסי אמון וקירבה בין המנהלים והעובדים.

ביטחון תעסוקתי

העובדים זקוקים לחיזוקים לכך שהם חיוניים למקום העבודה, מה שתורם לביטחון התעסוקתי שלהם ולאותה אנרגיית שיקול דעת. הדרך להשריש ביטחון תעסוקתי אצל העובדים שמתערערת במיוחד בתקופות של מצוקה כלכלית, היא לספק להם משוב והערכה חיוביים, למלא את העבודה שלהם בפרויקטים ומשימות, לשוחח איתם על אפשרויות העתיד שלהם בחברה, ולהשרות אווירה בטוחה של רצף והמשכיות.

חשוב מידי פעם גם להעלות את רף העבודה של העובד, לבקש ממנו להוביל פרויקט מיוחד או משימה חדשנית, כך שירגיש שסומכים עליו ושהוא חיוני לחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה