הכנת תכניות הכשרה אפקטיביות

הכנת תכניות הכשרה אפקטיביות

תכניות אימון והכשרה ידועות בכוחן להגביר ולשמר את המוטיבציה של העובדים

שיתוף
שיטות למידה בארגונים קטנים

שיטות למידה בארגונים קטנים

תכנית הדרכה יעילה, חיונית לריענון יכולות העובדים, לאספקת כלים חדשים לעבודה, ולהנעה מתמשכת.

מרכיביה של תכנית הכשרה יעילה

תכנית הכשרת עובדים אפקטיבית, כוללת בתחילה אפיון ורישום מסודר של רצונות העובדים ושאיפות החברה. כמובן שחשוב מאוד לספק את צרכי העובדים בהכשרות ולספק להם קורסים מתקדמים שהם מעוניינים לקחת, אך מלבד זאת צריכה להיות התאמה בין רצונות העובדים ושאיפות החברה. לא כל ההכשרות מיועדות להנעת העובדים בלבד, ישנן הכשרות שמטרתן לספק כלים מתקדמים לעבודה, שבהמשך יתורגמו לרווחים כלכליים לחברה. החלטה לגביי תוצאות ההכשרה צריכה להתקבל בנושא – האם התכנית מיועדת לשפר את תוצאות החברה או את ההתפתחות האישית של העובד? ישנן תכניות הכשרה להתפתחות אישית, שאף הן ראויות ומתגמלות מאוד את העובדים.

הדבר הבא ביישום תכנית הדרכה אפקטיבית הוא, לימוד מתמשך של אותם עובדים שמקבלים את ההדרכה. אין די בקורס אחד, אחת לתקופה, כדי לקדם ולפתח את העובד. עובדים מוכשרים בחברה צריכים לקבל תכניות הכשרה מקיפות וארוכות טווח, אשר בסופו של דבר יקנו עבורם די כלים וידע על מנת להתקדם ולהתפתח בחברה.

במהלך תכנית ההדרכה במיוחד כאשר היא מועברת ע"י גורם חיצוני, יש להקפיד ולהכין חוברת הדרכה שכוללת את כל החומר שנלמד במהלך הקורס, כולל מצגות, תמונות וכל המחשה ויזואלית רלונטית. החוברת תשמש את הלומדים כשיצטרכו את החומר בהמשך, וכן תסייע לעובדים שלא קיבלו הדרכה, ללמוד דברים חדשים באמצעותה.

מדיניות הכשרת עובדים צריכה להיות רשמית ושקופה לעובדי החברה. במידה ומדיניות החברה מאפשרת הכשרה לעובדים כתגמול על ביצועים מובילים, או על חדשנות מיוחדת, על הדבר להיות כתוב וברור, כמו גם מיודע לכלל העובדים במייל או במפגש חברה. העובדים צריכים לדעת מדוע עובדים מסוימים זכו להכשרה, וכיצד הם יוכלו גם כן להשיג את התגמול הזה. הדבר מגביר את המוטיבציה לעבודה וממגר תחושות של קיפוח ואי שוויון.

אפקטיביות ההכשרה צריכה להיבחן היטב ולעומק. כיום ישנם מגוון כלים טכנולוגיים שיודעים לתרגם את אפקטיביות הלימוד באמצעות התוצרים שהעובדים מפיקים עם תום ההכשרה. הכשרות יעילות מתורגמות לעבודה יעילה ופרודוקטיבית ומתקדמת ביחס לעבודה שהוצגה בטרם ההכשרה. במידה ותכנית ההכשרות אינה מביאה לתוצאות אופטימליות, יש לשקול מול איזו חברת הכשרות לעבוד להבא.

תכניות הכשרה פנים ארגוניות יעילות אף הן. עובדים שקיבלו הכשרה מגורמים חיצוניים יכולים להעביר בעצמם חלק מהקורס, או שיעורים מסוימים, לעובדים אחרים בחברה. כך למעשה ייווצר ערך נוסף אפקטיבי מאוד, מעלות ההכשרה שהעובדים שלמדו קיבלו.

תכניות הכשרה גמישות הן מודל מחייב במציאות של ימינו, בה מרבית האנשים עובדים רב שעות היום וביתר השעות ממתינות להן התחייבויות נוספות. ההכשרה צריכה להיות גמישה, מתאימה לשעות הפנאי של העובדים, כשהאידיאל הוא להעבירה במהלך יום העבודה, על חשבון העבודה, ולא כאשר העובדים לחוצים וממהרים לביתם.

אפשרויות הלמידה צריכות להיות מתואמות ליכולת הלמידה של העובדים. ישנם עובדים שיעדיפו למידה חזותית, אחרים לומדים בצורה שמיעתית בעיקר. יש להתאים את העברת הקורסים לאופן בו העובדים מעדיפים ללמוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה