5 מחסומים טכנולוגיים שהורסים את חוויית המועמד

5 מחסומים טכנולוגיים שהורסים את חוויית המועמד

מעסיקים מקדישים הרבה זמן וכסף כדי ליצור חוויית מועמד שתשאיר את מאגר המועמדים שלהם מלא באנשים טובים. עד כמה המאמצים האלה עולים בתוהו על ידי הטכנולוגיה או היעדרה?

שיתוף

סקר של חברת CareerBuilder שבוצע בארצות הברית מגלה חמישה מחסומים הקשורים לטכנולוגיה שהורסים את חוויית המועמדים ואת הסיכוי של החברה לגייס כישרונות לארגון.

1. כישלון בלכידת מועמדים מתעניינים. לא לכל מחפשי העבודה – בעיקר לא הפאסיביים שביניהם – יש זמן להגיש מועמדות לתפקיד בפעם הראשונה שבה הם נתקלים בו. למעשה 39% מהם חשים שהשארת פרטי ההתקשרות שלהם אצל המעסיק והגשת מועמדות מאוחר יותר הן חשובות מאוד או בצורה קיצונית. אם מתחשבים בעובדה ש-57% ממקצועני משאבי האנוש אינם משתמשים בשום כלי לתפיסת מועמדים שלא פנו אליהם, אז יש מספר משמעותי של הזדמנויות מוחמצות להתחבר לכישרונות חמקמקים יותר. רק 23% מאנשי משאבי האנוש משתמשים בגרסה מקוצרת של טופס מועמדות כדי לאסוף מידע על מועמדים.

2. כישלון בחיבור מחדש של פונים. אנשי משאבי אנוש צריכים להתמודד גם עם האתגר בשימור מערכת היחסים עם מועמדם שלא נשכרו, אבל יכולים להיות התאמה טובה למשרה שתיפתח בהמשך. 36% מאנשי משאבי האנוש דיווחו שאינם מחברים חדש מועמדם שלא הוצע להם תפקיד, בעיקר בגלל שהם המשיכו הלאה אל הפונים החדשים (69%) או מפני שלאיש אין זמן לעשות זאת (28%). 38% מאנשי משאבי האנוש דיווחו שהם מחברים מחדש אחת לחצי שנה לפחות, אך רבים אחרים אינם מגיעים אל מאגרי כישרונות קיימים שהאנשים בהם כבר הביעו עניין בארגוניהם. מה גם שמחפשי עבודה מברכים את התקשרות מתמשכת. 42% היו מעוניינים לקבל דוא"ל שיספר להם על הזדמנויות חשות שנפתחות בחברות שפנו אליהן.

3. מענה אוטומטי. מענה אוטומטי הפך לאמצעי פופולרי להודיע למועמדים שהחברה קיבלה את פנייתם, אך 39% מהמועמדים חשים שאינו מספיק. 62% ממחפש העבודה מצפים לתקשורת אישית יותר. 67% אף מצפים לשיחת טלפון ממגייס לאחר ששלחו טופס מועמדות.

4. הגבלת הפניות למחשב נייח. התפוצה הרחבה של השימוש במכשירים ניידים תדלקה את הציפיות שחוויית חיפוש העבודה תהיה זהה בין אם משתמשים במחשב נייח ובים אם בטכנולוגית מובייל. 46% מאנשי משאבי האנוש אינם מציעים למועמדים את האפשרות להגיע אל הטפסים שלהם באמצעות מכשיר נייד, בעיקר בשל מגבלות של משאבים וטכנולוגיה. 33% דיווחו על עלייה בנשירת מועמדן בשל אי התאמה למכשירים ניידים. רק 24% מאנשי משאבי האנוש חושבים שהאפשרות להגיש מועמדות באמצעות מכשיר נייד צריכה להיחשב לחלק מחוויית המועמד. אלה נתונים מדאיגים כיוון ש-65% ממחפשי העבודה אמרו שרק לעתים נדירות הם חוזרים אל המחשב שלהם כדי להשלים הגשת מועמדות.

5. שימוש בתהליך פנייה מסובך. 53% ממקצועני משאבי האנוש חושבים שתהליך ארוך הוא טוב בגלל שהוא מסנן החוצה מועמדים נלהבים פחות או מתאימים פחות. אולי זה נכון עד גבול מסוים, אבל הם מסננים החוצה גם כישרונות מתאימים שהמועסקים כרגע שלא סביר שתהיה להם סבלנות למלא דפים רבים. 60% ממחפשי העבודה אמרו שהתחילו מילוי טופס אך בסופו של דבר לא סיימו בשל אורכו ומורכבותו.

בואו לשמוע עוד בכנס מנהלי הגיוס! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה