כיצד ארגון מונחה מטרה מניע את עובדיו

כיצד ארגון מונחה מטרה מניע את עובדיו

3 דרכים באמצעותם ארגונים מונחי מטרה מגדילים את מעורבות העובדים

שיתוף
ארגון מונחה מטרה

ארגון מונחה מטרה

אחד המאפיינים החשובים ביותר של ארגון מצליח בעולם של היום הוא מטרה ארגונית ברורה. ארגונים מונחי מטרה מציגים רמות גבוהות במיוחד של מעורבות עובדים, מה שמוביל להגדלת הפרודוקטיביות, הנאמנות, ולתחלופת עובדים נמוכה.

בסקר שנערך על ידי חברת Deloitte נמצא, כי 73% מהעובדים שחשים שהם עובדים עבור חברה מונעת מטרה – מעורבים. רק 23% מהעובדים הללו שנשאלו בסקר לא חשו מעורבים בחברה.

לרוב אם לא לכל החברות יש משימה או חזון מוצהר וברור, אולם הערכים הבסיסיים שמאחורי ההצהרות הם אלו שמגדירים את המטרה של החברה.
אז השאלה היא, מה הם הערכים הארגוניים הנפוצים ביותר שארגונים מונחי מטרה מחדירים לתוך השיטות העסקיות שלהם?

התפתחות מקצועית

חברות רבות משקיעות בצורה משמעותית בעובדים שלהם בצורה של פיתוח מקצועי. חברות אלו לוקחות על עצמן את האחריות לסייע לעובדיהן לחדד את כישוריהם ולהכשיר אותם כך שזה יסייע להם לקדם את הקריירה שלהם. דוגמאות לכך הן בצורה של החזר שכר לימוד לתכניות לתארים מתקדמים, סבסוד השתלמויות וקורסים, וכיסוי עלויות השתתפות בכנסים ובסדנאות. תוכניות אלו לעיתים קרובות מובילות לעלייה במעורבות העובדים, כפי שסקר של BetterBuys מצא, שעובדים המקבלים הזדמנויות של פיתוח מקצועי הם ב- 15% יותר מעורבים.

אחת הסיבות לכך חברות רבות לא יציעו הזדמנויות פיתוח מקצועי היא כי הם לא רוצים את העובדים שלהם יעזבו את עבודתם במידה ויהיו מיומנים הרבה יותר. בפועל, עם זאת, להזדמנויות לפיתוח מקצועי יש השפעה הפוכה.

בסקר נוסף שנערך על ידי BetterBuys נמצא, שיש שיעורי שימור של 34% גבוה יותר אצל חברות שמציעות לעובדיהן התפתחות מקצועית. כמו כן, מתשאול העובדים בסקר, 75% מהעובדים שמקבלים הזדמנויות של פיתוח מקצועי אמרו שהם מתכוונים להישאר עם מעסיקיהם עוד 5 שנים לפחות, ואילו רק 56% מהעובדים שלא קיבלו הזדמנויות לפיתוח מקצועי אמרו זאת.

אחריות חברתית תאגידית

חברות המבקשות לשפר את הכלכלה, החברה, והסביבה מציגות גם רמות גבוהות יותר של מעורבות העובדים. חברות העוסקות בתוכניות אחריות חברתית תאגידית מכירות בכך שקדימות האחריות החברתית לצד רווחים היא שיטה מוכחת להגברת המעורבות, השימור והמוניטין. פעילויות כאלו יכולות להתבצע בצורות רבות כגון הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלהם, פעילויות של צדקה, ופילנתרופיה והתנדבות.

גיוון תעסוקתי ותרבות של גיוון והכללה

גיוון תעסוקתי במקום העבודה הוא מאפיין משותף נוסף של עסקים מוצלחים. מחקרים מראים כי חברות בארה"ב, מוציאים מיליוני דולרים על שיפור הגיוון. ברוב המקרים, חברות אשר מגייסים עובדים במודל של גיוון והכללה כחלק גדול מהמטרה שלהן, זוכות לרמות גבוהות של מעורבות עובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה