יש לך פה עניין? כך תגייסי פועלי בניין

יש לך פה עניין? כך תגייסי פועלי בניין

מסלול הכשרה מקוצר לתפקיד מנהלי עבודה לעובדים המועסקים בבנייה יביא לצמצום במחסור כוח אדם בענף

שיתוף
גיוס עובדים לענף הבניין

גיוס עובדים לענף הבניין

בישראל קיים מחסור עצום בעובדים בענף הבניין, בעיקר עובדים ומנהלי עבודה. הסתדרות עובדי הבניין פועלת להרחבת מערך ההכשרה המקצועית בתחום, המאפשרת פיתוח קריירה בתפקידים בשכר גבוה.

מיזם שנחתם במשרד התמ"ת בעקבות מחסור בכוח אדם בענף הבניין, הביא לקיצור משמעותי של תקופת הניסיון הנדרשת לצורך הכשרה לתפקיד מנהל עבודה: משש שנים לשלוש שנים וחצי בלבד.  מדובר בחיילים משוחררים המסיימים הכשרה בפרויקט.

במיזם לומדים כיום כ-400 חניכים, והוא פועל בסבסוד משרד התמ"ת, התאחדות בוני הארץ, משרד הביטחון והסתדרות עובדי הבניין והעץ. הוא כולל מסלול התפתחות עתודה ניהולית של עובדי בניין ישראליים. ההכשרה כוללת מתן של מלגת מחייה במהלכה, וכן התחייבות לעבודה בחברות הבנייה הגדולות בישראל, השותפות למיזם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל.

החניכים המצטיינים יעברו קורס מנהלי עבודה מקוצר, וכבר בחודש הקרוב תחל קבוצה הראשונה למסלול המקוצר של השלב השני. לדברי הסתדרות, מטרת המסלול המקוצר הוא לזרז את השמתם של העובדים במקומות עבודה, כך שהמטרה היא להרחיב את המצטרפים לקורס זה. על מנת ליישם את המשך הפרויקט נדרש תקצוב מהמדינה וכדי לקבל את התקציב פנתה ההסתדרות למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה.  עלות קורס מנהלי עבודה נע בין 17,000 ל- 20,000 ₪ בממוצע לחניך. העובד משתתף בכ-10 אחוזים מהעלות, הקרן לעידוד ענף הבנייה מסבסדת כ- 60% מהעלות.

כיום מועסקים עובדים זרים רבים בענף הבניה, ועל פי המדריך להעסקת עובדים זרים של הכנסת העסקת עובדים זרים בתחום מתאפשרת רק באמצעות התאגידים שקיבלו את אישור המדינה לכך. אין אפשרות להעסיק עובד זר באופן ישיר אמצעות קבלן בניין. עובד שיועסק שלא בדרך החוק עלול להיות מורחק מהמדינה ובהיתר השהייה שלו בארץ.    

היבט חשוב ומרכזי בהעסקת עובדים בענף הבניין הוא תחום הבטיחות. מדי שנה נהרגים עובדים רבים בענף, בתאונות עבודה הנגרמות בעיקר כתוצאה מנפילה מגובה. הדרכה בנושא בטיחות בעבודה בעיקר בענף זה החשוף לכל כך הרבה סכנות, היא הכרחית למניעת תאונות אלה. כך הדרכה בתחום הבטיחות הכרחית לשימור העובדים.   

כנס הגיוס השנתי – בסוף החודש! ההרשמה בעיצומה. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה