"את הלקוח מעניין כמה המועמד מצטיין. פחות כמה הוא נחמד"

"את הלקוח מעניין כמה המועמד מצטיין. פחות כמה הוא נחמד"

דרור קעטבי, בעלים ומנכ"ל של חברת ההשמה קישורים IESF, שובר מספר מוסכמות ויציג אותן בכנס הגיוס השנתי. יהיה מעניין

שיתוף
קישורים

 דרור קעטבי, בעלים ומנכ"ל של חברת ההשמה קישורים IESF, ירצה בכנס הגיוס השנתי על מודיעין עסקי בשרות הגיוס. החברה עוסקת באיתור והשמת מנהלים בארץ ובעולם ומתמחה בעיקר באיתור מנהלים עבור חברות ישראליות בחו"ל ((executive search, והינה שותפה ב-  IESF   הארגון הגדול מסוגו בעולם, עם למעלה מ- 130 סניפים ב- 40 מדינות ברחבי העולם.

קעטבי הקים את החברה בשנת 1989 יחד עם אשתו, בעלת רקע באבחון ויעוץ, לאחר שבעצמו צבר ניסיון ניהולי כקצין בצבא ולאחר מכן בתפקידי ניהול בחברות שונות. לפני כשנתיים וחצי הצטרפה קישורים ל- IESF העולמית, הצטרפות שהביאה לאימוץ מתודולוגיות בינלאומיות, למידת שיטות עבודה הנהוגות בעולם, היכרות עם תרבויות ועם גישות שונות המעשירות את עבודת הגיוס. "גם היום, לאחר 20 שנה, אני כל הזמן ממשיך ללמוד ונהנה מזה מאד. מצד שני, גם לנו יש כנראה מה לתרום לשותפינו בעולם: במשך שנים התמחינו בעולם מוצרי הצריכה כתחום התמחות מרכזי. התמחות זו יצרה אצלנו ידע עצום בתחום, וכך, תוך זמן קצר, מוניתי למנהל תחום מוצרי צריכה העולמי ב- IESF".

 כיצד מתנהל תהליך גיוס של מנהל בחו"ל עבור חברה ישראלית?

דרור קעטבי
דרור קעטבי

 "האתגר המרכזי בגיוס מנהל מקומי בחו"ל הוא בתרגום הנכון והמדויק של הצורך הישראלי, למציאות המקומית. אנו מטפלים בחברות ישראליות שיש להן שלוחות או חברות בנות בחו"ל, לכן הצורך באנשים מקומיים הוא עצום. אם בעבר נהגו לשלוח עובדים לרילוקיישן, לאט לאט הבינו שחייבים להתבסס גם ואולי בעיקר על מנהלים מקומיים".

 "בפועל, השותף בחו"ל הוא זה שמאתר את המועמד, על בסיס ההיכרות העמוקה שלו עם השוק המקומי, האילוצים והאפשרויות. אנו נותנים את הגיבוי המקצועי, בעיקר בהקשר של ההתאמה לחברה הישראלית, וכך מסייעים לו לקצר תהליכים. יתרון נוסף של המעורבות שלנו הוא ביכולת לאתר מועמד ישראלי שגר ועובד באותה המדינה, או מועמד יהודי שחי שם, דובר עברית ויכול להוות פתרון מעולה לגיוס עבור חברה ישראלית".

 צורך נואש בטאלנטים

 בכנס הגיוס יספר קעטבי על ההצטרפות של קישורים לחברה בינלאומית נוספת לפני כשנה וחצי – TWI Talent Works International. מדובר בארגון יחיד מסוגו בעולם שנותן שירות גלובלי, וקישורים הנה שותפה בכירה בישראל ובארצות הברית. הארגון מציע פתרונות חדשניים וייחודיים לגיוס, מידע ומודיעין בתחום משאבי האנוש. השיטה נקראת – HR Intelligence  – שיתוף של מודיעין עסקי תחרותי ושימוש במודיעין זה לטובת הארגון, באמצעות כלים מתקדמים וגם באמצעות עבודת שטח.

 ההרצאה תעסוק בעובדה שכיום המידע נגיש וזמין לכולם וכך למעשה הוא יצר בעיות: קשה למצוא את המידע הרלוונטי, וגם אם הוא נמצא, אמינותו מוטלת בספק. בנוסף לכך, בייחוד בחברות הבינלאומיות, המגמה היא לגייס אנשים ממדינות שונות, לתפקידים במדינות אחרות, על פי התאמתם לתפקיד, ללא קשר למדינת המקור ממנה באו. כתוצאה מכך, נוצר בחברות רבות בעולם פלורליזם תרבותי מגוון, מעין "מגדל בבל" תרבותי. מצד שני, הפן המקצועי נותר מאד ברור ומוגדר, כך שההתמקדות בו הפכה להיות יותר חזקה ומודגשת, בעיקר בתפקידים המקצועיים במיוחד (מחקר ופיתוח לדוגמא). כך, שאם בעבר עובדים היו נבחרים על בסיס של התאמה אישיותית כמרכיב מרכזי, היום, בגלל הפלורליזם התרבותי בשלוחת הארגון בחו"ל – ההתמקדות, לפחות בחלק מהתפקידים המקצועיים, היא בעיקר על בסיס ניסיון מקצועי ועל סמך יכולותיו של המועמד וה"delivery" שהוא מביא.

במקביל, התחרות העצומה והמצב הכלכלי יצרו צורך כמעט נואש לטאלנטים, עליהם מושתת כל הארגון. על רקע זה TWI עוזרת להגיע אליהם. הלקוח מגדיר מאיזה סקטורים וארגונים נדרש העובד, החברה עורכת מיפוי, ומאתרים אותו לאחר בדיקה מעמיקה של האינפורמציה. כשהלקוח יודע את מי הוא רוצה לגייס אליו, הוא מחליט אם לפנות אליו עכשיו או בהמשך. השימוש במידע העצום והמפולח הזה מביא בפועל לשירות חדשני החוסך כ-70 אחוזים מהעלויות, כשהתשלום הוא עבור פרויקט ולא עבור ההשמה.

 בכנס ידגיש קעטבי את המגמות הרווחות היום בעולם בתחום ההשמה – את האילוצים, ההזדמנויות ומה צופן העתיד בתחום הגיוס ואיתור אנשי מפתח לארגונים.

כנס הגיוס השנתי יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה