יו"ר תנובה התפטר במפתיע אחרי חצי שנה בשל "מחלוקת על התייעלות החברה"

יו"ר תנובה התפטר במפתיע אחרי חצי שנה בשל "מחלוקת על התייעלות החברה"

המחלוקת - עם בעלת השליטה בחברה, קרן איפקס. תנובה מצויה בעיצומו של מאבק עובדים חריף בימים אלו

שיתוף

הטלטלה הארגונית בתנובה קיבלה אתמול "זריקת עידוד" בעיצומו של מאבק העובדים. יו"ר החברה שלמה רודב, התפטר אמש מתפקידו ככל הנראה בשל חילוקי דעות מקצועיים עם בעלת השליטה בחברה, קרן איפקס.

פרישתו של רודב נכנסה לתוקף באופן מידי, עד למינוי יו"ר קבוע. בינתיים, יכהן כיו"ר זמני ד"ר שמואל אבן חבר ועד ההנהלה.

בהנהלת החברה הופתעו מהודעתו של רודב, חצי שנה בלבד מאז נכנס לתפקידו ולא ידעו על המהלך הצפוי. לאור ההתפתחות הדרמטית בעניין, הגיע היום במיוחד לישראל ניקו הנסן, מנהל ועדת ההשקעות של איפקס העולמית ואחד מדמויות המפתח בחברה.

מקורב לרודב אמר לעיתון דה מרקר, כי חלק מהסיבות לעזיבתו נובע מכך שסגנון העבודה של הממונים באיפקס לא התאימה לו.

כך או אחרת, רודב מונה לתפקידו באוקטובר 2011 והחליף את זהבית כהן הזכורה בעיקר כיעד לתקיפה מצדם של פעילי המחאה החברתית שטענו כי ניצלה את כוחה להעלאת מחירי מוצרים. במרוצת החודשים הספורים בהם כיהן בתפקיד, ביצע כמה צעדי התייעלות מהותיים, בתוכם סגירת תשלובת החלב והפעילות ברומניה שהסבה הפסדים לחברה, פיטורים עשרות עובדים ועוד.

פרישתו מתרחשת בעיצומו של העימות מול ועד העובדים, הדורש שיפור בתנאי השכר. בשבוע שעבר הכריזו בוועד כי יקפיאו את העיצומים עד אחרי חג הפסח, לאחר שבשבועיים שקדמו הפסיקו את אספקת הקוטג', היופלה והשוקו למרכולים. הנזק שנגרם לחברה עד כה כתוצאה מכך מוערך בכמעט 20 מיליון שקלים.

 

צניחה ברווחים

דו"חות תנובה שפורסמו בשבוע שעבר, הצביעו על צניחה קיצונית ברווח הנקי של תאגיד המזון בשיעור של 90% ל-50.5 מיליון שקלים ב-2011. עם זאת, הכנסות תנובה עלו באותה השנה ב-4.8% ל-7.51 מיליארד שקל חרף המחאה החברתית.

יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, הביע צער על עזיבתו של רודב אך הוסיף וציין כי הדבר לא ימנע מהם לשוב למאבק מיד לאחר החג היה ולא ייענו דרישותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה