חשיבות תקשור מדיניות התגמול לעובדים

חשיבות תקשור מדיניות התגמול לעובדים

מדוע חשוב להסביר ולתקשר לעובדים את מדיניות התגמול וכיצד התקשור משפיע על רווחי הארגון?!

שיתוף
גיל רשתי

גיל רשתי

מדיניות התגמול לעובדים היא נושא מורכב וטעון ותקשור המדיניות מהווה אתגר למנהלים רבים. ישנם מנהלים שלא מבינים בעצמם את כל עקרונות המדיניות, ישנם כאלו שלא בטוחים כי רצוי לשתף את המדיניות עם העובדים בארגון וישנם שרוצים לשתף אבל לא מבצעים זאת בצורה אפקטיבית.

גיל רשתי, מומחה לאסטרטגיות תגמול, יסביר בהרצאתו בכנס מנהלי שכר והטבות על חשיבות תקשור מדיניות התגמול ועד כמה תורם הדבר לשורה התחתונה של הארגון.

רשתי עוסק בתחום הייעוץ בנושאי שכר והטבות מזה 20 שנה. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. בשנים האחרונות, במקביל לפעילות הייעוץ, שימש גם כמנהל תגמול והטבות בקבוצת אסם.

לדבריו: "תגמול הוא נושא מורכב, רגשי ולעתים אף טעון. ברוב הארגונים שאלות בנושא תגמול, בסקר אקלים ארגוני, מציגות את הציונים הנמוכים ביותר.

במציאות שכזו, תקשור אפקטיבי של מדיניות התגמול הוא משימה קשה ביותר. למרות הקושי, קיימת חשיבות עצומה בהצגה סדורה של מדיניות התגמול לעובדים ולמנהלים בארגון. נמצא כי תקשור אפקטיבי של מדיניות התגמול תורם לשיפור התוצאות העסקיות".

בהרצאתו יציג גיל את התועלות בתקשור מדיניות התגמול, קשיים מרכזיים, כלים ליישום ודגשים לתקשור אפקטיבי. ההרצאה תכלול דוגמאות רבות ורעיונות ליישום, תוך התייחסות לקהלי יעד שונים. בנוסף, תוצג למשתתפים מתכונת אפקטיבית להצגת חבילת התגמול לעובד, באמצעות הצגת דו"ח שכר והטבות אישי.

מדוע חשוב לתקשר את מדיניות התגמול והתמרוץ לעובדים בארגון?

"חשיבות התקשור הוכחה במחקרים רבים, בהם נמצא כי תקשור אפקטיבי והבנה של העובדים את מדיניות התגמול מסייעים בשיפור התוצאות העסקיות של הארגון. עובדה היא, שעובד שאינו מרוצה מהתגמול שלו בהגדרה וזה מה שאנו רואים במרבית הארגונים, משפיע באופן ישיר על שביעות הרצון שלו ממקום העבודה, על המחוברות והפרודוקטיביות שלו".

עד כמה נושא חוסר שביעות הרצון של העובד מהתגמולים שלו, ניכר בארגונים כיום?

"ניכר במידה רבה. אנחנו רואים זאת בכל הארגונים, ולכן חשוב לטפל בחוסר שביעות הרצון בכל הדרכים העומדות לרשותנו והדבר הראשון הוא להסביר לעובד מדוע המדיניות נקבעה כפי שנקבעה. על העובד קודם כל להכיר את המדיניות כיוון שאם הוא לא מכיר אותה, הוא וודאי יחוש באי צדק.

פעמים רבות העובדים לא מכירים את מדיניות התגמול והתמרוץ, ואם מכירים אז את ההחלטות – לא את הסיבות שהובילו להחלטה ולא את הפילוסופיה מאחורי המדיניות.

הרבה פעמים מנהלים חוששים ומתקשים ולא מספיק מבינים את הניואנסים של המדיניות בעצמם, לכן הם לא מצליחים לתקשר אותה בצורה נכונה וטובה.

אני נתקל בתופעה בהרבה ארגונים, בהם נניח שהעובד קיבל תוספת שכר נמוכה בגלל משהו שקשור למדיניות.. וההסבר של המנהל לכך הוא "אם הייתי יכול הייתי נותן לך יותר אבל זו החלטת משאבי אנוש". כך למעשה הוא "מפיל את האשמה" על יחידת משאבי אנוש בארגון, אינו מתמודד ומגדיל בכך את חוסר שביעות הרצון של העובד.

המנהל הישיר שיושב עם העובד צריך לדעת להסביר לו כל החלטה בנושא תגמול עם הרציונל שהוביל לקבלת ההחלטה. פעמים רבות חסרים לו כלים והכשרה כיצד לעשות זאת נכון. במסגרת תקשור מדיניות התגמול, אנחנו מספקים למנהלים ידע וכלים להסברה של המדיניות לעובדים וגם דגשים ופתרונות להתמודדות בעת שיחות תגמול קשות.

זה בסדר שעובד לא יאהב את המדיניות ויחוש אכזבה מהחלטה בעניין תגמול הנוגעת אליו, אך חשוב שיכיר ויבין את הסיבות למדיניות ולהחלטה".

מה כוללת מדיניות התגמול לעובד?

"חבילת תגמול כוללת ותחרותית היא קריטית על-מנת למשוך עובדים בעלי ביצועים גבוהים לעבוד בארגון ולשמר אותם לאורך זמן. חשוב לי לחדד כי פעמים רבות שכר והטבות כבר לא תמיד מספיקים. מדיניות תגמול כוללת (Total Rewards) נותנת מענה גם לצרכים הנוספים של העובדים, שרוצים ליהנות מהעבודה ולהצליח לשלב אותה לצד חייהם הפרטיים. שרוצים להתמודד עם אתגרים, לקבל כלים שיאפשרו להם צמיחה אישית, ניוד, קידום ופעילויות רווחה".

מהם העקרונות של תקשור אפקטיבי?

אזכיר 5 דברים מבין הנושאים עליהם נדבר בהרצאה:

• חידוד המדיניות – אוסף הנושאים המרכיבים את מדיניות התגמול הכוללת אינו חדש לארגונים אבל מחייב "לארוז"    אותם בצורה נכונה.

• הבנת הצרכים וההעדפות של העובדים לפני היציאה לדרך.

• תקשור לפי קהלי יעד – גם בקרב העובדים וגם בקרב המנהלים.

• הצגת נתונים ומידע.

• שימוש באמצעי תקשור שונים.

מהו דו"ח שכר והטבות אישי לעובד?

"ארגונים משקיעים עלויות רבות בהעסקת העובדים – שכר, הטבות ודברים נוספים. מצד שני, עובדים לא תמיד מודעים למה שהם מקבלים ולא תמיד מעריכים בצורה נכונה את הערך הכספי של השכר וההטבות שלהם. נציג בהרצאה מתכונות אפקטיבית להצגת חבילת התגמול לעובד באמצעות. דו"ח המפרט את רכיבי התגמול ואת הערך הכספי של ההטבות אותן קיבל העובד במהלך השנה. הדו"ח בהיר, מאיר עיניים ומאפשר העברת מסרים מתוך מדיניות התגמול. בכך הוא משמש אמצעי תקשור אפקטיבי להצגה והסברה של מרכיבי חבילת התגמול וערכם ומעלה את הערך הנתפש של חבילת התגמול בכללותה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה