שיתוף

אם טרם שמעתם את המונח "ניתוח אנליטי של אנשים" (People Analytics), אתם לא לבד. אחרי הכל אנשים הם בני אדם לא מספר. לא פשוט לנתח את ההתנהגויות, האינטרסים וההעדפות של אנשים כמו שמנתחים נתונים אבל זה בדיוק מה שאנשים במשאבי אנוש עושים כבר היום.

ניתוח אנליטי של אנשים הופך להיות הטרנד הבא בעולם משאבי אנוש ומדברים עליו יותר ויותר. דרך נוספת לכנות את זה: "גישה מונחית נתונים לניהול אנשים בעבודה ". מה זה בצעם אומר ומדוע זה חשוב?.

בשנים האחרונות, עסקים אמצו ומאמצים תוכנות אנליטיות לניתוח נתונים מסוגים שונים, ולמרות זאת, ההבנה לגבי מה שקורה עם האנשים בחברה, היא בעל חשיבות מכרעת.

רק 5% מההשקעות שבוצעו בביג דאטה היו בתחום משאבי האנוש, מפתיע, בהתחשב בכך שההון האנושי הוא זה שמחזיק את העסק.

אין מחסור בנתונים כיום. כמעט כל דבר ניתן למעקב – החל מגיוס עובדים, דרך מעקב אחר הקליטה של העובד בארגון, אחרי העבודה שלו והתוצאות הרווחיות. גם את השפעת ההטבות לעובדים על הפרודוקטיביות שלהם ניתן לנתח ואף בהקשר של מספר השעות שהם עבדו, וכן הוספת גמישות לשעות העבודה שלהם, קידומי מכירות ועוד. גם הדרך שבה חברי צוות עובדים יחד על פרויקטים ונמצאים באינטראקציה עם הלקוחות ניתנת למעקב.

ייתכן שאתם כבר משתמשים בניתוח ביקורות ביצועים של עובדים או בתוכנה למעקב אחר העובדים שלכם, השאלה היא: מדוע אתם משתמשים בנתונים אלו אם אתם לא יכולים לקבל מהם כל מה שאפשר.

ניתוח אנליטי של אנשים יכול לספק לכם כל כך הרבה יותר מאשר רקורד פשוט לגבי העובדים ומכך תוכלו ללמוד:

כמה יעילה כל מחלקה בחברה שלכם.

כמה טוב האנשים שלכם מספקים את השירות.

ההשפעה שיש לאנשים שלכם על העסק והיכן יש הזדמנות לגדול.

איכות ההחלטות הגדולות שנעשו בארגון שלך.

מחקרים שנעשו בחנו את הסיבות לכך שניתוחים אנליטיים של אנשים משנים ברמה עמוקה יותר. הם בחנו לעומק את הסיבות לכך שארגונים יכולים וצריכים להשתמש בניתוח אנליטי של אנשים כדי להשיג תוצאות טובות יותר. המסקנה שלהם היא כי מומלץ ליישם ניתוח אנליטי של אנשים בכל רחבי הארגון, על מנת שהם יהיו יעילים.

עבור עסקים קטנים, זה אולי נראה כמו משימה נוספת לרשימת המשימות הבלתי נגמרות והפחות מאוישות. אך לפחות לפי 1,700 מנכ"לים שנבדקו בסקר אמריקאי, 71% מהמנהלים הסכימו כי ניתוח אנליטי של ההון האנושי היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתחרות בעולם של היום.

יש לחשוב מחדש על הגישה כי אנשים הם יתרון תחרותי שנותן משקל נוסף בתחרות בשוק.

כיצד לדחוף את ניתוח האנשים האנליטי בארגון שלך?

הגדר את התוצאות של הניתוח

מדוע חשוב לנתח את האנשים? כיצד הם יכולים לעזור לחברה בתחרות בשוק. זה יכול לייצר מטרה להקמת מערכת מעקב שתחפור לתוך הנתונים הסטטיסטיים. אם תבינו את התוצאה המדויקת של הניתוחים שלכם, תוכל להבין מדוע זה שווה את המאמץ.

לדוגמה, אם תסתכל קרוב יותר על הניתוחים ייתכן שתצליח להפוך את הצוות שלך לפורה יותר, וכתוצאה מכך תוכל להביא למכירות רבות יותר עבור העסק שלך ולרמות גבוהות יותר של שירות לקוחות.

השתמש בכלים הנכונים

אתה לא צפוי לבצע את הניתוחים האלו בעצמך. זה ייקח יותר מדי זמן. במקום זאת, באמצעות הכלים הנכונים, תוכל לקבל טיפול טוב יותר בניתוחי החברה שלך, למדוד ולנתח במהירות את התהליכים שלך ולמצוא דרכים חדשות ליישם שינויים אסטרטגיים על סמך הממצאים שלך.

ישנם כלים רבים שזמינים לך היום וסביר שתקבל תוצאות טובות יותר עם הכלים החדשים שתבחר ליישם. הבנת זה יעזור לך למצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבור העסק שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה