חמישה כללים לשיפור עבודתם של בני דור ה-Y

חמישה כללים לשיפור עבודתם של בני דור ה-Y

ספר חדש עוזר למנהלי HR להבין איך להפעיל טוב יותר את בני דור ה-Y בעבודה. איך מגבשים עבורם חוקים ואיך מיישמים אותם

שיתוף
מנהל משאבי אנוש

"אחד הקשיים הגדולים ביותר שיש כיום למנהל משאבי אנוש הוא ההתמודדות עם אתיקת העבודה של צעירים מדור ה-Y  שמגיעים למקום עבודה חדש". כך טוען אריק צ'סטר מחבר הספר  Reviving Work Ethic: A Leader's Guide to Ending Entitlement and Restoring Pride in the Emerging Workforce.

"החלטתי לכתוב את הספר כי הבנתי שהגיע הזמן שמנהלי משאבי אנוש יפסיקו להתלונן על אתיקת העבודה של הצעירים הללו ויתחילו לגרום להם לעבוד", טוען צ'סטר. 

המחבר, ששקד על הנושא שעות על גבי שעות וראיין בעבודת המחקר שלו לספר כ-1,500 צעירים ומנהלי משאבי אנוש מכל ארה"ב, גורס כי מי שישקיע ביישום המודלים שלו, יקבל בסופו של דבר עובד צעיר, נמרץ ומתלהב.

צ'סטר מציע למנהלי משאבי אנוש חמישה כללים פשוטים שיעזרו להם להעסיק ולהבין את אנשי דור ה-Y שעובדים אצלם.

1.      צור הגדרה מדויקת של האני מאמין שלך ושל החברה – הרכב לעובדים רשימה של עשרה ערכי עבודה שאינך יכול לסבול שלא מתקיימים במקום העבודה או מאידך לא מכובדים. החל את הרשימה עם הערכים הידועים ביותר, אלו שאינם ניתנים למשא ומתן באף עסק: אמינות, נאמנות, כבוד ומקצוענות. אם לאלו הם לא יסכימו כבר מיומם הראשון – אתה כמנהל נמצא בבעיה.

2.      בדוק את תהליך המיון שלך – על סמך הערכים שאתה רשמת ברשימה שבנית לעצמך. כעת צא לחפש את העובדים החדשים, אבל לרגע אל תשכח את הערכים הרשומים בה. איך יודעים אם המרואיין עומד במבחן עשרה ערכי החברה? שואלים אותו שאלה, מעין משחק שבו נותנים לו סיטואציה ובודקים מה הוא יעשה איתה, לדוגמה: תו לי דוגמה מהעבר שאתה התגברת על משבר רציני בכדי לסיים את העבודה בזמן, איך עשית את זה? או האם היית עובר על אחד מהערכים הללו בכדי להגיש עבודה בזמן? אתה יודע, אחד שנראה לך אז אידיוטי"?

3.      אל תדבר, עשה – זכור, מילים לבד אינן משמעותיות, עלייך לפעול במעשים. אם תציב בפני העובדים מדור ה-Y את רשימת עשרת הערכים שלך ואחרי כן לא תתמוך בה במעשים, תהפוך לבדיחה מבחינתם. לכן, אין די בכך שתחזור עליה מספר פעמים בשבוע – אלא תיישם.

4.      צור מצב שבו סביבת העבודה מתייחסת לרשימת הערכים שרקמת- התחל את ישיבות הצוות שלך עם מתן אפשרות לעובדים לספר איך הם התייחסו במהלך השבוע לרשימה, צור מצב שבו הם ירצו לספר איך הם התגברו על מכשול בכדי להגיע השבוע לעבודה בזמן וכמובן שתשתף אותם בהישגים שלך.

5.      תחגוג את אתיקת העבודה – דבר עם העובדים שלך על עובדים אחרים, מנהלים בכירים בחברה ואפילו אנשי תרבות וספורט שאתה חושב שיכולים להדגים בדרכם מהי אתיקת עבודה. אל תשכח לשבח אתיקה מקצועית ועבודה קשה ברגע שהיא קורת מולך. תן לעובד שביצע אותה תחושה טובה, עם ברכות ואפילו מתנה קטנה, צ'ופר כספי או משהו אחר וזכור תמיד כי מי שמקבל תשבוחות, ירצה לעשות את הפעולה שוב בכדי לקבל עוד קצת.                     

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה