ח"כ כץ: לאכוף בחומרה הפרת זכויות של עובדי קבלן במשרדים הממשלתיים

ח"כ כץ: לאכוף בחומרה הפרת זכויות של עובדי קבלן במשרדים הממשלתיים

יו"ר ועדת העבודה והרווחה הדגיש, כי הצעת החוק הממשלתי להגברת אכיפת דיני העבודה, לא יעבור בוועדה אם לא יוכנסו בו "התיקונים והשיפורים הנדרשים"

שיתוף
ח

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ מהליכוד, ציין במהלך דיון בוועדה שעסק בהצעת החוק הממשלתית להגברת האכיפה של דיני עבודה, שיש להכניס בנוסח הצעת החוק שורה של תיקונים העוסקים בזכויות עובדי קבלן.

כץ דרש כי ההגבלה להתקשרת חוזרת עם קבלן שהורשע בהפרת זכויות עובדיו, תורחב ל-3 שנים במקום לשנה אחת כלשון הצעת החוק. עוד נקודה בעייתית שכץ העלה, היא  "ההתעקשות של הממשלה על כך שנושאי משרות במשרדים ממשלתיים לא ייענשו אם אשרו התקשרות עם קבלנים שעושקים את עובדיהם. לא ייתכן שדין משרד ממשלתי לא יהיה כדין מפעל פרטי".

שר התמ"ת שלום שמחון, שנכח בדיון, הביע תמיכה בדרישתו של כץ שלא להפלות לטובה את משרדי הממשלה בנושא אכיפת זכויות עובדי קבלן. בסוגיה של הרחבת תקופת ההתקשרות עם קבלן שסרח, שמחון ציין כי ההגבלה לשנה אחת בלבד "אינה מספקת".

ח"כ כץ ציין ש"חלה התקדמות קלה בין הצדדים, אך עם זאת נעמוד על העקרונות החשובים ולא נתפשר או נתמקח. בכוונתי להביא את הצעת החוק עם התיקונים והשיפורים הנדרשים בה, לקריאה שנייה ושלישית כבר בכנס שדרות שיתקיים בסוף החודש".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה