חדש בענף: פורום מקצועי לפיתוח ארגוני בחברות גלובליות

חדש בענף: פורום מקצועי לפיתוח ארגוני בחברות גלובליות

מדובר בסדרת מפגשים מקצועית, שבה הנוכחים לומדים איש מזולתו על שיטות העבודה והתרבות הארגונית

שיתוף

יוזמה חדשה בענף: פורום קהילתי חדש, הפונה לקהילת משאבי האנוש והפיתוח הארגוני, יעסוק בנושאים ארגוניים בחברות גלובליות וייערך אחת לחודשיים.

מדובר למעשה בסדרת מפגשים מקצועית, שבה הנוכחים לומדים איש מזולתו על שיטות העבודה והתרבות הארגונית. במילים אחרות, נטוורקינג אינטימי יחסית (25-30 איש), בשילוב סקירת הנעשה בעולם, מגמות ותפישות לדוגמה של ארגונים גלובאליים אחרים.

מאחורי המיזם עומדת קבוצת החברות O GROUP, הפועלת בישראל ובעולם בתחומי הפיתוח הארגוני. הקבוצה מונה שלוש חברות (ושדרת יועצים ומומחים בת כ-30 איש), העובדות זו מול זו בפעילות משלימה: המרכז לאימונים בעסקים, BLANCHARD (אחד מ- 40 סניפים בעולם) ושלוחה ישראלית של חברת CELEMI השוודית לפיתוח חשיבה עסקית ואסטרטגית בקרב מנהלים.

"הרעיון לפורום", אומר מנכ"ל הקבוצה ארז אלמוגי, "נולד מתוך ההבנה שארגונים הפועלים בסביבה הגלובלית – בין אם אלו חברות ישראליות או רב-לאומיות דוגמת SAP  ואינטל – האתגרים שלהם שונים ובעלי מאפיינים אחרים ממה שיש לחברות בישראל".

בשיחה עם HRus מרבה אלמוגי להשתמש במונח "גלובלי" כדי להדגיש את ההבדל, לדבריו, הקיים בין התנהלות של חברות מקומיות עם מנטליות ותרבות ארגונית אחידה ומוכרת. "כשאתה מנהל חברה לוקאלית", הוא מפרש, "הכל זמין אצלך, הכל באותו 'קאלצ'ר'. אתה פחות מושפע מכל מיני פקטורים שפועלים על ארגונים גלובליים. מה שקורה באירופה עכשיו, לדוגמה, משפיע מאוד על חברות בגוש האירו. לעומת ההשפעה על חברות ישראליות שהיא מינורית יותר."

מכאן, הבסיס לפורום החדש הוא יצירת ערוץ תקשורת בין החברות לבין עצמן, תוך שיתוף באתגרים ובפתרונות שמעסיקים אותן. "בעצם זה נטוורק מקצועי של מנהלי משאבי אנוש, פיתוח ארגוני והדרכה בארגונים הללו. ידונו בנושאים שמעסיקים אותם, כמו למשל איך לפתח תשתיות לצמיחה גלובלית, כל הנושא של איך אתה מנהל תכניות פיתוח למנהלים ובכירים בראיה גלובלית".

פורום מקצועי פיתוח ארגוני
גלובלי. ארז אלמוגי

ההזמנה למפגשים האלה נשלחה בימים האחרונים לסמנכ"ל ומנהלי משאבי אנוש של חברות היי-טק, תקשורת, פרמצבטיקה ותעשייה. רובן ככולן בינלאומיות. כל מפגש יתנהל בפורמט אחיד, כאשר יחל בסקירה נושאית על הקורות בעולם, מגמות, תפישת ארגונים אחרים וכדומה. לאחר מכן, יציג הארגון המארח את הסוגיות בתחום שבו יעסקו באותו היום. כך לדוגמה, המפגש המתוכנן בקבוצת שטראוס יעסוק בשונות ארגונית. כלומר, לא במובן של בידול מארגונים אחרים, אלא בפסיפס האנושי המגוון המרכיב את מצבת העובדים בקבוצה, הממונף לטובת ייעול העבודה והופך למנוע צמיחה.

חלקו השלישי של כל מפגש יהיה "שרינג", שיתוף בקבוצת דיון בדומה לסדנאות מתחומים אחרים.

המפגש הראשון יתקיים ב-13 בפברואר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה