חדשנות בתהליך מיון המועמדים כמנוף לשיפור אפקטיביות הגיוס

חדשנות בתהליך מיון המועמדים כמנוף לשיפור אפקטיביות הגיוס

אייל נאור, סמנכ"ל IT ומשאבי אנוש ב-G4S GroupIsrael, ידגים בכנס הגיוס השנתי את אפקטיביות הגיוס באמצעות ה-MAPP

שיתוף

אייל נאור, סמנכ"ל IT ומשאבי אנוש וחבר הנהלה בחברת G4S GroupIsrael ירצה בכנס הגיוס השנתי על העבודה ועל המתודה שהביאה את הארגון להשתמש בפירמידת התכונות MAPP – ראשי התיבות Motivations&Attitudes Projection Pyramid ככלי למיון מועמדים לעבודה.

לדבריו, היתרון הגדול של הכלי הוא היכולת שהוא נותן בהתבוננות אובייקטיבית בזרמים התת קרקעיים שמניעים את הארגון ברמת הפרט, רמת המחלקה ורמת הכלל. וכן העובדה שהכלי מאפשר לבדוק התאמה של מועמדים פוטנציאליים לעבודה בארגון, תוך בדיקת התאמתם ויכולתם בזרמים האלה.

שילוב לא שגרתי

תפקידו של אייל כמנהל משאבי אנוש אינו שגרתי ובא לידי ביטוי בשילוב עם ניהול מחלקת מערכות המידע של החברה. החברה שאני עובד בה  מהווה את הסניף מקומי של חברה בינלאומית, המעסיקה בישראל אלפי עובדים.  אייל מספר כי מקור השילוב המיוחד הזה  נובע מכך שבמחצית מהקריירה שלו שימש כראש המדור הפסיכוטכני בצה"ל, ואז החליט לפתוח בפרק ב בקריירה, כשלמד מערכות מידע.
"תחום משאבי האנוש בקבוצת G4S  הינו מאוד משמעותי. השילוב לעיל מעניק לניהול  נקודת מבט שונה: לדוגמא, פרויקט הטמעת מערכת CRM, בבסיסו מאופיין כפרויקט IT שמחלקת ה IT  אמורה  להטמיע אותו. המחלקה רוכשת את התוכנה  ומתקינה אותה אצל המשתמשים השונים. אנשי IT הם יותר אנשים טכניים-מקצועיים ופחות אנשי הדרכה.  כאן  אנו מנצלים את היתרון היחסי שיש לארגון שלנו,  באמצעות עירוב של אוריינטציה  מתחום משאבי אנוש.
"שנית, אנו חלוצים בכל הפתרונות ה-IT לצרכי משאבי האנוש, שכמובן מאוד נהנים מזה: תוכנות גיוס, בחינה ואופן ההסתכלות שלנו על הכלי. אם איש משאבי אנוש יחפש מה יצא לצוות המחלקה שלו מהכלי,  איש   IT יסתכל על אבטחת המידע, כמה זמן יקח לו להתקין את התוכנה, ואיזו תוכנת גלישה צריך. אצלי תהיה הסתכלות הוליסטית".

אייל מספר בנוסף לכך ששילוב שני המקצועות משפר את היכולת של העברת המסרים של הדרישות לשירות בתחום ה-IT: הבעת שביעות רצון המשתמש והבעת מגבלות של המערכות. שילוב מיוחד זה של  שני ההתפקידים גורמים לכך שלשני התחומים יהיה ייצוג רחב בהנהלת הקבוצה, בהתיחסו לפירמידת התכונות מציין אייל כי הפירמידה ככלי מיון למועמדים לעבודה ידידותית למשתמש ומאפשרת לכל אדם למלא אותה בתהליך משחקי, ומשקפת סדרי עדיפויות בגורמי ההנעה של המועמד. המערכת ממפה את גורמי ההנעה של מצטייני הארגון, ומנוע ה-MAPP מעבד באופן אלגוריתמי את המידע ומתאים לארגון את האנשים המתאימים ביותר עבורם.
בהרצאתו בכנס יציג אייל את הבניה והשיפור של תהליך האיתור והמיון של מועמדים באמצעי חדשני זה, שהוצג גם להנהלת הקבוצה העולמית.

כנס הגיוס השנתי יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה