בשביל לגייס 10 עובדים חדשים ביום צריך חברים!

בשביל לגייס 10 עובדים חדשים ביום צריך חברים!

Vivint, החברה שנמנית עם 100 יצרניות העבודה הגדולות ביותר בארה"ב, מגייסת בממוצע 10 עובדים חדשים ביום בעיקר באמצעות חבר מביא חבר.

שיתוף
חבר מביא חבר

חבר מביא חבר

Vivint הינה אחת מ-100 החברות המייצרות את כמות המשרות הגדולה ביותר נכון לשנת 2013. החברה המספקת שירותי תוכנה ביתית (תוכנה שבאמצעותה ניתן לשלוט על כל מערכות הבית החל מהמזגן, דרך התאורה ועד למחשבים והמכשירים השונים בבית או במשרד), ייצרה בשנה האחרונה 1,943 משרות חדשות. 650 מכלל העובדים החדשים שנקלטו השנה, המהווים 40%, הגיעו דרך מודל חבר מביא חבר המהווה את מקור הגיוסים הגדול והמוצלח ביותר בחברה.

שון מקהינט, מנהל משאבי אנוש בחברה, אמר בריאיון לאתר משאבי האנוש New Talent Times שגיוס מאסה של עובדים לתפקידים השונים כגון: מכירה, תמיכה טכנית, קול-סנטר וניהול תיקי לקוחות, זהו מאמץ שדורש הרבה עזרה מבפנים.

אז איך מאיישים כזו כמות של משרות תוך ניצול מרבי של העובדים (הרבים) המשתייכים לארגון?

לתגמל ולתגמל כפליים!

החברה מפרסמת מדי רבעון מייל לכל אחד מהעובדים, ובו מפורטות המשרות הפתוחות, כל הגדרות התפקיד ומספר מדויק של משרות פתוחות. כך לדוגמה, אם נכון להפצת המייל האחרון היו 120 משרות פתוחות בקול-סנטר, כל העובדים ידעו שעיקר המאמץ צריך להתרכז במשרה זו.

בנוסף על כך שהחברה מפרסמת את המידע על המשרות הפתוחות (ויש תמיד כמה במקביל), היא מחליטה בכל פעם באיזה תפקיד או באילו תפקידים צריך להתמקד יותר, ועבור אותם תפקידים היא מתגמלת פי שניים (!) משאר התפקידים לאיוש.

מיילים שיוצאים אל העובדים מעדכנים אותם בכל עת מהו התגמול לכל משרה? כמה משרות פתוחות כעת ובאילו תפקידים? מהן המשרות "הנחשקות" שעבור האיוש אליהן המפנים מועמדים יתוגמלו עבור זה כפליים?
להפיץ להפיץ להפיץ!

העובדים שבאים לעבוד לא חושבים רק על התגמול שלהם עבור איוש משרות. למרבה המזל, העובדים עסוקים בעיקר בעבודה שלהם (והיא מרובה), כך שבמחלקת משאבי אנוש של ויווינט יודעים שצריך להזכיר להם כל הזמן שיש משרות פתוחות בחברה.

את האפקט הזה החברה מייצרת בכמה ערוצים. הערוץ הראשון הוא כאמור מיילים. הערוץ השני הוא פרסום מודעות על גבי המסכים המצויים בכל מקום במשרדי החברה ובמוקדים. בנוסף, ויווינט אף מדפיסה פלאיירים שמחולקים לעובדים המגיעים לקפיטריה ובלובי, כך שהעובדים מקבלים כל הזמן: תזכורת שיש להם עבודה להביא חברים, ותזכורת לכך שהם יכולים להגדיל את ההכנסה שלהם באופן משמעותי.

גם עובדים חדשים הם מקור גיוס מעולה!

כל ארגון מכיר בכוחם של עובדים ותיקים ומסורים להפיץ את השמועה ולסייע לארגון לגייס עובדים דרך המעגלים החברתיים שלהם. בוויווינט לא מסתפקים רק בסיוע של העובדים הוותיקים והמסורים. אצלם כל אדם שנכנס לארגון נכנס למעגל המפנים. לשם כך, נציגים ממחלקת משאבי אנוש פוגשים את המגויסים החדשים כבר בימים הראשונים בארגון, במסגרת האוריינטציה לעובדים החדשים או הדרכות לעובדים חדשים, וכבר במפגשים אלה מעבירים לעובדים החדשים מידע אודות המודל של חבר מביא חבר.

כבר בשלב ההתחלתי העובדים החדשים יכולים להצטרף למעגל המתוגמלים עבור הפניות וחלק מהם יכולים להצליח להגדיל את המשכורות הראשוניות באופן משמעותי, היות שהם עד לא מזמן היו מחוסרי עבודה כך שהם מכירים מחפשי עבודה או שהם סיימו לימודים והם מכירים חברים לספסל המחפשים אף הם הזדמנויות חדשות.

כסף ותרבות הולכים יחד

המענק עבור הפניית עובד נעה בטווח של 100-200 דולר לכל הפניה. לדברי מקהינט "המודל שלנו לגיוס עובדים דרך הפניות חברים מצליח למרות שהתגמול הוא לא ממש גבוה יחסית. הסוד הוא שילוב בין מודל תגמולים סביר לבין תרבות ארגונית ששואפת לייצר מקום עבודה שטוב לעבוד בו. אם לא ניתנים מענקים 'שמנים' חייבים לייצר סביבת עבודה חיובית כך שאנשים ירצו להפנות חברים ובני משפחה."

יום פתוח בחברה

ויווינט לא מסתפקת בהפצת מידע על משרות שבהן כתוב עד כמה מקום העבודה הוא טוב, מפנק, מתגמל או מאתגר. כדי להבטיח זרימה שוטפת של מועמדים לאורך כל השנה, החברה עורכת ימי גיוס שהם מעין יום פתוח באתר.

את המידע אודות היום הפתוח המתקיים, שבו מוצגות מגוון המשרות ושבמסגרתו ניתן לערוך סיור בחברה ולהתרשם מהעבודה, מהאנשים, מהשכר וההטבות, מהמתקנים ומכל אספקט אחר, החברה מפרסמת בערוצים שונים כגון: מודעות פרסום בפייסבוק, פלאיירים שמחולקים במקומות מרכזיים בקהילה, פרסומות בערוץ רדיו מקומי ועוד. גם כאן החברה פונה אל העובדים דרך ערוצי התקשורת הפנימיים על מנת שאלה יפיצו את המידע בקרב חברים ובני משפחה.
153 מגויסים חדשים ביום!

יום פתוח או יריד גיוסים כללי, המתקיים אחת לשלושה חודשים, מצליח לעשות הבדל משמעותי במצבת כוח האדם של ויווינט. במסגרת היום הפתוח האחרון שהצליח למשוך 300-400 משתתפים – גויסו 153 עובדים חדשים (בערב אחד!).

שני המודלים העיקריים המסיעים לויווינט לאייש משרות – יום פתוח וחבר מביא חבר – נשענים על שני עקרונות עיקריים: 

הארגון חייב להיות מקום שטוב לעבוד בו! כשהעובדים הם אלה שמפיצים את השמועה על משרות והם משדלים חברים ובני משפחה להגיש מועמדות (תמורת תגמול צנוע יחסית) – הם חייבים להיות מרוצים. כאשר מועמדים מגיעים פיזית לארגון ורואים את מקום העבודה באמצעות סיורים, שיחות עם אנשים, ביקור בחדרי האוכל וטיולים במסדרונות הבניין, הם נחשפים למה שקורה "מבפנים". אי אפשר להסתיר מידע ממועמדים ולמכור להם "חתול בשק" כשמקור האינפורמציה הראשי שלהם הוא עובדי חברה או לחילופין, כשהם בעצמם מגיעים למקום ופוקחים עיניים ושואלים כל שאלה שעולה על דעתם.

המפגש של המועמדים עם הארגון הוא ישיר בהרבה יותר דרך הקמפוס או דרך העובדים ולכן המידע שהם מקבלים הוא אמיתי יותר, רלוונטי יותר ומשקף את מה שקורה באמת. זה מחזיר את מחלקת הגיוס לנקודת המוצא המרכזית, שבה כדי שהיא תצליח לגייס הרבה אנשים, בפרק זמן קצר ובעלויות סבירות – היא חייבת לייצר מקום עבודה שטוב לעבוד בו.

כנס קהילת הגיוס ב-4 בפברואר. מהרו להרשם (לחצו כאן)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה