התמודדות עם תופעת התמכרות לסמים של עובדים

התמודדות עם תופעת התמכרות לסמים של עובדים

התמודדות עם משבר ההתמכרות לסמים: שלבים חשובים בהתנהלות משאבי אנוש

שיתוף
התמכרות לסמים של עובדים

התמכרות לסמים של עובדים

משבר ההתמכרות לסמים פלש למרבית מקומות העבודה בארה"ב ובמדינות נוספות, ולמקצוענים בתחום משאבי האנוש השליטה בבעיה ההולכת ומתגברת נראית כמו משימה בלתי אפשרית.

כאשר מדובר בהתמכרות לסמים במקום העבודה, לא תמיד ברור מיד מה נדרש יותר משאבי אנוש: האם להביע חמלה? לספק "אהבה קשוחה"? או להתמקד אסטרטגית בעובדות הקשות? כאשר אתה כמנהל משאבי אנוש מתחיל לקלף את שכבות הבעיה, התשובות עולות.

הסטטיסטיקה של התמכרות לסמים מראה שהיא בלתי נמנעת וחוזרת על עצמה. בארה"ב לדוגמה, בשנת 2016, יותר אמריקנים מתו ממנת יתר של סמים מאשר מתאונות דרכים, וכפי שדווח במאמר באקונומיסט: התמכרות לאופיואידים הוא אחד הגורמים העיקריים התורמים לירידה בתוחלת החיים הכוללת בארה"ב, מגמה נדירה במדינות מפותחות.

מספר ארגונים נאבקים ממש ע"מ למלא עמדות שנותרו ריקות עקב התמכרות של עובדים לסמים. למעשה, הגידול במרשמים לתרופות נרקוטיות יכול להסביר כ -20% מהירידה בהשתתפות בכוח העבודה של גברים ו -25% אצל נשים, לפי הכלכלן של פרינסטון אלן קרוגר (Alan Krueger).

בעוד שאנשים אשר נאבקים בתלות בסמים נוטים יותר להיות מחוץ לעבודה מאשר אלו שאינם, 75% מאנשים להם בעיות התמכרות נמצאים בכוח העבודה ויוצרים ארסנל של התמודדויות ואתגרים עבור ארגונים מכל הגדלים.

שימוש לרעה בתרופות נרקוטיות עלול להשפיע לרעה על פריון העובדים, על עלויות העבודה, על הזמינות לעבודה, על היעדרות עובדים, עלויות נכות, תביעות פיצויים של עובדים, והוצאות רפואיות כוללות.

השורה התחתונה היא ההשפעה של תופעת ההתמכרות לסמים על המעסיקים שקשה לכמתה, אך מחקר אחד שנערך לפני מספר שנים מצא, כי העלות לארגונים עבור התמכרות לסמים ושימוש לא נכון של תרופות נרקוטיות בשנת 2007 הייתה 25.6 מיליארד דולר. מאז וודאי המספרים עלו משמעותית.

כנראה, אין זה רק משבר בריאותי אלא גם משבר תעסוקתי.

שילוב חמלה עם תובנה אסטרטגית

עבור מעסיקים, טיפול בהשפעות של שימוש בסמים אינו תהליך פשוט: מידת ההשפעה על תחומים שונים בארגון שלכם משתנה, ולמנהלים מסוימים כנראה תהיינה דעות קדומות אישיות שונות לגבי מכורים. כדי להתגבר על עמדות שיפוטיות אלה, יש להבין ולהתייחס להתמכרות לסמים כאל מחלה לכל דבר ולהביע חמלה תוך כדי יישום גישה אסטרטגית לטיפול ומיגור הבעיה. פסיכולוגים טוענים זה זמן מה כי התמכרות היא מחלה ולא כישלון מוסרי ומומלץ לגשת לעניין כאל סוג של התנהגות כפייתית.

אכן, זה יכול להיות פרודוקטיבי להציג את הנושא באמצעות הבעת אמפתיה וחמלה, אך באותו זמן טיפול נקודתי בלבד לא יעזור למנהלי משאבי אנוש להתמודד עם הבעיה באופן שיטתי. נדרשת גם פעולה אסטרטגית המבוססת על נתונים קשים.

כאשר מתמודדים עם בעיה מורכבת כגון התמכרות, מעסיקים יכולים להכין נוסח כתוב של מדיניות החברה תוך שימוש בנתונים כדי לפעול עם תגובות ספציפיות, לדוגמה: לבחון אירועי הבטיחות בממדים שונים כגון תפקוד עבודה, גיל או קביעות – ולקבל תצוגה ברורה של הפעולות הנדרשות כדי לטפל בבעיות פוטנציאליות.

ניתן לחשוף דפוסים כלליים תוך כיבוד הפרטיות של עובדים בודדים. זה יאפשר למחלקת משאבי אנוש לקבוע אילו מהעובדים מושפעים מהבעיה והיכן למקד את המאמצים שלה, אם בכלל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה