המדריך לפיטורי עובדים

המדריך לפיטורי עובדים

מפטרים עובד? להלן רשימה המסכמת את כל הנקודות שעליכם לסגור

שיתוף
תהליך פיטורי עובד

תהליך פיטורי עובד

פיטורי עובד הוא מהלך מלחיץ ולא נעים ולכן כל כך הרבה מנהלי משאבי אנוש משתדלים לקצר ולזרז את התהליך, אך זאת טעות גדולה.

פיטורי עובדים מצריכים התנהלות לפי כללים וחוקים ותהליכים שונים שיש לעבור דרכם ולסגור אותם הרמטית, על מנת שלא להיקלע לבעיות.

להלן רשימה מקיפה של דברים שיש לזכור במהלך תהליך הפיטורין כדי להבטיח שהכל יילך בצורה חלקה וכי אתם נצמדים להיבטים החוקתיים של התהליך.

סיום העסקה בטרם עת

סקירת תיקי העובד המפוטר לבחינת ההסכם איתו סגרתם בנושא חובות לאחר הפיטורין. חובות אלו יכולים לנוע בין הסכמי אי תחרות לבין הסכמי סודיות. אם הם קיימים, יש להכין עותק של ההסכם ולתת לעובד היוצא כדי להזכיר לו את התחייבויותיו.

עירוב מחלקת IT

זה הזמן לערב את מחלקת IT כדי שיוכלו לנתק את העובד מהגישה למחשבי החברה ומכלל ההרשאות שניתנו לו במהלך עבודתו לתיקיות ולקבצי החברה. חשוב לזכור כי לאנשי צוות רבים יש גישה מרחוק ולכן יש לחסום את הגישה לנתונים אלו.

תיעוד שיחות עם העובד

שיחות נוספות עם העובד שפוטר, לאחר מסירת מכתב הפיטורין הרשמי, צריכות להיעשות במשרד או בחדרי ישיבות. מדוע? חלק מהעובדים ירצו לעסוק בטיעון ממושך לגבי סיום עבודתם, ויש לתעד ולשמור על דבר שנאמר בחדר, רצוי שיישב איתכם אדם נוסף שיוכל להעיד במקרים של תביעה אפשרית.

הבהרה לעובד המפוטר

הסבר לעובד שפוטר כי הגישה למחשב שלהם נותקה, אך ציין כי תוכל לעבוד איתו יחד כדי לספק לו כל מידע אישי ששמר במחשב העבודה כך שיוכל לגבות אותו.

קבלת רכוש החברה בחזרה

על העובד שפוטר להחזיר את כל הציוד המושאל שקיבל מהחברה לתקופת עבודתו. זה יכול לכלול טלפונים, מחשבים ניידים, כרטיסי רשת, מפתחות למשרדים ועוד. אם לעובד המפוטר יש מסמכים של החברה או רכוש חברה בבית, ארגנו יחד זמן לאיסוף.

לבסוף, שאל את העובד אם הוא שלח לעצמו מסמכים של החברה במהלך העבודה לגבי לקוחות או נהלים וכד' ואם כן, בקש ממנו למחוק אותם.

תלונות על אפליה

שאל את העובד לגבי אפליה. אם עובד מתלונן על אפליה או נקמה, עצור את הליך הפיטורין ובצע איתו שיחת בירור ותחקיר. התייעץ עם עורך דין לבירור המקרה ליסודו.
ספק לעובד את תלוש השכר האחרון שלו ואת פדיון ימי החופשה ודמי הבראה שצבר לפי החוק. על העובד לקבל את כל המסמכים המתעדים כי הוא קיבל את כל המגיע לו ע"פ החוק.

השאר את דלתך פתוחה

את כל התהליך הקפד לבצע עם חיוך ובאופן נעים ורגוע. הקפד להיפרד יפה מהעובד, הצע לו לעמוד איתך בקשר לכל דבר שיצטרך ובמיוחד במידה ויצטרך לקבל המלצה עבור מעסיקיו הבאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה