התמודדות עם אתגרים ניהוליים בתקופת משבר גלובאלי

התמודדות עם אתגרים ניהוליים בתקופת משבר גלובאלי

התנסות בסימולציה עסקית היא דרך אפקטיבית להתמודדות עם אתגרי הניהול בסביבה של אי-ודאות

שיתוף
יואב קירש - מנכ

העולם עומד בפני תקופת חוסר ודאות על רקע משבר החובות באירופה, האיום של פירוק גוש האירו, סדקים מתרחבים באיחוד האירופי, קשיי היציאה מהמיתון בארה"ב וההשלכות הגלובאליות של איומים אלו על כלכלת העולם בכלל ועל חברות וארגונים בפרט. בתקופה זו נדרשים מנהלים להערכות עסקית בתנאי אי ודאות קיצונית. האם תפיסות ניהוליות קיימות ועוד, מספיקות להתמודדות LEAN AND MEAN , של יעילות תפעולית, קיצוצים בהוצאות עם האתגרים שמזמנת תקופת אי ודאות הצפויה ב-2012 ? התשובה, כמו האתגר הניהולי בתקופה מעין זו – מורכבת.

בחברת Celemi השוודית הגיעו להבנה, כי דרך אפקטיבית להתמודדות עם אתגרי הניהול בסביבה של אי ודאות הינה התנסות בסימולציה עסקית ויישום התוצרים בחיים האמיתיים. על בסיס זאת, צוות מפתחים ויועצים אסטרטגים ב-Celemi  פיתח סימולציות עסקיות, המאפשרות צבירת ניסיון במצבים עסקיים מורכבים, תוך ניהול משברים עסקיים, מבלי לשאת בתוצאות ובעלויות הכבדות הנלוות להתממשות משבר עסקי במציאות.

סימולציה עסקית מאפשרת למנהלים ולעובדים לימוד מתוך התנסות ומהווה אחת הדרכים היעילות, המהנות והמאתגרות ביותר, לעבד מידע ואירועים עסקיים, לקבל החלטות וליישם פתרונות מוצלחים. המשתתפים פועלים כצוות ניהולי של חברה, המגבש אסטרטגיה עסקית מנצחת כנגד התחרות מהחברות האחרות בשוק. סוג זה של לימוד הינו יעיל במידה משמעותית לעומת קריאת חומר או הקשבה להרצאה, מאחר והידע נוצר על ידי המשתתף, כתוצאה מההתנסות שעבר ולכן הוא מוטמע בצורה מיטבית. ההצלחה בסימולציה, כמו גם בעולם העסקי, מבוססת על הבנת יוצרי הערך המרכזיים לארגון, בנייתם בצורה נכונה והתמודדות עם אתגרי הליבה של ארגון.

מהו פלח או פלחי היעד אליהם אנו פונים? מיהם הלקוחות המועדפים? איך יוצרים מצוינות באספקת השירותים והמוצרים ללקוחותינו? מהן הנגזרות האופרטיביות של ההחלטות האסטרטגיות שלנו מבחינת מוצרים ושירותים, השקעות במשאבים ארגוניים (הון אנושי, תהליכים ארגוניים ועוד)? איך בונים מותג חזק? איך משמרים לאורך זמן רווחיות וצמיחה? אלו חלק מהנושאים שמנהלים נדרשים להם בחיי היום יום הארגוניים, והסימולציה מאפשרת להם התמודדות עימם כמו במציאות. במקום להסביר לעובדים מה מצופה שיעשו – מאפשרים להם לעשות, לטעות ולתקן, להצליח ולהבין למה ואיך לשמר את ההצלחה לאורך זמן.

 התוצרים הפרקטיים מהשימוש בסימולציה עסקית כפתרון עסקי

מגוון רחב של תוצרים מדווחים על ידי המשתתפים: הבנה אסטרטגית, המאפשרת לדרגי ניהול ליישם את האסטרטגיה בצורה מיטבית, איתור נקודות חולשה ויישום פתרונות אלו בארגון תוך חיסכון ניכר בעלויות (מיליוני דולרים), איתור שינויים קטנים בתפעול העסק, שיוצרים שינוי גדול ברווח, הבנה איך פועל העסק ועוד.

השימוש בסימולציות עסקיות צובר תאוצה בכל העולם. מעל 3 מיליון משתתפים ב- 70 מדינות חוו את הסימולציות, בהם  חברות מובילות כגון מיקרוסופט, קוקה קולה, FORTUNE500, סימנס, מוטורולה, אורקל, אמדוקס, יונילוור, HP ,IBM ,DHL ,ORNAGE, ועוד.

ב-14 בדצמבר יתקיים כנס התנסותי, שיאפשר לוות באופן בלתי אמצעי את הסימולציות העסקיות של Celemi. לפרטים על הכנס.

יואב קירש הוא מנכ"ל מיזם סימולצות עסקיות Celemi (שותפות של בלאנצ'רד ישראל יואב קירש)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה