הרשת האמריקאית Walmart פיטרה חולה סרטן ותפצה אותו ב-275,000 דולר

הרשת האמריקאית Walmart פיטרה חולה סרטן ותפצה אותו ב-275,000 דולר

הרשת הקמעונאית האמריקאית Walmart תשלם 275,000 דולר לעובד שפוטר לאחר שחלה בסרטן וסבל ממגבלה פיזית

שיתוף
שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות
שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

עובד Walmart שחלה בסרטן הגיש כתב תביעה לבית המשפט כנגד המעסיקה, בטענה שהחברה לא התאימה את מקום העבודה לצרכיו כאדם חולה, כפי שהיא נדרשת על ידי החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

על פי כתב התביעה, שימש העובד כנהג חברה במשך 12 שנים לפני שחלה בסרטן ונאלץ לעבור ניתוח. בעקבות הניתוח, הפך העובד מוגבל בשל עייפותו הכרונית והקושי להפעיל את הכתף והזרוע הימנית. לאחר חזרתו מחופשת המחלה בעקבות הניתוח, ביקש העובד שינוי בתפקידו ולא לבצע שליחויות במחלקת השילוח הימית, כי משימה זו דורשת מאמץ פיזי בלתי נסבל סביר לאור מצבו הבריאותי. אולם הרשת לא זו בלבד שלא פטרה אותו ממשימה יומית זו ואף לא ניסתה למצוא עבורו תפקיד חילופי, אלא פטרה לאלתר את העובד בטענה שהוא איננו יכול עוד לבצע את תפקידו.

העובד הגיש תביעה כנגד הרשת בבית הדין המחוזי במדינת טנסי, בגין עבירה על חוקי העבודה משנת 2008, בהתאם לסעיף הקובע במפורש כי מקום העבודה צריך לבצע התאמה למוגבלויות השונות של העובדים, בין אם מדובר על מועמדים למשרה (אותם אסור לפסול בגלל המוגבלות) ובין אם מדובר על עובדים שחלו או נפצעו והפכו, עם הזמן, לבעלי מוגבלויות.

כדי להימנע מפסיקה נגדה בבית המשפט, הציעה Walmart לעובד לשעבר עסקת טיעון, לפיה תשלם לו החברה סך של 275,000 דולר (שזה כמעט מיליון ₪). כמו כן, התחייבה החברה במסגרת עסקת הטיעון, לערוך הדרכות לריענון המדיניות של שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בקרב עובדי החברה,  כדי למנוע תקריות מצערות מסוג זה בעתיד.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה