שיתוף

מידת המחוברות של העובדים לארגון בו הם עובדים עלתה השנה ברמה הכלל עולמית. עם זאת, רמות הסטרס בעבודה של העובדים, נותרו גבוהות.

לכן על מנהלי משאבי האנוש לשים דגש על החשיבות של התייחסות למידת המחוברות של העובדים ולמידת הרווחה הנפשית שלהם כאחד.

ממחקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי ארגונים שבהם ניתן להשיג רמות גבוהות של מחוברות עובדים, נהנים משיפור הפרודוקטיביות, משימור לקוחות ורמות סטרס מופחתות של העובדים. זה מדגיש את הצורך באימוץ נרחב של שיטות עבודה אפקטיביות.

מדו"ח מצב העבודה הגלובלי של גאלופ עולה, כי רק כ-23% מהעובדים בעולם מצליחים לצמוח ולשגשג בעבודה.

תרבות ארגונית היא הדרך בה מנהל משאבי האנוש מתקשר את מטרות הארגון, הציפיות מכל עובד וההכרה בהישגי העובדים. אלו הם המנועים העיקריים שמניעים את מחוברות העובדים ואת הצמיחה והפריחה של עובדים בעבודה.

כאשר הארגון בונה את התרבות הארגונית הנכונה, העובדים מקבלים השראה. בכך הארגון מקיים את הבטחת מותג המעסיק שלו, וגם הלקוחות מרוצים.

כאשר התרבות הארגונית אינה בנויה נכון ואינה מתוכננת כהלכה, טוענים החוקרים של גאלופ, הארגון משאיר את מחוברות העובדים, הצלחתם, שגשוגם ואת מותג המעסיק, ליד המקרה.

מדו"ח העבודה הגלובלי של גאלופ עולה כי נראות מגמות מעורבות בכל הקשור למחוברות עובדים ורמות סטרס, ויש לכך השלכות משמעותיות על ארגונים.

בנושא מחוברות עובדים עולה מהדו"ח של גאלופ, כי בעולם, אחוז העובדים המחוברים הגיע בשנת 2022 לכ-23 אחוזים.

לדברי מחברי הדו"ח, זה מייצג עלייה של 11 נקודות האחוז מאז 2009, עם יותר מ-250 מיליון עובדים מחוברים יותר בכוח העבודה הגלובלי.

לדברי מחברי הדו"ח, מחוברות עובדים קשורה לתוצאות הביצועים, כולל נאמנות לקוחות, שימור עובדים ופרודוקטיביות.

מהסקר עלה, כי ארגונים שיש להם תרבות ארגונית חיובית חזקה, השיגו רמות גבוהות של מחוברות עובדים, שלעתים קרובות הגיעה ליותר מ-70%.

מהתפלגות מידת מחוברות העובדים על פי איזורים בעולם עולה, כי בדרום אסיה מחוברות העובדים (בשנת 2023) מגיעה לכ-33%, בארה"ב ובקנדה לכ-31%, ובאמריקה הלטינית והאיים הקריביים לכ-31%. אלו הם האיזורים עם הרמות הגבוהות ביותר של מחוברות עובדים.

באירופה נמדדה מידת מחוברות עובדים הנמוכה ביותר עם כ-13 אחוזים מהעובדים, וכ-31 אחוזים מהמנהלים.

מהתפלגות מחוברות העובדים על פי עובדים מהמשרד מול עובדים מרחוק עולה, כי בקרב העובדים שעובדים באופן מלא מהבית נאמדה מידת מחוברות של כ-30 אחוזים מהעובדים, בקרב העובדים על פי המודל ההיברידי נאמדה מידת מחוברות של כ-24% ובקרב העובדים מהמשרד (או אתר החברה) נאמדה מחוברות עובדים בשיעור של כ-21% מהעובדים.

בנושא הסטרס של העובדים עולה מהמחקר של גאלופ, כי רמות הסטרס של העובדים בכל העולם נותרו גבוהות. לדברי מחברי הדו"ח, סטרס קשור לבעיות בריאות וירידה בתפוקה.

מהתפלגות רמות הלחץ על פי איזורים עולה, כי רמות הסטרס הגבוהות ביותר נאמדו בארה"ב, בקנדה ובמזרח אסיה, שם כ-52% מהעובדים סובלים מרמות הסטרס הגבוהות ביותר.

מהתפלגות רמות הלחץ על פי עבודה מהבית מול עבודה מהמשרד עולה, כי מצב של סטרס הינו נפוץ יותר בקרב עובדים צעירים, בסידורי עבודה מרוחקים באופן מלא או היברידיים.

מהמחקר עולה, כי למידת המחוברות של העובדים יש השפעה משמעותית על הפחתת הלחץ, כאשר מידת מחוברות העובדים משפיעה על רמות הסטרס פי 3.8 לעומת מיקום העבודה (מהבית או מהמשרד).

נתונים נוספים שעולים מהמחקר מעידים על כך שיותר ממחצית מהעובדים (59%) נוקטים ב'התפטרות שקטה' ואינם מחוברים לארגון, וכ-18% הם מנותקים באופן פעיל.

כ-51 אחוזים מהעובדים (ברמה הגלובלית) מחפשים באופן פעיל עבודה אחרת או עוקבים אחר משרות פנויות.

לדברי החוקרים, ניהול אפקטיבי, כולל שיחות משמעותיות קבועות המתמקדות בהכרה בהישגים, בשיתוף פעולה, במטרות ובנקודות חוזק, הינו חיוני להפחתת הסטרס ולשיפור מידת המחוברות, בפרט במסגרות עבודה מהבית באופן מלא ובמסגרת מודל העבודה ההיברידי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה