המשימות המפחידות של אנשי משאבי אנוש

המשימות המפחידות של אנשי משאבי אנוש

משוב על ביצועים גרועים, פיטורי עובד ואפילו התמודדות עם בעיות היגיינה.. כמה מהמשימות הקשות של אנשי משאבי אנוש

שיתוף
ריבוי משימות Photo by iosphere

להיות מקצוען בתחום משאבי אנוש זה לא תמיד קל. ישנן משימות מסוימות שגורמות אף למקצוענים ביותר לחרדה, אלו משימות הקשורות לניהול עובדים. ההתמודדויות של אנשי משאבי אנוש עם עובדי החברה יכולות להוביל למצבים כלל לא נעימים, ובכל זאת, אין ברירה אלא להתמודד איתם.

להלן כמה מהמשימות הפחות נעימות של צוות משאבי אנוש:

מתן משוב על ביצועים שליליים

זה אף פעם לא קל להגיד למישהו שהוא/היא לא עושה עבודה טובה. כך, מעסיקים ומנהלים לעתים קרובות מעבירים את המשימה הלא נעימה הזו לאנשי משאבי אנוש. ההכרח להעביר לעובד או למנהל משוב שלילי, עשוי להדיר שינה ממעסיקים רבים. זה יכול להיות אפילו יותר קשה כאשר מנהלי משאבי אנוש לא עובדים ישירות עם העובד/המנהל הבעייתי. לעתים קרובות אין תשובות מוצקות לשאלות שהעובד/המנהל עשוי לשאול לגבי הביצועים שלו.

טיפול בבעיות היגיינה

התמודדות עם בעיות היגיינה קשות של עובד או מנהל יכולה להיות קשה לא פחות. ההתמודדות תמיד תהיה מביכה לשני הצדדים, לא בטוח למי מהם יותר. איך אומרים לעובד שיש לו ריח רע מהפה ובלתי אפשרי לשוחח איתו פנים אל פנים? איך מסבירים למנהל שריח הגוף שלו נוראי ושהוא מגיע כולו מזיע לעבודה ויוצר אווירה נוראית במשרד? אלו שיחות בלתי נעימות בעליל אך הן חייבות להיעשות, שכן להשאיר את המצב כפי שהוא זה בלתי אפשרי.

חשוב ששיחות אלו במקום עבודה תישארנה ענייניות ומקצועיות. על מנהל משאבי אנוש שיוזם את השיחה עם העובד או המנהל להישאר סובלני ואדיב ולנסות למצוא את הדרך הטובה והאמפתית ביותר לפתוח בשיחה שתייצר הבנה ורצון לשינוי ולא חלילה תוביל להתגוננות ועלבון.

פיטורי עובד

אם יש לפטר העובד בשל צמצומים, ביצועים, או התנהגות, זה אף פעם לא קל לנהל את השיחה. לאבד עבודה הוא אחד הדברים הנוראים והמלחיצים ביותר שאדם יכול לעבור ורוב אנשי מקצוע בתחום משאבי האנוש רגישים מאוד לכך. לעובדים מפוטרים עשויות להיות תגובות מפתיעות ומגוונות ובלתי צפויות לתהליך, אשר יכול להוסיף ללחץ.

בנוסף, המשימה של מנהל משאבי אנוש מקצועי אינה מסתיימת כאשר העובד מבין כי הוא איבד את העבודה. על העובד לקבל מידע על הטבות ומשאבים זמינים, וייתכן שיידרש מכתב המלצה. לכן אין מדובר בשיחה קצרה אלא בתהליך ממושך שחייב להתבצע.

תקשור חדשות רעות

כאשר שיחת טלפון מגיע כי בן משפחה של העובד נפגע או חס וחלילה נהרג, זה עלול ליפול על מנהל משאבי אנוש מקצועי שנמצא בתפקיד שיצטרך להעביר את החדשות לעובד. זה קשה לראות מישהו מקבל את הבשורה האיומה הזו, ועל מנהל משאבי אנוש להישאר מקצועי וחזק כדי לעמוד בעומס הנפשי הזה ולספק את התמיכה הראשונית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה