חאפרים? לא בארגון שלנו!

חאפרים? לא בארגון שלנו!

אלפי עובדים ממליצים אחד לשני על בעלי מקצוע אמינים מתוך הניסיון האישי שלהם

שיתוף
בעלי מקצוע

בעלי מקצוע

מי מאתנו לא חיפש בעל מקצוע שיגיע לביתנו ויתקן לנו, ישפץ, יצבע… בטוח גם שלפחות פעם אחת בחיים חווינו עוגמת נפש כשגילינו שבעל המקצוע שהזמנו ביצע עבודה גרועה, ביקש תשלום מופקע, לא הגיע ועוד… הסיטואציות האלה כבר מזמן מוכרות לנו מנסיוננו האישי או מתוכניות טלוויזיה כמו "יצאת צדיק"… לא עוד!

אתר מידרג מאפשר למנהלים ולעובדים לקבל המלצות על בעלי מקצוע מקהילת העובדים בארגון. האתר מרכז כ- 200,000 המלצות של לקוחות על בעלי מקצוע מהם קיבלו שירות.

נועה זמר
נועה זמר
החל משנת 2012 מאפשר אתר מידרג לארגונים להשתמש, בחינם, בפלטפורמת ההמלצות שלו – כך שעובד פונה לבעל מקצוע עם המלצה אמינה, שסיפק חברו לעבודה.

נועה זמר, מנהלת קהילות במידרג, מספרת על הפרויקט:
"בעקבות פניה של ארגונים, החלטנו ליצור קהילות של עובדים, שממליצים אחד לשני על בעלי מקצוע. זהו למעשה מיני-אתר-מידרג, המאפשר לעובדים בארגון ספציפי לראות המלצות על בעלי מקצוע שנאספו מעמיתיהם לעבודה."

איך מתחילים פרויקט כזה?

קודם כל חשוב לציין שהארגון לא נדרש למאמץ כלשהו ובטח שלא למסור פרטים של עובדים החוצה.

בתחילת הדרך עדיין אין המלצות של עובדי הארגון ולכן אנו מזרימים כ- 200,000 המלצות מקהילות אחרות, ללא ציון שמות הארגונים. כך שכבר ביום הראשון של הקהילה החדשה, העובדים מקבלים המלצות מהימנות רבות אך לא מהארגון שלהם.

לאחר מספר שבועות, מתקבלות כבר המלצות רבות מעובדי הארגון ואז אנו "צובעים" את ההמלצות הללו והעובד יכול לסנן את ההמלצות שהתקבלו מהארגון שלו.

השימוש בהמלצות של עמיתים תורם מאוד לתחושת הקהילתיות והערבות ההדדית בתוך הארגון, ואנו רואים שלעובדים יש עניין רב בהמלצות. למשל, קהילה שנפתחה לאחרונה לסגל אוניברסיטת ת"א זכתה כבר באותו יום למאות כניסות של אנשי סגל האוניברסיטה.

אילו ארגונים מתאימים לפרויקט?

"אנו מיישמים את הפרויקט עם ארגונים שבהן 100 עובדים ומעלה. בארגונים קטנים יותר קשה לייצר מסה-קריטית של המלצות".

באיזה ארגונים מערכת ההמלצות כבר פועלת?

"הפרויקט כבר מיושם בחברות גדולות רבות כמו בנק הפועלים, אלביט, מס' אוניברסיטאות ועוד וכן אצל חברות הייטק קטנות אך עם צוות עובדים מאוד אינטרנטי. אנו מקבלים משובים נלהבים מעובדים. לדוגמא, בשבוע שעבר פתחנו קהילה בחברת הייטק שבה כ- 1,000 עובדים. אחד העובדים בחברה שלח מייל נלהב לנוחם – מנהל אתר מידרג וסיפר לו שבמקום עבודתו הקודם הייתה קהילת המלצות מוצלחת והוא חיכה שגם במקום עבודתו הנוכחי תהיה".

מה הרווח של מידרג מפרויקט הקהילות?

"פרויקט הקהילות של מידרג מגדיל את השימוש באתר מידרג של חתכי אוכלוסיה איכותיים. אנו מניחים ובצדק כי ארגונים מובילים מסננים היטב את כוח האדם שלהם וכך אנו מרוויחים חתכי אוכלוסייה איכותיים שגם תורמים לאמינות חוות הדעת באתר. מסיבה זו, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לסרב ליישם את הפרויקט בארגונים מסוימים".

כיצד נקבעים הדרוגים?

"הדירוגים נקבעים אך ורק על ידי הלקוחות, השוכרים את שירותיהם של בעלי המקצוע. בעל המקצוע המופיע בראש הרשימה הוא מי שקיבל את הממוצע הגבוה ביותר ב- 100 עבודות אחרונות.
לאחר ביצוע העבודה, מתבצע על ידי מידרג משוב בו הלקוחות מתבקשים לדרג את בעל המקצוע על פי חמישה פרמטרים: איכות העבודה, הוגנות המחיר, יחס, עמידה בזמנים וציון כללי. בעל מקצוע שיש לו דירוג מאוד גבוה באיכות הוא לאו דווקא מצטיין במחיר וכל עובד יכול לבחור ולסנן את הציונים של בעל המקצוע על פי הפרמטרים החשובים לו. בעל מקצוע שהציון הממוצע שלו יורד מתחת ל-8 יוצא אוטומטית מהמערכת."

איך נכנס בעל מקצוע חדש לרשימה של אתר מידרג?

"המלצה של לקוח על בעל מקצוע חדש מהווה רק אינדיקציה ראשונית את מי כדאי לבדוק. בשלב הבא בעל המקצוע החדש מתבקש להציג בפנינו את פנקס החשבוניות שלו, ומתוכו אנו בוחרים מספר לקוחות באופן אקראי. אנו יוצרים קשר עם לקוחות אלה, ומבקשים מהם לדרג על פי מספר קריטריונים. רק אם בעל המקצוע מקבל ציון ממוצע של 8 ומעלה מחמישה לקוחות אקראיים – הוא יוכל להיכנס למידרג. 

"אך התהליך לא מסתיים כאן: אנו ממשיכים לבדוק את בעל המקצוע גם לאחר כניסתו לאתר. כל עובד שנעזר בבעל מקצוע מדרג את בעל המקצוע וכך הציון נקבע על סמך 100 הלקוחות האחרונים. כל חוות הדעת, גם אלו הפחות טובות, מופיעות בקהילה ללא סינון. 

עם זאת, בבדיקה שערכנו לאחרונה על 10,000 המשובים האחרונים, יותר מ97% מחוות הדעת מדרגות את בעל המקצוע בציון 8 ומעלה.

הרווח של מידרג מגיע מתשלום עמלות סמליות, מבעלי המקצוע על כל עבודה שמתבצעת אצל לקוח שהגיע דרכנו. העמלות שמשלמים בעלי המקצוע הן קבועות לכל תחום כך שאין לנו סיבה להעדיף בעל מקצוע אחד על פני האחר.

איך בעלי המקצוע במידרג מקבלים ציונים כל כך גבוהים?

"בעלי המקצוע יודעים שהם מדורגים על כל שירות, ואם בעל מקצוע מקבל ציון נמוך זה פוגע לו בממוצע הכללי ועלולים לא לפנות אליו. כך מתחזקת תחושת התחרות בקרב בעלי המקצוע, המנסים בכל כוחם להיות הטובים ביותר ולתפוס את המקום הראשון. דוגמא מהשטח: טכנאי דודי שמש באתר מידרג, עם כ -1,000 חוות דעת וציון ממוצע של 9.9, אינו גובה תשלום עבור עבודתו עד שהלקוחות מדווחים לו בתוך שבוע או שבועיים שהם מרוצים מעבודתו!".

ליצירת קשר: noa@midrag.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה