המאפיינים התעסוקתיים של דור ה-Y

המאפיינים התעסוקתיים של דור ה-Y

שיתוף

הם נולדו משנות השמונים ואילך והיום הם בני שלושים או בשנות העשרים המאוחרות שלהם. למרביתם נגישות גבוהה מאוד לטכנולוגיה אותה פיתחו בגיל צעיר, מחשבים, אינטרנט, טלפונים סלולאריים הם השפה השנייה שלהם – לפעמים גם השפה הראשונה, שכן אחדים מהם מדברים בשפה רזה רווית סלנג.

המיומנות הטכנולוגית אותה רכשו בגיל צעיר, מאפשרת להם להשתלט במהירות על טכנולוגיות חדשות  -בעיקר זו בתחום התקשורת הטכנולוגית אבל לא רק. הם בעלי יכולות לביצוע מספר מטלות  במקביל- להקליד במחשב, לצייץ בטוויטר, לעקוב אחרי העדכונים האחרונים בדף הפייסבוק  ולדבר בסלולארי. הם מיומנים בשימוש ברשתות חברתיות. בכל הקשור לתעסוקה הם לרגע לא יראו את עצמם כמי שיפרשו לגמלאות במקום העבודה הראשון בו החלו לעבוד, גם לא השני ואף לא זה שיבוא לאחר מכן.  על פי הסטטיסטיקות עד גיל שלושים הם יחליפו 7 מקומות עבודה, ומגיל זה עד 40  3 מקומות עבודה נוספים. הם אינם רואים עצמם מחויבים למקום העבודה ומעדיפים לשלב בין עבודה ומשפחה או תחביבים וזמן פנוי. הם מסוגלים ללמוד מהר נושאים חדשים ולא תמיד לעומק. אחריות היא לא תמיד הצד החזק שלהם ורבים מהם שקועים בעצמם.

אלו המאפיינים של "דור ה-Y", שכבת הגיל אותה ניתן לראות בכל מקום עבודה, על כן  רצוי כי כל העוסק בניהול משאבי אנוש יכיר את המאפיינים של האוכלוסייה הזו, בה יתקל פעם אחר פעם במקום העבודה. צריך להבין כיצד לגייס אותם למקום העבודה, לשמר אותם שם, להיות מודע לכך כי רבים מהם יעזבו בפרק זמן קצר את הארגון. צריך לדעת מה אין לצפות מהם (נכונות לשעות נוספות למשל) ואיך יכול הארגון להפיק מהם תועלת (הם מצטיינים ביכולת להטמעת טכנולוגיות חדשות והמיומנות שלהם ברשתות חברתיות היא נכס לשווק החברה).
הם גם נלהבים ללמוד תחומים חדשים (למעלה מ-60% מהם ביקרו לפחות פעם בשנה בספרייה ציבורית וזהו האחוז הגבוהה ביותר מבין כל שכבות הגיל הפוקדות את הספריות הציבוריות..).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה